Lody bez cukru i laktozy – “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich z nową ofertą
“U Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich stawia na desery w wersji fit! W tym sezonie menu sieci poszerzyło się o nowe smaki lodów wegańskich, bezcukrowych czy bez laktozy. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy zmagają się z alergiami, są na różnych dietach lub po prostu – zależy im na zdrowym odżywianiu.
Sieć WLP “u Lodziarzy” powstała w 2016 roku, szerząc trend na lody rzemieślnicze, które są produkowane z mleka, cukru i owoców. Oparte na tradycyjnej recepturze, miały być alternatywą dla amerykańskich świderków czy lodów włoskich.
Franczyza szybko zyskała popularność w całym kraju – dziś liczy około 100 punktów w Polsce. Jej znakiem rozpoznawczym stały się nietypowe smaki, na przykład lody o smaku rokitnika z jarzębiną, sera korycińskiego czy sękacza. Składniki, z których są robione, często nawiązują do kuchni regionu, z którego wywodzi się sieć, czyli Podlasia.
– Od początku istnienia naszej marki oferujemy zimne desery o prostym składzie, bez zbędnych, sztucznych dodatków. Do menu wprowadziliśmy także sorbety, które powstają z prawdziwych, dojrzałych owoców czy lody wegańskie na bazie napoju ryżowego. Jednak w ostatnim czasie głębiej weszliśmy w temat zdrowego odżywiania i specjalistycznych diet. Zauważyliśmy, że istnieje nisza na rynku, a klienci coraz częściej pytają o “lody bez”: glutenu, mleka, cukru czy laktozy – tłumaczy Radosław Charubin, CEO Multi Ice Group, do której należy WLP “u Lodziarzy”.
-
W efekcie Wytwórnia Lodów Polskich opracowała unikatowe receptury “lodów dla wymagających”. To desery stworzone dla osób, które z różnych powodów nie chcą bądź nie mogą jeść tradycyjnych słodkości. Są to weganie, cukrzycy, osoby z nietolerancją glutenu, z alergiami czy unikających pewnych składników ze względu na styl życia – na przykład sportowcy czy osoby intensywnie trenujące na siłowni.
Bez cukru, czyli zdrowiej
– Co wyróżnia nasze lody? Przede wszystkim fakt, że nie dodajemy do nich cukru, tylko naturalne słodziki. Dzięki temu są one mniej kaloryczne w porównaniu do tradycyjnych wersji. Dodatkowo odpowiedniki lodów mlecznych powstają na bazie napojów roślinnych – ryżowego lub kokosowego. Bez obaw mogą je więc spożywać osoby z nietolerancją laktozy czy z alergią na białko mleka krowiego. Kiedyś tacy klienci mieli do wyboru głównie sorbety. Dzisiaj menu jest znacznie bogatsze – mówi współwłaściciel sieci.
Lody bez cukru i mleka od WLP “u Lodziarzy” są dostępne w wielu zróżnicowanych smakach, a menu stale się powiększa o kolejne propozycje.
– Chcemy rozwijać się w tym kierunku, ponieważ widzimy, że tego oczekują od nas klienci. Ale warto zaznaczyć, że tradycyjne lody także są i będą dostępne w naszej ofercie. Czerpiemy inspiracje z różnych źródeł, ponieważ chcemy trafiać do szerokiego grona odbiorców. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że każdy znajdzie u nas coś dla siebie – podsumowuje Radosław Charubin.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.