Lody bez cukru i laktozy – “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich z nową ofertą
“U Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich stawia na desery w wersji fit! W tym sezonie menu sieci poszerzyło się o nowe smaki lodów wegańskich, bezcukrowych czy bez laktozy. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy zmagają się z alergiami, są na różnych dietach lub po prostu – zależy im na zdrowym odżywianiu.
Sieć WLP “u Lodziarzy” powstała w 2016 roku, szerząc trend na lody rzemieślnicze, które są produkowane z mleka, cukru i owoców. Oparte na tradycyjnej recepturze, miały być alternatywą dla amerykańskich świderków czy lodów włoskich.
Franczyza szybko zyskała popularność w całym kraju – dziś liczy około 100 punktów w Polsce. Jej znakiem rozpoznawczym stały się nietypowe smaki, na przykład lody o smaku rokitnika z jarzębiną, sera korycińskiego czy sękacza. Składniki, z których są robione, często nawiązują do kuchni regionu, z którego wywodzi się sieć, czyli Podlasia.
– Od początku istnienia naszej marki oferujemy zimne desery o prostym składzie, bez zbędnych, sztucznych dodatków. Do menu wprowadziliśmy także sorbety, które powstają z prawdziwych, dojrzałych owoców czy lody wegańskie na bazie napoju ryżowego. Jednak w ostatnim czasie głębiej weszliśmy w temat zdrowego odżywiania i specjalistycznych diet. Zauważyliśmy, że istnieje nisza na rynku, a klienci coraz częściej pytają o “lody bez”: glutenu, mleka, cukru czy laktozy – tłumaczy Radosław Charubin, CEO Multi Ice Group, do której należy WLP “u Lodziarzy”.
-
W efekcie Wytwórnia Lodów Polskich opracowała unikatowe receptury “lodów dla wymagających”. To desery stworzone dla osób, które z różnych powodów nie chcą bądź nie mogą jeść tradycyjnych słodkości. Są to weganie, cukrzycy, osoby z nietolerancją glutenu, z alergiami czy unikających pewnych składników ze względu na styl życia – na przykład sportowcy czy osoby intensywnie trenujące na siłowni.
Bez cukru, czyli zdrowiej
– Co wyróżnia nasze lody? Przede wszystkim fakt, że nie dodajemy do nich cukru, tylko naturalne słodziki. Dzięki temu są one mniej kaloryczne w porównaniu do tradycyjnych wersji. Dodatkowo odpowiedniki lodów mlecznych powstają na bazie napojów roślinnych – ryżowego lub kokosowego. Bez obaw mogą je więc spożywać osoby z nietolerancją laktozy czy z alergią na białko mleka krowiego. Kiedyś tacy klienci mieli do wyboru głównie sorbety. Dzisiaj menu jest znacznie bogatsze – mówi współwłaściciel sieci.
Lody bez cukru i mleka od WLP “u Lodziarzy” są dostępne w wielu zróżnicowanych smakach, a menu stale się powiększa o kolejne propozycje.
– Chcemy rozwijać się w tym kierunku, ponieważ widzimy, że tego oczekują od nas klienci. Ale warto zaznaczyć, że tradycyjne lody także są i będą dostępne w naszej ofercie. Czerpiemy inspiracje z różnych źródeł, ponieważ chcemy trafiać do szerokiego grona odbiorców. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że każdy znajdzie u nas coś dla siebie – podsumowuje Radosław Charubin.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.