Komunikaty PR

Laurella chce wyskalować biznes i spogląda w kierunku inwestorów

2022-06-10  |  01:00
Biuro prasowe

Laurella, dynamicznie rosnąca marka modowa dla kobiet działająca w kanale e-commerce, zamierza kontynuować dynamiczny rozwój biznesu. Spółka rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Laurella, dzięki unikalnej i bliskiej komunikacji ze swoimi klientami, zbudowała dużą społeczność lojalnych fanów marki. W 2021 r. Spółka wypracowała 23 mln zł przychodów netto.

Laurella w swoich produktach stawia na atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Marka jest odpowiedzią na potrzebę posiadania modnej, wysokiej jakościowo odzieży i jednocześnie wyrazem buntu wobec drogich marek, które windują swoje ceny.

- Stawiamy na unikalność naszych produktów poprzez krótkie i limitowane serie kolekcji oraz projekty, które w większości tworzymy wewnętrznie w Laurelli, czasami wspierając się zewnętrznymi projektantami. Dzięki temu widzimy bardzo duże zaangażowanie społeczności kobiet, które utożsamiają się z marką Laurella. Nasze produkty charakteryzują się wysoką jakością przy cenach zbliżonych do popularnych, dostępnych w sieciach marek. Wysokie zainteresowanie klientów potwierdzają nasze wyniki finansowe. W ubiegłym roku wypracowaliśmy 23 mln zł przychodów i mamy konkretne plany na dalszy rozwój biznesu ­– komentuje Marcin Vogel, prezes Zarządu Laurella Sp. z o.o.

Spółka około 95 proc. sprzedaży generuje w kanale online poprzez własny sklep e-commerce. Od kilku lat sklep internetowy laurella.pl przekracza poziom 50 mln wizyt rocznie, z kolei średnia wartość zamówienia w 2021 r. wynosiła prawie 270 zł.

- Na przestrzeni ostatnich dwóch lat kluczowe wskaźniki efektywności naszego biznesu mocno się poprawiły. W związku z pandemią zauważyliśmy mocny trend przejścia klientów do sfery online, co naturalnie dodało wiatru w żagle naszemu sklepowi e-commerce. Cieszymy się, bo jest to trwałe zjawisko, klientki poznały naszą markę, produkty oraz wygodę w dokonywaniu zakupów w sieci. Wysoką sprawność logistyczną zapewnia nam własna spółka realizująca obsługę zamówień, dysponująca własnym centrum logistycznym i magazynem o powierzchni 800 mkw. – dodaje Marcin Vogel.

Laurella posiada również 2 sklepy stacjonarne w Poznaniu i Warszawie, które pełnią rolę showroomów. Marka w planach ma również kolejne otwarcia w Krakowie oraz Wrocławiu. Ze względu na nieograniczoną możliwość skalowania sprzedaży za pośrednictwem internetu, Spółka koncentruje się przede wszystkim na rozwoju działalności e-commerce. Laurella rozpoczęła współpracę z doradcą corporate finance Capital One Advisers i rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Potencjalny kapitał oraz dodatkowy know-how umożliwi marce dalszy dynamiczny rozwój w tym m.in. rozwój szerszej gamy produktów, dotarcie do nowych kanałów dystrybucji, czy zaspokojenie potrzeb związanych z realizacją wielokanałowej strategii marketingowej  oraz z wymaganym przy dynamicznym wzroście skali kapitałem obrotowym.

Ostatnie lata były dla Laurelli niezwykle rozwojowe, zarówno pod kątem wzrostu zamówień, jak i wypracowanych wyników finansowych. Rozwój segmentu e-commerce oraz stale rosnąca społeczność skupiona wokół marki, stwarzają realną perspektywę dalszego skalowania biznesu, a ewentualne pojawienie się inwestora może tylko przyspieszyć ten proces.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.