Komunikaty PR

Modelowy Sklep na Targach RetailShow odzwierciedleniem zmian sektora handlowego

2022-10-27  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.08 MB )

Modelowy Sklep to serce targów RetailShow 2022, do którego dociera każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie zaprezentowanych tam produktów. Tegoroczna ekspozycja, dostępna w dniach 23-24 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, przybliży nowatorskie rozwiązania wypracowane w czasie pandemii i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.

Szybkie tempo życia skłania klientów do zakupów w jednym miejscu, gdzie chcą mieć szeroki wybór produktów, szczególnie w segmencie food-to-go. Ostanie lata to również zacieranie się granicy pomiędzy handlem offline i online, coraz większa popularność modelu „click&collect”, konieczność ograniczania kolejek, przyspieszanie procesów sprzedaży i częściowe ich przenoszenie na klienta. Te zmiany wymagają wdrożenia innowacji w sklepach.

Nadążyć za klientem - dwa formaty sklepu i dwie ścieżki zakupowe

Firmy działające w branży retail, by odpowiedzieć na te potrzeby, wypracowały wiele użytecznych pomysłów, z którymi będzie można zapoznać się w Modelowym Sklepie. Połączy on dwa odmienne formaty sklepów, co oznacza rozwiązania dla części bezobsługowej i sprzedaży tradycyjnej.

Z pewnością samoobsługowy sklep autonomiczny 24/7 z rozwiązaniami firmy Wanzl w różnych wariantach automatyzacji procesu zakupu przykuje uwagę odwiedzających. To kompleksowe rozwiązanie dostarczane pod klucz, które obejmuje autorski projekt wnętrza, technologię WanzlConnect, systemy wejścia i wyjścia oraz wysokojakościowe wyposażenie.

Wiele rozwiązań pokaże także firma MAGO, m.in. inteligentne wózki Clever, nową modułową linię boksów kasowych QUBE, e-bramkę czy hybrydowe boksy kasowe, które dzięki jednej inwestycji pozwalają zyskać dwa urządzenia – boks tradycyjny i samoobsługowy.

Projekt Modelowego Sklepu uwzględnia też dwie ścieżki zakupowe klienta, gdzie pierwsza ma zapewnić szybkie zakupy, takie jak np. kawa, ciastko, kanapka, owoce czy świeże soki, a druga jest tradycyjna.

Jestem przekonana, że wkrótce pojawią się sklepy, gdzie strefa bezobsługowa stanie się integralną częścią obiektów wielkopowierzchniowych, a w sektorze food będzie można przyciągnąć klientów ciekawym i dobrze zaprojektowanym wnętrzem. W tym roku klimatem Modelowego Sklepu zwrócimy uwagę inwestorów na potrzeby młodego pokolenia, czym postaramy się zainspirować do odświeżenia wizerunku marki i odważniejszego podążania za nowymi trendami – podkreśla Ewa Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, projektantka Modelowego Sklepu.

Trend coraz mocniejszego wkraczania części gastronomicznej do branży retail potwierdzają eksperci z firmy Primulator, dostawcy kompleksowych rozwiązań dla gastronomii. Firma wypracowała rozwiązania dla sieci kącików kawowych i bistro na stacjach paliw, w koncepcji c-stores, gdzie minimalizacja czasu obsługi klienta i niezawodność urządzeń są kluczem do sukcesu.

Na RetailShow zaprezentujemy multifunkcyjne urządzenia, które zajmują niewielką przestrzeń, a zarazem zapewniają przygotowanie kompleksowej oferty gastronomicznej – mówi Piotr Kłosiński, specjalista ds. marketingu z firmy Primulator.

Automatyzacja, robotyzacja i sztuczna inteligencja

W Modelowym Sklepie będzie można poznać technologię HOB (Hikvision glue-on-board), innowację dostępną wyłącznie w produktach Hikvision, Partnera Strategicznego Targów, w którą będzie wyposażony wielkoformatowy, kabinetowy ekran LED najnowszej, 4 generacji. Efekt wizualny będzie tu spektakularny!

Specjaliści zgodnie podkreślają znaczenie automatyzacji procesów, która w dobie braku wykwalifikowanych pracowników jest konieczna, a proste w obsłudze urządzenia minimalizują czas i nakład pracy personelu, pozwalając jednocześnie zachować wysoki standard obsługi. Również robotyzacja, z jednej strony wspierająca pracę zespołu, z drugiej oferująca nowe doświadczenia klientom, coraz mocniej wkracza do branży retail.

Ciekawym rozwiązaniem w tym obszarze będą spacerujące po Modelowym Sklepie inteligentne Pudu Roboty firmy LSI Software. To jednocześnie mobilne platformy reklamowe z wyświetlaczami 18,5” i urządzenia wyposażone w tace, które mogą unieść nawet 40 kg. Oba modele BellaBot i KettyBot, które pojawią się na RetailShow, mogą wyróżnić firmę w czasach, kiedy coraz trudniej zaskoczyć klientów.

Z kolei firma Sony zadba o atrakcyjnie wyeksponowany i zawsze aktualny przekaz dla klienta na profesjonalnych monitorach Sony Bravia B2B, które pozwalają zaplanować godziny włączeń i wyłączeń, ustawić blokady zapobiegające niepożądanym dostępom czy wygodnie kopiować ustawienia na pozostałe ekrany w sklepie.

Trend automatyzacji i zastosowania rozwiązań AI potwierdza również Marek Szkop-Marciniak, Technical Solution Manager z firmy DAHUA Technology Poland, który podkreśla, że zarządzający sklepami oczekują dziś inteligentnych i efektywnych systemów zabezpieczeń i wsparcia sprzedaży. Dodatkowo rozwiązania, takie jak bramki, kamery, oprogramowanie z analizą obrazu AI z mechanizmami do ich przetwarzania i integracji różnych systemów są źródłem unikalnych danych, które wspierają decyzje biznesowe.

Energooszczędność - konieczny kierunek

Branża handlowa w ostatnich latach mierzy się z trudnościami związanymi ze wzrostem cen energii i surowców. By zapewnić konkurencyjność, musiały zostać wypracowane nowe technologie, które optymalizują koszty w tym obszarze.

To są wyzwania, na które z dużym refleksem odpowiedziała firma ES SYSTEM K. Zaprezentuje szereg urządzeń, które powstały, aby zminimalizować wydatki na energię elektryczną. Natomiast w trend zakupów dokonywanych omnichannelowo wpisuje się COOLBOX - zestaw urządzeń, który służy do przechowywania i bezkontaktowego odbioru zakupów z kategorii e-grocery. Dla operatora to dodatkowe możliwości sprzedaży produktów spożywczych, dla klienta możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze w najdogodniejszej lokalizacji. Urządzenia zostały skonstruowane tak, aby mogły pracować zarówno wewnątrz budynków, jak i w warunkach outdoorowych.

Dobrym przykładem są też energooszczędne i elastyczne produkty firmy Bäro Polska, której panele TX i oprawy punktowe serii Ontero ID mają możliwość regulacji mocy. Dzięki temu nie trzeba przeprowadzać rewolucji w sklepie, by obniżyć rachunki za prąd, wystarczy jedynie minimalnie zmniejszyć pobór mocy w samej oprawie. Katarzyna Czapla z Bäro Polska podkreśla też, że znaczny wzrost cen energii jest powodem wymiany starych opraw w technologii metalohalogenowej lub sodowej na nowe ledowe.

Tutaj też wspieramy naszych klientów oferując oprawy pasujące do systemów sprzedawanych 15 lub 20 lat temu, gdzie bez konieczności remontu klienci oszczędzają nawet 60% energii elektrycznej do oświetlenia, utrzymując taki sam lub wyższy poziom światła w sklepie – dodaje.

Ostatnie lata, pełne wyzwań dla sektora retail, wymagały wypracowania i szybkiego wdrożenia innowacji, by zapewnić ciągłość funkcjonowania biznesu i bezpiecznej obsługi klientów. Dlatego też najbliższa edycja Targów RetailShow pozytywnie zaskoczy przedstawicieli sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów nowymi inteligentnymi rozwiązaniami oraz pokaże kreatywność i elastyczność producentów oraz dostawców technologii i wyposażenia dla branży handlowej.    

Informacje praktyczne

11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress jest firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie Biuro prasowe
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
Handel Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw
2024-07-01 | 12:15

Żabka Jush testuje rajdową prędkość dostaw

Lite e-Commerce, start-up będący właścicielem Żabki Jush, sięga po kolejne rozwiązania mające na celu przyspieszenie obsługi i zwiększenie satysfakcji klientów. Kierowca rajdowy w
Handel Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę
2024-07-01 | 11:50

Żabka w plenerze? Mobilne sklepy ruszają w Polskę

Mobilna Żabka to jeden z innowacyjnych konceptów sieci Żabka, który od kilku lat jest obecny na wydarzeniach w całym kraju. W 2023 roku były to aż 44 dni wyjazdowe, podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.