Komunikaty PR

Mają 24 lata, dyplom w kieszeni: uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owo

2022-09-13  |  01:00

Zosia i Patryk – bo o nich mowa – mają po 24 lata i od trzech sezonów uczą Polki i

Polaków, że dostęp do warzy i owoców prosto ze swojego balkonu, jest możliwy.

Edukacja klientów, wsparcie posprzedażowe i bezpieczne opakowania w duchu zero

waste to przepis na ponad 300 proc. większe zyski.

 

Z Uniwersytetu do szklarni

Założyciele Fabryki Rozsady, mają 24 lata, wiedzę z pokolenia na pokolenie i dyplom z

zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

 

- Od wielu lat łączyliśmy edukację i pracę przy rozsadach na własne potrzeby. Dotarło

do nas, że idea posiadania własnych upraw już się przyjęła i pora na odważniejszy

krok. Przekuliśmy wiedzę ze studiów do szklarni i rozwoju własnego biznesu

zakładając fabrykęrozsady.pl. Okazało się, że trafiliśmy idealnie w potrzeby Polek i

Polaków. - mówi Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.

 

Sprzedaż na większą skalę przyniosła też, Zosi i Patrykowi, wiele zmian. Zaczynając od

rozbudowy infrastruktury, przez stworzenie dedykowanej platformy internetowej i na

logistyce kończąc. Z roku na rok stali się prężnie działającym przedsiębiorstwem, notującym

stały wzrost sprzedaży.

 

Rozsadowy e-commerce stał się Fabryką

Początkowo, mogli rozsady produkować na mniejszą skalę, dlatego skupili się na budowanie

społeczności wokół Fabryki Rozsady. Swoją wiedze przelali na papier i w formie ebooków

uczą, jak uprawiać rośliny - tak, aby każdy mógł to zrobić. Po trzech sezonach zbierają

plony. W trzy miesiące od startu sprzedaży wyprzedali 95 proc. Tego, co przygotowali na ten

sezon. Tym samym, zanotowali ponad 300 proc. Wzrostu sprzedaży w stosunku do

ubiegłego roku.

 

- Widzimy, że klienci doceniają już nie tylko jakość produktów, ale też customer

experience – właśnie doświadczenie podczas procesu zakupu często jest tym, co

decyduje o zakupie w konkretnym sklepie. Nasi klienci wracają, a także tworzą silną

społeczność wokół naszej platformy, social media zasypują owoce i warzywa z​

Fabryki. To naprawdę fajnie widzieć realne zdjęcia owoców i warzyw z naszych

produktów. - tłumaczy Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.

 

Młodość, eko i innowacyjny sposób wysyłki

Twórcy Fabryki Rozsady chcieli, aby marka, którą tworzą rezonowała z ich wartościami.

Dbają o to, aby ich rośliny były najwyższej jakości, dlatego musieli zaproponować swoim

klientom również bezpieczny transport rozsad do ich domów. Po wielu długich i ciężkich

godzinach, razem z konstruktorami i designerami stworzyli kartoniki ochronne, które

skutecznie minimalizują ryzyko uszkodzenia roślin, nawet przez najbardziej nerwowego

Kuriera. Pomysł i samo wykonane kartoników na tyle się im spodobały, że postanowili je

opatentować. Jednak to nie wszystko.

 

- Staramy się być odpowiedzialni społecznie i nie generujemy zbędnego plastiku,

ograniczamy śmieci. Wszystko, co może być wokół rozsad jest biodegradowalne, od klipsów

(wykonane z biopolimeru) spinających rośliny z podporą, do osłonki doniczki zrobionej ze

skrobi. Uważamy, że ekologia może iść w parze z designem. Nasze wizualizacje przypadły

do gustu klientom, ale także jury konkursu Art Of Pacaking 2022 w kategorii Frestylee.

- dodaje Patryk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.