Komunikaty PR

Laurella chce wyskalować biznes i spogląda w kierunku inwestorów

2022-06-10  |  01:00
Biuro prasowe

Laurella, dynamicznie rosnąca marka modowa dla kobiet działająca w kanale e-commerce, zamierza kontynuować dynamiczny rozwój biznesu. Spółka rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Laurella, dzięki unikalnej i bliskiej komunikacji ze swoimi klientami, zbudowała dużą społeczność lojalnych fanów marki. W 2021 r. Spółka wypracowała 23 mln zł przychodów netto.

Laurella w swoich produktach stawia na atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Marka jest odpowiedzią na potrzebę posiadania modnej, wysokiej jakościowo odzieży i jednocześnie wyrazem buntu wobec drogich marek, które windują swoje ceny.

- Stawiamy na unikalność naszych produktów poprzez krótkie i limitowane serie kolekcji oraz projekty, które w większości tworzymy wewnętrznie w Laurelli, czasami wspierając się zewnętrznymi projektantami. Dzięki temu widzimy bardzo duże zaangażowanie społeczności kobiet, które utożsamiają się z marką Laurella. Nasze produkty charakteryzują się wysoką jakością przy cenach zbliżonych do popularnych, dostępnych w sieciach marek. Wysokie zainteresowanie klientów potwierdzają nasze wyniki finansowe. W ubiegłym roku wypracowaliśmy 23 mln zł przychodów i mamy konkretne plany na dalszy rozwój biznesu ­– komentuje Marcin Vogel, prezes Zarządu Laurella Sp. z o.o.

Spółka około 95 proc. sprzedaży generuje w kanale online poprzez własny sklep e-commerce. Od kilku lat sklep internetowy laurella.pl przekracza poziom 50 mln wizyt rocznie, z kolei średnia wartość zamówienia w 2021 r. wynosiła prawie 270 zł.

- Na przestrzeni ostatnich dwóch lat kluczowe wskaźniki efektywności naszego biznesu mocno się poprawiły. W związku z pandemią zauważyliśmy mocny trend przejścia klientów do sfery online, co naturalnie dodało wiatru w żagle naszemu sklepowi e-commerce. Cieszymy się, bo jest to trwałe zjawisko, klientki poznały naszą markę, produkty oraz wygodę w dokonywaniu zakupów w sieci. Wysoką sprawność logistyczną zapewnia nam własna spółka realizująca obsługę zamówień, dysponująca własnym centrum logistycznym i magazynem o powierzchni 800 mkw. – dodaje Marcin Vogel.

Laurella posiada również 2 sklepy stacjonarne w Poznaniu i Warszawie, które pełnią rolę showroomów. Marka w planach ma również kolejne otwarcia w Krakowie oraz Wrocławiu. Ze względu na nieograniczoną możliwość skalowania sprzedaży za pośrednictwem internetu, Spółka koncentruje się przede wszystkim na rozwoju działalności e-commerce. Laurella rozpoczęła współpracę z doradcą corporate finance Capital One Advisers i rozważa kilka opcji strategicznych, w tym m.in. pozyskanie inwestora branżowego lub finansowego. Potencjalny kapitał oraz dodatkowy know-how umożliwi marce dalszy dynamiczny rozwój w tym m.in. rozwój szerszej gamy produktów, dotarcie do nowych kanałów dystrybucji, czy zaspokojenie potrzeb związanych z realizacją wielokanałowej strategii marketingowej  oraz z wymaganym przy dynamicznym wzroście skali kapitałem obrotowym.

Ostatnie lata były dla Laurelli niezwykle rozwojowe, zarówno pod kątem wzrostu zamówień, jak i wypracowanych wyników finansowych. Rozwój segmentu e-commerce oraz stale rosnąca społeczność skupiona wokół marki, stwarzają realną perspektywę dalszego skalowania biznesu, a ewentualne pojawienie się inwestora może tylko przyspieszyć ten proces.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:07

Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.