Komunikaty PR

Modelowy Sklep na Targach RetailShow odzwierciedleniem zmian sektora handlowego

2022-10-27  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.08 MB )

Modelowy Sklep to serce targów RetailShow 2022, do którego dociera każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie zaprezentowanych tam produktów. Tegoroczna ekspozycja, dostępna w dniach 23-24 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, przybliży nowatorskie rozwiązania wypracowane w czasie pandemii i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.

Szybkie tempo życia skłania klientów do zakupów w jednym miejscu, gdzie chcą mieć szeroki wybór produktów, szczególnie w segmencie food-to-go. Ostanie lata to również zacieranie się granicy pomiędzy handlem offline i online, coraz większa popularność modelu „click&collect”, konieczność ograniczania kolejek, przyspieszanie procesów sprzedaży i częściowe ich przenoszenie na klienta. Te zmiany wymagają wdrożenia innowacji w sklepach.

Nadążyć za klientem - dwa formaty sklepu i dwie ścieżki zakupowe

Firmy działające w branży retail, by odpowiedzieć na te potrzeby, wypracowały wiele użytecznych pomysłów, z którymi będzie można zapoznać się w Modelowym Sklepie. Połączy on dwa odmienne formaty sklepów, co oznacza rozwiązania dla części bezobsługowej i sprzedaży tradycyjnej.

Z pewnością samoobsługowy sklep autonomiczny 24/7 z rozwiązaniami firmy Wanzl w różnych wariantach automatyzacji procesu zakupu przykuje uwagę odwiedzających. To kompleksowe rozwiązanie dostarczane pod klucz, które obejmuje autorski projekt wnętrza, technologię WanzlConnect, systemy wejścia i wyjścia oraz wysokojakościowe wyposażenie.

Wiele rozwiązań pokaże także firma MAGO, m.in. inteligentne wózki Clever, nową modułową linię boksów kasowych QUBE, e-bramkę czy hybrydowe boksy kasowe, które dzięki jednej inwestycji pozwalają zyskać dwa urządzenia – boks tradycyjny i samoobsługowy.

Projekt Modelowego Sklepu uwzględnia też dwie ścieżki zakupowe klienta, gdzie pierwsza ma zapewnić szybkie zakupy, takie jak np. kawa, ciastko, kanapka, owoce czy świeże soki, a druga jest tradycyjna.

Jestem przekonana, że wkrótce pojawią się sklepy, gdzie strefa bezobsługowa stanie się integralną częścią obiektów wielkopowierzchniowych, a w sektorze food będzie można przyciągnąć klientów ciekawym i dobrze zaprojektowanym wnętrzem. W tym roku klimatem Modelowego Sklepu zwrócimy uwagę inwestorów na potrzeby młodego pokolenia, czym postaramy się zainspirować do odświeżenia wizerunku marki i odważniejszego podążania za nowymi trendami – podkreśla Ewa Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, projektantka Modelowego Sklepu.

Trend coraz mocniejszego wkraczania części gastronomicznej do branży retail potwierdzają eksperci z firmy Primulator, dostawcy kompleksowych rozwiązań dla gastronomii. Firma wypracowała rozwiązania dla sieci kącików kawowych i bistro na stacjach paliw, w koncepcji c-stores, gdzie minimalizacja czasu obsługi klienta i niezawodność urządzeń są kluczem do sukcesu.

Na RetailShow zaprezentujemy multifunkcyjne urządzenia, które zajmują niewielką przestrzeń, a zarazem zapewniają przygotowanie kompleksowej oferty gastronomicznej – mówi Piotr Kłosiński, specjalista ds. marketingu z firmy Primulator.

Automatyzacja, robotyzacja i sztuczna inteligencja

W Modelowym Sklepie będzie można poznać technologię HOB (Hikvision glue-on-board), innowację dostępną wyłącznie w produktach Hikvision, Partnera Strategicznego Targów, w którą będzie wyposażony wielkoformatowy, kabinetowy ekran LED najnowszej, 4 generacji. Efekt wizualny będzie tu spektakularny!

Specjaliści zgodnie podkreślają znaczenie automatyzacji procesów, która w dobie braku wykwalifikowanych pracowników jest konieczna, a proste w obsłudze urządzenia minimalizują czas i nakład pracy personelu, pozwalając jednocześnie zachować wysoki standard obsługi. Również robotyzacja, z jednej strony wspierająca pracę zespołu, z drugiej oferująca nowe doświadczenia klientom, coraz mocniej wkracza do branży retail.

Ciekawym rozwiązaniem w tym obszarze będą spacerujące po Modelowym Sklepie inteligentne Pudu Roboty firmy LSI Software. To jednocześnie mobilne platformy reklamowe z wyświetlaczami 18,5” i urządzenia wyposażone w tace, które mogą unieść nawet 40 kg. Oba modele BellaBot i KettyBot, które pojawią się na RetailShow, mogą wyróżnić firmę w czasach, kiedy coraz trudniej zaskoczyć klientów.

Z kolei firma Sony zadba o atrakcyjnie wyeksponowany i zawsze aktualny przekaz dla klienta na profesjonalnych monitorach Sony Bravia B2B, które pozwalają zaplanować godziny włączeń i wyłączeń, ustawić blokady zapobiegające niepożądanym dostępom czy wygodnie kopiować ustawienia na pozostałe ekrany w sklepie.

Trend automatyzacji i zastosowania rozwiązań AI potwierdza również Marek Szkop-Marciniak, Technical Solution Manager z firmy DAHUA Technology Poland, który podkreśla, że zarządzający sklepami oczekują dziś inteligentnych i efektywnych systemów zabezpieczeń i wsparcia sprzedaży. Dodatkowo rozwiązania, takie jak bramki, kamery, oprogramowanie z analizą obrazu AI z mechanizmami do ich przetwarzania i integracji różnych systemów są źródłem unikalnych danych, które wspierają decyzje biznesowe.

Energooszczędność - konieczny kierunek

Branża handlowa w ostatnich latach mierzy się z trudnościami związanymi ze wzrostem cen energii i surowców. By zapewnić konkurencyjność, musiały zostać wypracowane nowe technologie, które optymalizują koszty w tym obszarze.

To są wyzwania, na które z dużym refleksem odpowiedziała firma ES SYSTEM K. Zaprezentuje szereg urządzeń, które powstały, aby zminimalizować wydatki na energię elektryczną. Natomiast w trend zakupów dokonywanych omnichannelowo wpisuje się COOLBOX - zestaw urządzeń, który służy do przechowywania i bezkontaktowego odbioru zakupów z kategorii e-grocery. Dla operatora to dodatkowe możliwości sprzedaży produktów spożywczych, dla klienta możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze w najdogodniejszej lokalizacji. Urządzenia zostały skonstruowane tak, aby mogły pracować zarówno wewnątrz budynków, jak i w warunkach outdoorowych.

Dobrym przykładem są też energooszczędne i elastyczne produkty firmy Bäro Polska, której panele TX i oprawy punktowe serii Ontero ID mają możliwość regulacji mocy. Dzięki temu nie trzeba przeprowadzać rewolucji w sklepie, by obniżyć rachunki za prąd, wystarczy jedynie minimalnie zmniejszyć pobór mocy w samej oprawie. Katarzyna Czapla z Bäro Polska podkreśla też, że znaczny wzrost cen energii jest powodem wymiany starych opraw w technologii metalohalogenowej lub sodowej na nowe ledowe.

Tutaj też wspieramy naszych klientów oferując oprawy pasujące do systemów sprzedawanych 15 lub 20 lat temu, gdzie bez konieczności remontu klienci oszczędzają nawet 60% energii elektrycznej do oświetlenia, utrzymując taki sam lub wyższy poziom światła w sklepie – dodaje.

Ostatnie lata, pełne wyzwań dla sektora retail, wymagały wypracowania i szybkiego wdrożenia innowacji, by zapewnić ciągłość funkcjonowania biznesu i bezpiecznej obsługi klientów. Dlatego też najbliższa edycja Targów RetailShow pozytywnie zaskoczy przedstawicieli sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów nowymi inteligentnymi rozwiązaniami oraz pokaże kreatywność i elastyczność producentów oraz dostawców technologii i wyposażenia dla branży handlowej.    

Informacje praktyczne

11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress jest firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.