Komunikaty PR

Mazurska Manufaktura SA: Sezon letni należy ocenić pozytywnie

2022-10-25  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Sezon letni, kluczowy z punktu widzenia sektora alkoholowego, zarządzający Mazurską Manufakturą podsumowują bardzo pozytywnie. Producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa ze Szczytna rozszerzył portfel produktów oraz odnotował wzrost zainteresowania markami historycznymi. Zakończono konsolidację Grupy z Browarem Profesja, dzięki czemu wrocławski kraft jest już dystrybuowany w całej Polsce. Jesienią poinformowano również o powrocie marki Jurand do historycznych zakładów w Szczytnie. Na koniec, spółka wyszła z ofertą usługi franczyzowej, czego impulsem był sukces lokalnego pubu.

Październik to czas podsumowań sezonu letniego w branży alkoholowej. W Mazurskiej Manufakturze minionych kilka miesięcy oceniane jest pozytywnie. – Pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej zobrazowanej wysoką inflacją, która uderzyła zarówno w nas, jak i naszych klientów, miniony sezon oceniam bardzo dobrze. W naszej ofercie zadebiutowało kilka nowych produktów, co naturalnie wpłynęło na zwiększenie obrotów. Równocześnie, udało się nam nawiązać współpracę w nowymi sieciami handlowymi, podpisaliśmy bezpośrednią umowę z Makro i Kaufland. Zakończyliśmy budowę działu sprzedaży, co powoduje zwiększanie obrotów w kanale tradycyjnym i dotarcie do większej ilości odbiorców. – informuje Mariusz Cyprian, Dyrektor Sprzedaży Mazurska Manufaktura SA.

Prym wiodą marki historyczne

Wiosną, wraz z wejściem w nowy sezon, Mazurska Manufaktura SA zadebiutowała z pierwszym rozlewem kultowej Odry, którą z pewnością pamiętają starsi mieszkańcy Wrocławia. Proces odtwarzania historycznej receptury i rozpoczęcie warzenia przeprowadzono w Browarze Profesja, przejętym jesienią ubiegłego roku. Na sam początek rozlane zostało piwo Odra Pils oraz Odra Marcowe. Pierwsze partie zostały rozdystrybuowane do lokalnych sklepów, restauracji i hoteli na terenie Dolnego Śląska.

Odra dołączyła tym samym do historycznych piw: Jurand, Bractwo i Krak. Jurand to kultowy browar dla mieszkańców Warmii i Mazur, w sprzedaży Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne. Bractwo kojarzone jest z Browarami Bydgoskimi. Na półkach ogólnopolskich sieci handlowych zlokalizowanych na Kujawach entuzjaści mogą skosztować Bractwo Jasne Pełne, Ciemne oraz Bursztynowe. Krak to marka ze stolicy Małopolski. Dla lokalnych mieszkańców, którzy z sentymentem wspominają jego smak, Mazurska Manufaktura rozlewa Krak Jasne Pełne oraz Krak Ciemne.

– Jurand to ewidentnie wiodąca marka regionalna piwa w naszej ofercie. Wielki sukces Juranda zawdzięczamy sentymentowi lokalnych konsumentów, co bardzo pomaga w lokalnej sprzedaży i otwiera możliwość dystrybucji piw regionalnych w sieciach ogólnopolskich. Juranda znajdziemy w większości sieci handlowych, w tym Netto, Auchan, Carrefour, a regionalnie lub sezonowo także w Kaufland i Biedronka. – wymienia Mariusz Cyprian i dodaje: – Krak i Bractwo wprawdzie istnieją na rynku dopiero od kilku miesięcy, ale widzę po wynikach sprzedaży, że z miesiąca na miesiąc zainteresowanie wśród konsumentów również rośnie.

Alkohole mocne to 50 proc. obrotów

Lato umocniło pozycję Mazurskiej Manufaktury w ofercie alkoholi mocnych, które stanowią około 50 proc. całej sprzedaży. Spółka odnotowała znaczące wzrosty sprzedaży alkoholi premium, rumu oraz ginu. Wódka z Mazur przeszła rebranding i stała się produktem ogólnopolskim, który z powodzeniem zaczął konkurować z markami podobnej półki cenowej. Bielik, flagowy produkt premium jest w dystrybucji kluczowych sieci, ale doskonale radzi sobie także w detalu oraz na stacjach Orlen. W ramach alkoholi mocnych Mazurska Manufaktura zadebiutowała również z własną szkocką whisky Scottish Black.

Pełna konsolidacja z Profesją, czyli jedna Grupa

Browar Profesja to rzemieślniczy zakład z Wrocławia, który rozbudował portfolio spółki o segment piw kraftowych. W wyniku sukcesu emisji serii G, część pozyskanych środków została przeznaczone na doposażenie zakładu, w tym w sprzęt do uruchomienia procesu automatyzacji słodu. W ten sposób zakład poprawił wydajność, jak i powtarzalność piw z Wrocławia. W 2022 pozyskano dotację na instalację do propagacji drożdży.

W wrześniu Grupa zakończyła proces konsolidacji Browaru Profesja. – Proces koncentracji naszych zakładów w ramach jednego podmiotu został sfinalizowany. To dla nas naturalny krok, zarówno z punktu widzenia biznesowego, jak i sprzedażowego. Z jednej strony ujednoliciliśmy logistykę, księgowość, dystrybucję i marketing. Z drugiej strony wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom dużych klientów sieciowych, którym możemy oferować pełen portfel naszych produktów. – wskazuje Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury SA.

Konsolidacja sprawiła, że rozpoczęto dystrybucję piw kraftowych Profesji także poza terenem Dolnego Śląska, tj. Małopolska, Mazury, Warmia, Kujawy, Górny Śląsk, Podkarpacie i Mazowsze. W sposób wykładniczy wpłynęło to na zwiększenie obrotu i poważne zaistnienie w kategorii piw kraftowych.

– Z punktu widzenia portfela przejęcie Browaru Profesja to był bardzo dobry ruch. Browar Profesja jest w pierwszej piątce najbardziej rozpoznawalnych browarów kraftowych w Polsce. Otworzyło nam to wiele możliwości, których wcześniej nie mieliśmy oferując tylko piwa regionalne. Profesja bardzo szybko weszła do sieci międzynarodowych, pojawiła się na półkach w Auchan, Kaufland, a za chwilę pojawi się w sieci Netto. – wyjaśnia Mariusz Cyprian.

Niezależnie, specjalizacją wrocławskiego zakładu stała się również produkcja piw bezalkoholowych marek Jurand, Krak oraz Bractwo. Browar Profesja posiada dopracowany w tym zakresie proces produkcyjny, jak również bogate zaplecze techniczne pozwalające na zwiększenie mocy produkcyjnych bez dodatkowych kosztów inwestycyjnych. W porównaniu do zeszłego roku, trendy rynkowe oraz jakość naszych piw bezalkoholowych spowodowały podwojenie sprzedaży tych piw w ostatnim sezonie.

Sytuacja gospodarcza przywróciła Jurand miastu Szczytno

Władze Mazurskiej Manufaktury zdecydowały o produkcji Juranda w zakładach w Szczytnie. Z zamiarem optymalizacji kosztowej spowodowanej wysokim wzrostem kosztów energii elektrycznej i wynajmu nieruchomości, podjęto decyzję o wyhamowaniu inwestycji w Browarach Bydgoskich na rzecz czasowego ulokowania pełnych mocy produkcyjnych w Browarze w Szczytnie. Tamtejszy browar, mimo że jest odrestaurowany, poczeka na lepsze, bardziej przewidywalne czasy.

- Na ten moment zawieszamy uruchomienie Browarów Bydgoskich. Niestety, ale funkcjonując w obecnych realiach niepewności energetycznej i wynikającej z tego rentowności, zostaliśmy zmuszeni, by w pierwszej kolejności zabezpieczyć produkcję alkoholi pod zobowiązania wobec naszych klientów sieciowych. – mówi Jakub Gromek i dodaje: - Uruchomienie Browarów Bydgoskich byłoby możliwe jeszcze tej jesieni. Niemniej, z uwagi na skalę podwyżek mediów, ewentualne problemy w dostępności surowców, a także ryzyko dla przypuszczalnie zatrudnionych nie zdecydowaliśmy się na start trzeciego zakładu z wysokim ryzykiem zachwiania ciągłości produkcji. W tym momencie liczy się więc dobro grupy rozumiane jako optymalizacja kosztowa z zachowaniem pełnych mocy produkcyjnych. W listopadzie, instalacja z Bydgoszczy zostanie przeniesiona do Szczytna, gdzie rozpoczniemy warzenie i rozlew Juranda, który symbolicznie powróci do domu.

Do tej pory Jurand był kontraktowany w browarach zewnętrznych. Od teraz marka będzie produkowana wyłącznie w swojej historycznej siedzibie. Pierwsze piwo w Szczytnie będzie warzone jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Na początek podstawowe gatunki, tj. pils, jasne pełne oraz bursztyn. Na półki sklepowe trafi pod koniec stycznia.

Oferta franczyzowa na sieć PUBów

W październiku br. Mazurska Manufaktura wystartowała z projektem budowy sieci franczyzowej PUBów, bazujących na markach historycznych, browarach kraftowych z Browaru Profesja oraz ofercie alkoholi mocnych.

Impulsem do wyjścia z ofertą na rynek był sukces pubu Jurand w Szczytnie. Inwestycja w lokalny pub zwróciła się w zaledwie trzy miesiące od uruchomienia lokalu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.