Komunikaty PR

Logistyka zawsze w drodze do solidarnego biznesu

2020-07-13  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania komunikat ( 2.86 MB )

Pandemia COVID-19 dotknęła każdego z nas w mniejszym lub w większym stopniu. Jak wynika z badania PWC prawie 90% firm w Polsce odnotowało zakłócenia działalności wynikające ze społecznej izolacji i zmian zachowania klientów. Z kolei 63% średnich firm prowadzących działalność produkcyjną ograniczyło swoją działalność w związku z pandemią. Zmiany zachowań konsumenckich związanych z rzadszymi zakupami i gromadzeniem zapasów potwierdza badanie Izby Gospodarki Elektronicznej, która wskazuje, że połowa badanych zrobiła zapasy na okoliczność kwarantanny, a w pierwszej kolejności znalazły się w nich produkty spożywcze. Jednak zrobienie zapasów, szczególnie świeżych towarów nie jest łatwe, dlatego tak duże znaczenie w dobie pandemii odgrywa branża logistyczna, która nie mogła pozwolić sobie na przestoje czy pauzy. Z myślą o zwróceniu uwagi na codzienną pracę specjalistów logistycznych i współpracy lokalnego biznesu powstała akcja „Świat na Zakręcie: Solidarni w Biznesie” zainicjowana przez operatora logistycznego Green Factory Logistics.

 

- Czas pandemii to okres, w którym na chwilę nie zwolniliśmy tempa, tak aby móc wszystkim Polakom zapewnić ciągły dostęp do świeżych produktów spożywczych. Podczas społecznej izolacji dzięki niestrudzonej pracy naszych specjalistów udało się zapewnić bezpieczeństwo żywnościowe Polaków. Dlatego, rozpoczynając naszą akcję, chcieliśmy zwrócić uwagę wszystkich na nieprzerwane działanie logistyki dla codziennego komfortu każdego z nas – podsumowuje Piotr Pietrzykowski, prezes Green Factory Logistics.

 

W trakcie akcji firma  nie tylko pokazywała codzienną pracę ekspertów branży logistycznych, informując o wszystkich procedurach bezpieczeństwa i rygorystycznych normach sanitarnych, lecz zwracała uwagę na szerszy aspekt przeciwdziałania skutkom pandemii dla całego biznesu. Regulacje wprowadzone na czas pandemii, związane ze zmianami funkcjonowania sklepów czy zachowań konsumentów sprawiły, że wiele firm, próbując radzić sobie z nową sytuacją, obcinało wewnętrzne koszty czy szukało pomocy korzystając z rozwiązań  tzw. tarczy kryzysowej. Jednak jak pokazała inicjatywa Green Factory Logistics, to za mało – straty poniesione w czasie epidemii będą odrabiane wiele miesięcy po jej zakończeniu, dlatego wzajemna współpraca i pomoc jest jedyną słuszną drogą do odbudowy kondycji biznesu.

 

- Krajowa gospodarka to wspólny organizm połączony ze sobą łańcuchem dostaw, w którym każdy element ma olbrzymie znaczenie. Poprzez naszą akcję apelujemy do polskich firm, aby wybierały i korzystały z usług polskich partnerów. Solidarne podejście i patriotyzm ekonomiczny jest najrozsądniejszym wyjściem w sytuacji kryzysu – przekonuje  Piotr Pietrzykowski.

 

Izolacjonizm społeczny i ograniczenie ruchu międzynarodowego wpłynęło na to, że konsumenci zwracają coraz większą uwagę na pochodzenie kupowanych produktów. Jak pokazują badania ARC Rynek i Opinia ponad 60% Polaków deklaruje chęć pomocy polskim firmom, z czego 90% deklaruje częstszy zakup polskich produktów. Dlatego lokalni producenci potrzebują wsparcia także od strony biznesu, w myśl realizacji idei patriotyzmu ekonomicznego. Jednak problemem, z jakim często muszą zmagać się mniejsi dostawcy jest trudność w znalezieniu partnera, dlatego że firmy z tej branży koncentrują się na globalnej obsłudze dużych dostawców.

 

- Negatywnym skutkiem takiej tendencji są ograniczenia w dystrybucji krajowych produktów do konsumentów – zauważa Piotr Pietrzykowski. – Nie każdy producent ma możliwości techniczne i organizacyjne, aby sprostać wymogom współpracy z dyskontami i hipermarketami. W ramach naszej akcji, zaoferowaliśmy pomoc mniejszym producentom w obszarze odpowiedniej dystrybucji ich produktów, dzięki której mogli skorzystać z doświadczenia ekspertów i trafić ze swoją ofertą do konkretnych sklepów. To ważne, bo razem tworzymy miejsca pracy i budujemy polski kapitał.

 

Do rzeczywistości zainicjowanej przez pandemię większość z nas zdążyła już przywyknąć. Pomimo negatywnego wpływu na biznes, sytuacja zainicjowała także pozytywne zmiany, które mogą wyznaczyć trend także w branży logistycznej. Jedną z nich jest przyspieszająca cyfryzacja, która wpływa na wzrost automatyzacji i robotyzacji w wielu firmach, jako jedno z rozwiązań problemu kurczących się zasobów ludzkich i integracji systemów zarządzania. Wciąż rozwijająca się technologia komunikacji pomiędzy urządzeniami, jako jeden z elementów automatyzacji, może uprościć procesy logistyczne realizowane w magazynach czy wspierać transport towarów, gwarantując bardziej bezpieczne dostawy.

 

- Ostatnie miesiące bez wątpienia sprawiły, że cały świat znalazł się na zakręcie, a wiele branż, w tym także logistyka, stanęły na wysokości zadania, aby każdemu z nas zapewnić normalne funkcjonowanie każdego dnia. Poprzez akcję Świat na Zakręcie: Solidarni w Biznesie chcemy, aby wszystkie idee i działania były kontynuowane z myślą o wspólnym interesie, jakim jest Polska – kwituje Piotr Pietrzykowski.

 

O Green Factory Logistics

Green Factory Logistics jest największym polskim operatorem logistycznym specjalizującym się w kompleksowych usługach magazynowania, kompletacji i transportu produktów spożywczych w temperaturach kontrolowanych. Firma współpracuje z globalnymi i lokalnymi producentami oraz dystrybutorami branży spożywczej, obsługując wszystkie sieci handlowe. Jako pomysłodawca inicjatywy „Świat na zakręcie: Solidarni w Biznesie”, firma wspiera ideę patriotyzmu gospodarczego jako drogi wyjścia z kryzysu ekonomicznego.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Whiskey in the Jar, czyli jedyna w Polsce restauracja, którą odwiedził Salt Bae Biuro prasowe
2024-03-27 | 12:00

Whiskey in the Jar, czyli jedyna w Polsce restauracja, którą odwiedził Salt Bae

Od samego początku działalności, Whiskey in the Jar wyróżnia się na tle swojej konkurencji wysoką jakością serwowanych potraw oraz niepowtarzalną estetyką i charakterem.
Handel Żabka pomaga dzieciom i młodzieży rozwijać talenty i pasje
2024-03-27 | 10:35

Żabka pomaga dzieciom i młodzieży rozwijać talenty i pasje

Już po raz 13. Żabka przyznała stypendia najbardziej utalentowanym dzieciom franczyzobiorców, pracowników i współpracowników. Każdy z laureatów Programu
Handel „Głodny Tradycji?”. Oferta wielkanocna już dostępna w Żabce!
2024-03-26 | 11:30

„Głodny Tradycji?”. Oferta wielkanocna już dostępna w Żabce!

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, co widać również na sklepowych półkach w placówkach sieci Żabka. Wielbiciele sezonowych przysmaków będą mogli skorzystać

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.