Mają 24 lata, dyplom w kieszeni: uczą Polki i Polaków jak uprawiać warzywa i owo
Zosia i Patryk – bo o nich mowa – mają po 24 lata i od trzech sezonów uczą Polki i
Polaków, że dostęp do warzy i owoców prosto ze swojego balkonu, jest możliwy.
Edukacja klientów, wsparcie posprzedażowe i bezpieczne opakowania w duchu zero
waste to przepis na ponad 300 proc. większe zyski.
Z Uniwersytetu do szklarni
Założyciele Fabryki Rozsady, mają 24 lata, wiedzę z pokolenia na pokolenie i dyplom z
zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
- Od wielu lat łączyliśmy edukację i pracę przy rozsadach na własne potrzeby. Dotarło
do nas, że idea posiadania własnych upraw już się przyjęła i pora na odważniejszy
krok. Przekuliśmy wiedzę ze studiów do szklarni i rozwoju własnego biznesu
zakładając fabrykęrozsady.pl. Okazało się, że trafiliśmy idealnie w potrzeby Polek i
Polaków. - mówi Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.
Sprzedaż na większą skalę przyniosła też, Zosi i Patrykowi, wiele zmian. Zaczynając od
rozbudowy infrastruktury, przez stworzenie dedykowanej platformy internetowej i na
logistyce kończąc. Z roku na rok stali się prężnie działającym przedsiębiorstwem, notującym
stały wzrost sprzedaży.
Rozsadowy e-commerce stał się Fabryką
Początkowo, mogli rozsady produkować na mniejszą skalę, dlatego skupili się na budowanie
społeczności wokół Fabryki Rozsady. Swoją wiedze przelali na papier i w formie ebooków
uczą, jak uprawiać rośliny - tak, aby każdy mógł to zrobić. Po trzech sezonach zbierają
plony. W trzy miesiące od startu sprzedaży wyprzedali 95 proc. Tego, co przygotowali na ten
sezon. Tym samym, zanotowali ponad 300 proc. Wzrostu sprzedaży w stosunku do
ubiegłego roku.
- Widzimy, że klienci doceniają już nie tylko jakość produktów, ale też customer
experience – właśnie doświadczenie podczas procesu zakupu często jest tym, co
decyduje o zakupie w konkretnym sklepie. Nasi klienci wracają, a także tworzą silną
społeczność wokół naszej platformy, social media zasypują owoce i warzywa z
Fabryki. To naprawdę fajnie widzieć realne zdjęcia owoców i warzyw z naszych
produktów. - tłumaczy Patryk Piasek, Co-Founder & COO Fabryki Rozsady.
Młodość, eko i innowacyjny sposób wysyłki
Twórcy Fabryki Rozsady chcieli, aby marka, którą tworzą rezonowała z ich wartościami.
Dbają o to, aby ich rośliny były najwyższej jakości, dlatego musieli zaproponować swoim
klientom również bezpieczny transport rozsad do ich domów. Po wielu długich i ciężkich
godzinach, razem z konstruktorami i designerami stworzyli kartoniki ochronne, które
skutecznie minimalizują ryzyko uszkodzenia roślin, nawet przez najbardziej nerwowego
Kuriera. Pomysł i samo wykonane kartoników na tyle się im spodobały, że postanowili je
opatentować. Jednak to nie wszystko.
- Staramy się być odpowiedzialni społecznie i nie generujemy zbędnego plastiku,
ograniczamy śmieci. Wszystko, co może być wokół rozsad jest biodegradowalne, od klipsów
(wykonane z biopolimeru) spinających rośliny z podporą, do osłonki doniczki zrobionej ze
skrobi. Uważamy, że ekologia może iść w parze z designem. Nasze wizualizacje przypadły
do gustu klientom, ale także jury konkursu Art Of Pacaking 2022 w kategorii Frestylee.
- dodaje Patryk.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.