Komunikaty PR

Na Międzynarodowy Dzień Sushi Uber Eats pokazuje co lubimy najbardziej

2022-06-17  |  09:15

Polacy pokochali sushi — nie ma żadnych wątpliwości. Danie niegdyś kojarzone jako ekskluzywne, obecnie jest popularnym i zdrowym fast foodem zamawianym w dowozie zarówno do domów, jak i biur. Z okazji przypadającego na 18 czerwca Międzynarodowego Dnia Sushi, Uber Eats podsumowuje kulinarne preferencje Polaków. 

Sushi, czyli tradycyjna japońska potrawa składająca się z marynowanego ryżu połączonego z zazwyczaj surową rybą, owocami morza, wodorostami oraz warzywnymi lub owocowymi dodatkami, ma swoich miłośników w Polsce i na całym świecie. Sushi ma także wiele zdrowych właściwości w postaci białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin czy wapnia. Jednym zdaniem: potrawa idealna. 

Międzynarodowy Dzień Sushi jest młodym świętem, bowiem ustanowionym dopiero w 2009 r. Obecnie nigiri, sashimi, uramaki, wasabi czy miso nie kojarzą się już z technikami karate, czy judo, ale regularnie pojawiają się jako pomysł na lunch. Zobaczmy jak Polacy zamawiają sushi na platformie Uber Eats. 

Duże zamówienia rządzą!

Najdroższe zamówienie z zeszłego roku pochodziło z warszawskiego Sushi Zushi Gold na ulicy Żurawiej, a rachunek opiewał na 1 050 PLN. Na podium znalazły się także dwie inne stołeczne restauracje Kago Sushi by Izumi oraz Prosushi. 

Polacy lubią zestawy złożone z wielu specjałów. Najbardziej popularnym zamówieniem jest “Zestaw Promocyjny 50 za 50” a tuż za nim składający się z 42 kawałków “Fish set”. Pod tym kątem zamawiamy inaczej niż mieszkańcy większości krajów, którzy nie decydują się na gotowe wieloskładnikowe zestawy, ale sami komponują swoje dania z poszczególnych elementów w menu.

W Polsce oprócz dużych zestawów popularnością cieszą się tradycyjne kawałki, w tym maki oraz sashimi. Te pierwsze to rolka ryżu z dodatkami, zawinięta w prasowane wodorosty nori i pokrojona na kawałki. Wśród maków prym wiodą Futomaki z Krewetką w Tempurze oraz Futomaki z Pieczonym Łososiem, a także różne zestawy łączone. Sashimi z kolei to kawałki surowej ryby z dodatkami, takimi jak z surowe warzywa i sos sojowy. Do sashimi najpopularniejszą rybą jest łosoś.

Sushi nie na śniadanie

Japońska kuchnia nie kojarzy się ani z poranną degustacją, ani z bardzo wczesnym lunchem. Najwięcej zamówień składanych na platformie Uber Eats przypada na godziny 16:00 - 20:00. Trochę mniej — w godzinach 12:00-15:00. 

Świętuj z Uber Eats! Itadakimasu

Międzynarodowy Dzień Sushi w tym roku przypada w sobotę. To doskonała okazja, by zamówić swoje ulubione kawałki albo spróbować nowych smaków. 

Tuż przed zjedzeniem nie zapomnij powiedzieć - “Itadakimasu”, które uznaje się odpowiednik polskiego „smacznego”. Jednak najbardziej trafnym tłumaczeniem będzie “z wdzięcznością przyjmuję to jedzenie”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.