Lewiatan promuje lokalność i polskie produkty
Lewiatan rusza z kampanią „Wybieram lokalne”. Największa w Polsce sieć franczyzowa chce podkreślić, że lokalność to sposób działania Lewiatana od ponad 25 lat, który wynika z wartości firmy i siły lokalnych relacji 2.100 przedsiębiorców. Celem kampanii jest również pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich rolników i producentów. Ważnym elementem działań będzie podkreślenie znaczenia „małych ojczyzn” i roli patriotyzmu gospodarczego. Jak pokazuje badanie IPSOS, z czerwca br., 2/3 Polaków czuje się odpowiedzialnych za wspieranie biznesów w ich sąsiedztwie, a kupowanie lokalnych produktów uważa za sposób na przezwyciężenie kryzysu gospodarczego.
Pochodzenie produktu coraz ważniejsze dla Polaków
Dla wielu Polaków lokalne produkty są synonimem świeżości, wysokiej jakości, a tym samym wartości odżywczych i zdrowia. Kupowanie produktów od lokalnych producentów to jednocześnie sposób na wsparcie lokalnych biznesów, a przez to polskiej gospodarki. W badaniu „Zwyczaje zakupowe Polaków”[1] połowa badanych odpowiedziała, że podczas zakupów często zwraca uwagę na pochodzenie produktów. Co czwarty Polak wskazał, że zawsze sprawdza skąd pochodzi produkt, który zamierza kupić.
– Dziś coraz większa grupa Polaków świadomie sięga po lokalne produkty. Wybieramy je bo gwarantują nam jakość, świeżość, korzystny wpływ na zdrowie. Sięgamy po nie również dlatego, bo oznaczają zaufanie do produktu, producenta, dostawcy, przedsiębiorcy, który prowadzi sklep. Ten wybór oznacza też wsparcie dla gospodarzy sklepów oraz całej lokalnej społeczności. Jako firma, która od ponad 25 lat wspiera lokalność, lokalnych producentów i dostawców widzimy, jak ważny jest dziś aspekt relacji, lokalnych więzi, współpracy. Ta bliskość oraz fakt, że wiemy od kogo kupujemy to dziś ogromna wartość i wyróżnik naszej sieci. Lokalność nie jest dla nas modą. Lokalność wynika z naszych wartości i sposobów działania. Podobnie jest wśród naszych franczyzobiorców, którzy w ramach swoich biznesów budują i rozwijają relacje z dostawcami i producentami, wspierają lokalne inicjatywy, a ich sklepy są często centrum lokalnej społeczności – powiedział Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A. W skali kraju współpracujemy dziś z ponad 10.000 polskich dostawców i producentów, a droga produktów od lokalnego producenta do sklepu Lewiatana to średnio 20-50 km – dodaje Rękas.
Najlepsze produkty pochodzą z najbliższej okolicy
W ramach kampanii „Wybieram lokalne” sieć Lewiatan planuje cykl wydarzeń, m.in. Festiwal Produktów Lokalnych, konkursy, materiały informacyjne i edukacyjne, wsparcie lokalnych inicjatyw. Kampanii towarzyszy również wzmocnienie ekspozycji lokalnych produktów dostępnych w sklepach Lewiatana.
Lewiatan od ponad 25 lat wspiera lokalność i polskich przedsiębiorców
Lewiatan powstał w 1994 r. z inicjatywy przedsiębiorców, jako odpowiedź na napływ do Polski zagranicznych sieci. Sieć Lewiatan zrzesza 2.100 polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 3.200 sklepów. Najczęściej są to rodzinne firmy. Dostawcy Lewiatana to lokalni dostawcy owoców i warzyw, piekarnie, masarnie. Sieć zapewnia pracę 30.000 pracownikom. Angażuje się w rozwój lokalnych społeczności i wspiera lokalne inicjatywy.
Więcej informacji o kampanii na stronie: www.wybieramlokalne.pl
[1] Badanie SW Research, „Zwyczaje zakupowe Polaków”, lipiec 2020

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.