Laurella chce wyskalować biznes i spogląda w kierunku inwestorów
Laurella, dynamicznie rosnąca marka modowa dla kobiet działająca w kanale e-commerce, zamierza kontynuować dynamiczny rozwój biznesu. Spółka rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Laurella, dzięki unikalnej i bliskiej komunikacji ze swoimi klientami, zbudowała dużą społeczność lojalnych fanów marki. W 2021 r. Spółka wypracowała 23 mln zł przychodów netto.
Laurella w swoich produktach stawia na atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Marka jest odpowiedzią na potrzebę posiadania modnej, wysokiej jakościowo odzieży i jednocześnie wyrazem buntu wobec drogich marek, które windują swoje ceny.
- Stawiamy na unikalność naszych produktów poprzez krótkie i limitowane serie kolekcji oraz projekty, które w większości tworzymy wewnętrznie w Laurelli, czasami wspierając się zewnętrznymi projektantami. Dzięki temu widzimy bardzo duże zaangażowanie społeczności kobiet, które utożsamiają się z marką Laurella. Nasze produkty charakteryzują się wysoką jakością przy cenach zbliżonych do popularnych, dostępnych w sieciach marek. Wysokie zainteresowanie klientów potwierdzają nasze wyniki finansowe. W ubiegłym roku wypracowaliśmy 23 mln zł przychodów i mamy konkretne plany na dalszy rozwój biznesu – komentuje Marcin Vogel, prezes Zarządu Laurella Sp. z o.o.
Spółka około 95 proc. sprzedaży generuje w kanale online poprzez własny sklep e-commerce. Od kilku lat sklep internetowy laurella.pl przekracza poziom 50 mln wizyt rocznie, z kolei średnia wartość zamówienia w 2021 r. wynosiła prawie 270 zł.
- Na przestrzeni ostatnich dwóch lat kluczowe wskaźniki efektywności naszego biznesu mocno się poprawiły. W związku z pandemią zauważyliśmy mocny trend przejścia klientów do sfery online, co naturalnie dodało wiatru w żagle naszemu sklepowi e-commerce. Cieszymy się, bo jest to trwałe zjawisko, klientki poznały naszą markę, produkty oraz wygodę w dokonywaniu zakupów w sieci. Wysoką sprawność logistyczną zapewnia nam własna spółka realizująca obsługę zamówień, dysponująca własnym centrum logistycznym i magazynem o powierzchni 800 mkw. – dodaje Marcin Vogel.
Laurella posiada również 2 sklepy stacjonarne w Poznaniu i Warszawie, które pełnią rolę showroomów. Marka w planach ma również kolejne otwarcia w Krakowie oraz Wrocławiu. Ze względu na nieograniczoną możliwość skalowania sprzedaży za pośrednictwem internetu, Spółka koncentruje się przede wszystkim na rozwoju działalności e-commerce. Laurella rozpoczęła współpracę z doradcą corporate finance Capital One Advisers i rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Potencjalny kapitał oraz dodatkowy know-how umożliwi marce dalszy dynamiczny rozwój w tym m.in. rozwój szerszej gamy produktów, dotarcie do nowych kanałów dystrybucji, czy zaspokojenie potrzeb związanych z realizacją wielokanałowej strategii marketingowej oraz z wymaganym przy dynamicznym wzroście skali kapitałem obrotowym.
Ostatnie lata były dla Laurelli niezwykle rozwojowe, zarówno pod kątem wzrostu zamówień, jak i wypracowanych wyników finansowych. Rozwój segmentu e-commerce oraz stale rosnąca społeczność skupiona wokół marki, stwarzają realną perspektywę dalszego skalowania biznesu, a ewentualne pojawienie się inwestora może tylko przyspieszyć ten proces.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.