Modern Commerce w dwa lata chce podwoić przychody i zwiększyć EBITDA
- Przyjęta strategia Modern Commerce w zasadzie opisuje trwającą już transformację, której kluczowym elementem jest przejecie właściciela marki Moliera2.com. Naszym celem jest zbudowanie wyjątkowego ekosystemu firm e-commerce działających w obszarze dóbr luksusowych i marek premiuj. Dzięki konsolidacji komplementarnych platform liczymy na wydłużenie cyklu życia produktów, wykorzystanie potencjału marketingowego oraz synergii logistyczno-operacyjnych. Chcemy stać się jednym z czołowych graczy na rynku e-fashion w Polsce – komentuje Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.
Przyjęty plan działań zakłada synergię serwisów z portfolio Grupy. Do końca 1 kwartału 2022 roku nastąpi scalenie podmiotów: Moliera2, Mamissima oraz multibrandowego serwisu Zlotewyprzedaze.pl. Spółka zamierza osiągnąć korzyści skali i głębokich synergii operacyjnych pomiędzy platformami, prowadzących do fundamentalnych przewag konkurencyjnych. Modern Commerce planuje wykorzystanie potencjału marketingowego marki Moliera2, m.in. w obszarze niezagospodarowanych kategorii fashion i innych dóbr i usług luksusowych i premium oraz doświadczenia Złotych Wyprzedaży w drugim cyklu życia produktu. W osiągnieciu synergii ma pomóc również wspólna struktura logistyczno-operacyjna oraz wykorzystanie wspólnych rozwiązań analityczno-technologicznych i narzędzi MarTech.
Modern Commerce zakłada, że połączone podmioty powinny w 2021 r. wygenerować łączne przychody w wysokości 128 mln zł oraz zysk EBITDA na poziomie ponad 8 mln zł. W 2022 r. celem jest osiągnięcie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży Grupy na poziomie 160 – 170 mln zł, udział przychodów e-commerce na poziomie 75-80% skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, uzyskanie rentowności EBITDA na poziomie 9%. Dzięki wdrożeniu założonej strategii, do 2024 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy osiągną poziom ponad 260 mln zł, a wynik EBITDA wzrośnie do blisko 30 mln zł.
- Działamy na bardzo atrakcyjnym rynku, a dzięki przyjętej strategii mamy wszelkie argumenty by dynamicznie rosnąć i poprawiać pozycję na rynku. Zakładane dynamiki wzrostu są ambitne, ale zdecydowanie możliwe do realizacji. – komentuje Maciej Tygielski.
Modern Commerce przejmie 100 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., właściciela marki Moliera2.com za 100 mln zł. Równolegle zostaną przejęte pozostałe udziały należącej do Grupy spółki Mamissima z ekskluzywnymi produktami dla dzieci.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Modern Commerce zdecydowało o emisji do około 190,7 mln akcji (148.131.000 akcji serii O oraz 42.592.594 akcji serii P). Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com oraz na dokapitalizowanie i rozwój spółek zależnych, działalności operacyjną i inwestycyjną oraz refinansowania zobowiązań pożyczkowych i dalszy rozwój Grupy Modern Commerce w obszarze e‑commerce fashion premium.
Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.