Komunikaty PR

Kultowy hot-dog z Żabki serwowany przez… robota

2022-06-13  |  13:55
Biuro prasowe

Żabka Nano, jeden z najnowszych konceptów sieci Żabka, właśnie wzbogacił się o kolejne nowatorskie rozwiązanie – robota Robbie, który będzie serwował klientom kultowe już hot-dogi. Pierwszy taki robot funkcjonuje od niedawna w Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 w Warszawie. Przygotowuje hot-dogi w trzech prostych krokach, zgodnie z zamówieniem klienta. Urządzenie powstało przy współpracy Żabki i VeloxAlpha S.A.

Żabka Nano, innowacyjny koncept Żabki, który zmienia i kształtuje postrzeganie doświadczeń konsumenckich, rozpoczął swoją działalność w czerwcu 2021 roku. Uruchomienie pierwszego sklepu w Poznaniu dało początek największej obecnie sieci sklepów autonomicznych w Europie. Do tej pory otwarte zostały łącznie 44 placówki Żabka Nano m.in. w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Gdańsku. Żabka Future, odpowiadająca za koncept Żabka Nano, cały czas poszukuje nowych rozwiązań, mających na celu stałe ulepszanie doświadczeń zakupowych klientów sklepów autonomicznych. Jednym z takich rozwiązań jest robot serwujący danie na ciepło. Pierwszy robot Robbie zainstalowany został w sklepie autonomicznym w Warszawie przy ul. Dobrej 54. Dzięki temu klienci, oprócz szybkich zakupów bez kolejki czy gorącej świeżo parzonej kawy z ekspresu, od niedawna mogą zamówić także hot-doga.

Hot-dogi to kultowa przekąska na ciepło z Żabki. Stąd pomysł, aby były dostępne również w naszych bezobsługowych placówkach. We współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyliśmy robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów Żabki Nano hot-dogi z ich ulubionymi dodatkami. Jest to pierwsze tego typu urządzenie na rynku. Cieszymy się, że Żabka Nano przeciera kolejne szlaki, oferując klientom najnowsze na rynku rozwiązania – mówi Paweł Grabowski, dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska.

Sklepy Żabka Nano przyciągają klientów swoim nowoczesnym wyglądem – są niewielkie, ale wizualnie przestronne; prezentują się czysto, elegancko i schludnie, a ekspozycja wygląda bardzo zachęcająco. Klienci uważają, że Żabka Nano to idealne miejsce, aby w drodze do pracy wpaść po kubek ulubionej kawy, a wieczorem po pracy lub w trakcie podróży – na szybkie zakupy. Robot Robbie doskonale wpisuje się w koncept i uzupełnia jego ofertę – urządzenie ma futurystyczny wygląd i stworzone zostało specjalnie dla konceptu Żabka Nano w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji. Robot waży 1500 kg, ma ponad 2,5 m wysokości i ponad 2 m szerokości.

Za projekt i oprogramowanie robota Robbie odpowiada firma VeloxAlpha S.A., która zrealizowała ten pionierski projekt na zamówienie Żabki. Nad jego stworzeniem pracowało koncepcyjnie 12 osób – 6 nad konstrukcją i 6 nad oprogramowaniem. Stworzone przez nie rozwiązanie ułatwia klientom życie, działa 24/7, jest łatwe i intuicyjne w obsłudze. Innowacyjność gra tutaj kluczową rolę – zapewniając atrakcyjność, jaką oferuje szybki, przygotowany bezdotykowo posiłek.

Głównym bodźcem do stworzenia naszego produktu była waluta, jaką posługuje się człowiek w dzisiejszych czasach – czas. Nasze produkty powinny ułatwiać życie, być przyjazne w obsłudze i dostępne 24/7, dla każdego. Technologia gra kluczową rolę, ponieważ gwarantuje jakość, zwiększa bezpieczeństwo przygotowania żywności i zapewnia stałą dostępność – Łukasz Drewnowski, CEO & CoFounder w VeloxAlpha S.A.

Jak zamówić hot-doga? Klient wchodzi do sklepu, korzystając z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji Apple Pay lub Google Pay, podchodzi do ekranu przy maszynie i w trzech krokach składa zamówienie – wybiera rozmiar hot-doga, rodzaj parówki i sosu. Następnie potwierdza zamówienie. Klient może śledzić status swojego zamówienia na ekranie w górnej części robota. Gotowy hot-dog dostępny jest do odbioru przez 40 sekund. Klient informowany jest o tym fakcie za pomocą komunikatu na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja (AI) umożliwia dodanie produktów z „hotdogomatu” do rachunku klienta.

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

Żabka Future to jedna z jednostek organizacyjnych, które tworzą nową strukturę zarządzania Żabki. Zespoły działające w obszarze Żabki Future odpowiadają za wyszukiwanie, tworzenie oraz rozwój narzędzi technologicznych i systemowych dla przyszłości. Obszar ten podlega Tomaszowi Blicharskiemu, Wiceprezesowi Zarządu ds. Rozwoju/EVP, Managing Director of Żabka Future.

_______________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:07

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.