Komunikaty PR

Mazurska Manufaktura SA: Sezon letni należy ocenić pozytywnie

2022-10-25  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Arkadiusz Cegiełka
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl| |arkadiusz.cegielka|goodonepr.pl
504 354 106
https://www.goodonepr.pl/

Sezon letni, kluczowy z punktu widzenia sektora alkoholowego, zarządzający Mazurską Manufakturą podsumowują bardzo pozytywnie. Producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa ze Szczytna rozszerzył portfel produktów oraz odnotował wzrost zainteresowania markami historycznymi. Zakończono konsolidację Grupy z Browarem Profesja, dzięki czemu wrocławski kraft jest już dystrybuowany w całej Polsce. Jesienią poinformowano również o powrocie marki Jurand do historycznych zakładów w Szczytnie. Na koniec, spółka wyszła z ofertą usługi franczyzowej, czego impulsem był sukces lokalnego pubu.

Październik to czas podsumowań sezonu letniego w branży alkoholowej. W Mazurskiej Manufakturze minionych kilka miesięcy oceniane jest pozytywnie. – Pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej zobrazowanej wysoką inflacją, która uderzyła zarówno w nas, jak i naszych klientów, miniony sezon oceniam bardzo dobrze. W naszej ofercie zadebiutowało kilka nowych produktów, co naturalnie wpłynęło na zwiększenie obrotów. Równocześnie, udało się nam nawiązać współpracę w nowymi sieciami handlowymi, podpisaliśmy bezpośrednią umowę z Makro i Kaufland. Zakończyliśmy budowę działu sprzedaży, co powoduje zwiększanie obrotów w kanale tradycyjnym i dotarcie do większej ilości odbiorców. – informuje Mariusz Cyprian, Dyrektor Sprzedaży Mazurska Manufaktura SA.

Prym wiodą marki historyczne

Wiosną, wraz z wejściem w nowy sezon, Mazurska Manufaktura SA zadebiutowała z pierwszym rozlewem kultowej Odry, którą z pewnością pamiętają starsi mieszkańcy Wrocławia. Proces odtwarzania historycznej receptury i rozpoczęcie warzenia przeprowadzono w Browarze Profesja, przejętym jesienią ubiegłego roku. Na sam początek rozlane zostało piwo Odra Pils oraz Odra Marcowe. Pierwsze partie zostały rozdystrybuowane do lokalnych sklepów, restauracji i hoteli na terenie Dolnego Śląska.

Odra dołączyła tym samym do historycznych piw: Jurand, Bractwo i Krak. Jurand to kultowy browar dla mieszkańców Warmii i Mazur, w sprzedaży Jurand Pils, Jasne Pełne oraz Ciemne. Bractwo kojarzone jest z Browarami Bydgoskimi. Na półkach ogólnopolskich sieci handlowych zlokalizowanych na Kujawach entuzjaści mogą skosztować Bractwo Jasne Pełne, Ciemne oraz Bursztynowe. Krak to marka ze stolicy Małopolski. Dla lokalnych mieszkańców, którzy z sentymentem wspominają jego smak, Mazurska Manufaktura rozlewa Krak Jasne Pełne oraz Krak Ciemne.

– Jurand to ewidentnie wiodąca marka regionalna piwa w naszej ofercie. Wielki sukces Juranda zawdzięczamy sentymentowi lokalnych konsumentów, co bardzo pomaga w lokalnej sprzedaży i otwiera możliwość dystrybucji piw regionalnych w sieciach ogólnopolskich. Juranda znajdziemy w większości sieci handlowych, w tym Netto, Auchan, Carrefour, a regionalnie lub sezonowo także w Kaufland i Biedronka. – wymienia Mariusz Cyprian i dodaje: – Krak i Bractwo wprawdzie istnieją na rynku dopiero od kilku miesięcy, ale widzę po wynikach sprzedaży, że z miesiąca na miesiąc zainteresowanie wśród konsumentów również rośnie.

Alkohole mocne to 50 proc. obrotów

Lato umocniło pozycję Mazurskiej Manufaktury w ofercie alkoholi mocnych, które stanowią około 50 proc. całej sprzedaży. Spółka odnotowała znaczące wzrosty sprzedaży alkoholi premium, rumu oraz ginu. Wódka z Mazur przeszła rebranding i stała się produktem ogólnopolskim, który z powodzeniem zaczął konkurować z markami podobnej półki cenowej. Bielik, flagowy produkt premium jest w dystrybucji kluczowych sieci, ale doskonale radzi sobie także w detalu oraz na stacjach Orlen. W ramach alkoholi mocnych Mazurska Manufaktura zadebiutowała również z własną szkocką whisky Scottish Black.

Pełna konsolidacja z Profesją, czyli jedna Grupa

Browar Profesja to rzemieślniczy zakład z Wrocławia, który rozbudował portfolio spółki o segment piw kraftowych. W wyniku sukcesu emisji serii G, część pozyskanych środków została przeznaczone na doposażenie zakładu, w tym w sprzęt do uruchomienia procesu automatyzacji słodu. W ten sposób zakład poprawił wydajność, jak i powtarzalność piw z Wrocławia. W 2022 pozyskano dotację na instalację do propagacji drożdży.

W wrześniu Grupa zakończyła proces konsolidacji Browaru Profesja. – Proces koncentracji naszych zakładów w ramach jednego podmiotu został sfinalizowany. To dla nas naturalny krok, zarówno z punktu widzenia biznesowego, jak i sprzedażowego. Z jednej strony ujednoliciliśmy logistykę, księgowość, dystrybucję i marketing. Z drugiej strony wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom dużych klientów sieciowych, którym możemy oferować pełen portfel naszych produktów. – wskazuje Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury SA.

Konsolidacja sprawiła, że rozpoczęto dystrybucję piw kraftowych Profesji także poza terenem Dolnego Śląska, tj. Małopolska, Mazury, Warmia, Kujawy, Górny Śląsk, Podkarpacie i Mazowsze. W sposób wykładniczy wpłynęło to na zwiększenie obrotu i poważne zaistnienie w kategorii piw kraftowych.

– Z punktu widzenia portfela przejęcie Browaru Profesja to był bardzo dobry ruch. Browar Profesja jest w pierwszej piątce najbardziej rozpoznawalnych browarów kraftowych w Polsce. Otworzyło nam to wiele możliwości, których wcześniej nie mieliśmy oferując tylko piwa regionalne. Profesja bardzo szybko weszła do sieci międzynarodowych, pojawiła się na półkach w Auchan, Kaufland, a za chwilę pojawi się w sieci Netto. – wyjaśnia Mariusz Cyprian.

Niezależnie, specjalizacją wrocławskiego zakładu stała się również produkcja piw bezalkoholowych marek Jurand, Krak oraz Bractwo. Browar Profesja posiada dopracowany w tym zakresie proces produkcyjny, jak również bogate zaplecze techniczne pozwalające na zwiększenie mocy produkcyjnych bez dodatkowych kosztów inwestycyjnych. W porównaniu do zeszłego roku, trendy rynkowe oraz jakość naszych piw bezalkoholowych spowodowały podwojenie sprzedaży tych piw w ostatnim sezonie.

Sytuacja gospodarcza przywróciła Jurand miastu Szczytno

Władze Mazurskiej Manufaktury zdecydowały o produkcji Juranda w zakładach w Szczytnie. Z zamiarem optymalizacji kosztowej spowodowanej wysokim wzrostem kosztów energii elektrycznej i wynajmu nieruchomości, podjęto decyzję o wyhamowaniu inwestycji w Browarach Bydgoskich na rzecz czasowego ulokowania pełnych mocy produkcyjnych w Browarze w Szczytnie. Tamtejszy browar, mimo że jest odrestaurowany, poczeka na lepsze, bardziej przewidywalne czasy.

- Na ten moment zawieszamy uruchomienie Browarów Bydgoskich. Niestety, ale funkcjonując w obecnych realiach niepewności energetycznej i wynikającej z tego rentowności, zostaliśmy zmuszeni, by w pierwszej kolejności zabezpieczyć produkcję alkoholi pod zobowiązania wobec naszych klientów sieciowych. – mówi Jakub Gromek i dodaje: - Uruchomienie Browarów Bydgoskich byłoby możliwe jeszcze tej jesieni. Niemniej, z uwagi na skalę podwyżek mediów, ewentualne problemy w dostępności surowców, a także ryzyko dla przypuszczalnie zatrudnionych nie zdecydowaliśmy się na start trzeciego zakładu z wysokim ryzykiem zachwiania ciągłości produkcji. W tym momencie liczy się więc dobro grupy rozumiane jako optymalizacja kosztowa z zachowaniem pełnych mocy produkcyjnych. W listopadzie, instalacja z Bydgoszczy zostanie przeniesiona do Szczytna, gdzie rozpoczniemy warzenie i rozlew Juranda, który symbolicznie powróci do domu.

Do tej pory Jurand był kontraktowany w browarach zewnętrznych. Od teraz marka będzie produkowana wyłącznie w swojej historycznej siedzibie. Pierwsze piwo w Szczytnie będzie warzone jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Na początek podstawowe gatunki, tj. pils, jasne pełne oraz bursztyn. Na półki sklepowe trafi pod koniec stycznia.

Oferta franczyzowa na sieć PUBów

W październiku br. Mazurska Manufaktura wystartowała z projektem budowy sieci franczyzowej PUBów, bazujących na markach historycznych, browarach kraftowych z Browaru Profesja oraz ofercie alkoholi mocnych.

Impulsem do wyjścia z ofertą na rynek był sukces pubu Jurand w Szczytnie. Inwestycja w lokalny pub zwróciła się w zaledwie trzy miesiące od uruchomienia lokalu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.