Mają 24 lata, dyplom w kieszeni: uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owo
Zosia i Patryk – bo o nich mowa – mają po 24 lata i od trzech sezonów uczą Polki i
Polaków, że dostęp do warzy i owoców prosto ze swojego balkonu, jest możliwy.
Edukacja klientów, wsparcie posprzedażowe i bezpieczne opakowania w duchu zero
waste to przepis na ponad 300 proc. większe zyski.
Z Uniwersytetu do szklarni
Założyciele Fabryki Rozsady, mają 24 lata, wiedzę z pokolenia na pokolenie i dyplom z
zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
- Od wielu lat łączyliśmy edukację i pracę przy rozsadach na własne potrzeby. Dotarło
do nas, że idea posiadania własnych upraw już się przyjęła i pora na odważniejszy
krok. Przekuliśmy wiedzę ze studiów do szklarni i rozwoju własnego biznesu
zakładając fabrykęrozsady.pl. Okazało się, że trafiliśmy idealnie w potrzeby Polek i
Polaków. - mówi Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.
Sprzedaż na większą skalę przyniosła też, Zosi i Patrykowi, wiele zmian. Zaczynając od
rozbudowy infrastruktury, przez stworzenie dedykowanej platformy internetowej i na
logistyce kończąc. Z roku na rok stali się prężnie działającym przedsiębiorstwem, notującym
stały wzrost sprzedaży.
Rozsadowy e-commerce stał się Fabryką
Początkowo, mogli rozsady produkować na mniejszą skalę, dlatego skupili się na budowanie
społeczności wokół Fabryki Rozsady. Swoją wiedze przelali na papier i w formie ebooków
uczą, jak uprawiać rośliny - tak, aby każdy mógł to zrobić. Po trzech sezonach zbierają
plony. W trzy miesiące od startu sprzedaży wyprzedali 95 proc. Tego, co przygotowali na ten
sezon. Tym samym, zanotowali ponad 300 proc. Wzrostu sprzedaży w stosunku do
ubiegłego roku.
- Widzimy, że klienci doceniają już nie tylko jakość produktów, ale też customer
experience – właśnie doświadczenie podczas procesu zakupu często jest tym, co
decyduje o zakupie w konkretnym sklepie. Nasi klienci wracają, a także tworzą silną
społeczność wokół naszej platformy, social media zasypują owoce i warzywa z
Fabryki. To naprawdę fajnie widzieć realne zdjęcia owoców i warzyw z naszych
produktów. - tłumaczy Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.
Młodość, eko i innowacyjny sposób wysyłki
Twórcy Fabryki Rozsady chcieli, aby marka, którą tworzą rezonowała z ich wartościami.
Dbają o to, aby ich rośliny były najwyższej jakości, dlatego musieli zaproponować swoim
klientom również bezpieczny transport rozsad do ich domów. Po wielu długich i ciężkich
godzinach, razem z konstruktorami i designerami stworzyli kartoniki ochronne, które
skutecznie minimalizują ryzyko uszkodzenia roślin, nawet przez najbardziej nerwowego
Kuriera. Pomysł i samo wykonane kartoników na tyle się im spodobały, że postanowili je
opatentować. Jednak to nie wszystko.
- Staramy się być odpowiedzialni społecznie i nie generujemy zbędnego plastiku,
ograniczamy śmieci. Wszystko, co może być wokół rozsad jest biodegradowalne, od klipsów
(wykonane z biopolimeru) spinających rośliny z podporą, do osłonki doniczki zrobionej ze
skrobi. Uważamy, że ekologia może iść w parze z designem. Nasze wizualizacje przypadły
do gustu klientom, ale także jury konkursu Art Of Pacaking 2022 w kategorii Frestylee.
- dodaje Patryk.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.