Marketingowy OSKAR trafił do Żabki
Żabka Polska otrzymała prestiżową nagrodę Grand Prix Effie Awards 2020 za kampanię „Żabka – mały, wielki sklep”, towarzyszącą jednemu z największych w Europie rebrandingów sklepów. – To wyróżnienie jest dla nas wspaniałą puentą kilkuletniej drogi, jaką podjęliśmy, by zmienić Żabkę i dać się odkryć na nowo naszym klientom – mówiła, odbierając nagrodę, Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska. Żabka zwyciężyła również w kategorii „Long Term Marketing Excellence”.
– Grand Prix to niezwykła nagroda, która wyróżnia najlepszą kampanię ze wszystkich nagrodzonych złotym Effie Awards w swojej kategorii. Dla nas jest to ukoronowanie i uhonorowanie ciężkiej pracy i potwierdzenie, że przyjęta prawie pięć lat temu strategia komunikacji była słuszna, a jej egzekucja doskonała – powiedział Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska.
Platforma „Żabka – mały, wielki sklep” w niekonwencjonalny sposób opowiada o konwencjonalnej codzienności, czym skradła serca Polaków, którzy mają dość szarości, rutyny i problemów dnia codziennego.
– W naszej kampanii dodajemy do naszego życia nieco żartu i humoru. Jesteśmy wiarygodni, bliscy, ponieważ opieramy się na prawdziwych sytuacjach, wywołując lekki uśmiech, którego wszyscy potrzebujemy, zwłaszcza teraz, kiedy ten uśmiech jest często zakryty maseczką. Co warto podkreślić, platforma w pewien sposób odczarowuje pracę sprzedawcy, nadaje kasjerowi rangę i znaczenie dobrego sąsiada, który lubi swoich klientów i codzienne rozmowy z nimi – mówiła w czasie ceremonii rozdania nagród Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska.
Za kreację kampanii „Żabka – mały, wielki sklep” odpowiada agencja reklamowa PZL, a za planowanie i zakup mediów – dom mediowy Spark Foundry. – Razem udało nam się dokonać czegoś naprawdę wielkiego, a to wyróżnienie jest ukoronowaniem naszej wspólnej, czasami wymagającej współpracy – podkreślała Anna Grabowska.
Effie Awards to coroczny konkurs marketingowy, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe. Konkurs wyznacza standardy efektywności i edukuje branżę, a nominowane i nagrodzone kampanie oraz projekty stają się inspiracją dla innych. Tegorocznym obradom jury Effie Awards przewodniczył Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska. Pełnił on również funkcję przewodniczącego grupy jurorskiej w kategorii „Marketing & Business Solutions”.
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.