Na Międzynarodowy Dzień Sushi Uber Eats pokazuje co lubimy najbardziej
Polacy pokochali sushi — nie ma żadnych wątpliwości. Danie niegdyś kojarzone jako ekskluzywne, obecnie jest popularnym i zdrowym fast foodem zamawianym w dowozie zarówno do domów, jak i biur. Z okazji przypadającego na 18 czerwca Międzynarodowego Dnia Sushi, Uber Eats podsumowuje kulinarne preferencje Polaków.
Sushi, czyli tradycyjna japońska potrawa składająca się z marynowanego ryżu połączonego z zazwyczaj surową rybą, owocami morza, wodorostami oraz warzywnymi lub owocowymi dodatkami, ma swoich miłośników w Polsce i na całym świecie. Sushi ma także wiele zdrowych właściwości w postaci białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin czy wapnia. Jednym zdaniem: potrawa idealna.
Międzynarodowy Dzień Sushi jest młodym świętem, bowiem ustanowionym dopiero w 2009 r. Obecnie nigiri, sashimi, uramaki, wasabi czy miso nie kojarzą się już z technikami karate, czy judo, ale regularnie pojawiają się jako pomysł na lunch. Zobaczmy jak Polacy zamawiają sushi na platformie Uber Eats.
Duże zamówienia rządzą!
Najdroższe zamówienie z zeszłego roku pochodziło z warszawskiego Sushi Zushi Gold na ulicy Żurawiej, a rachunek opiewał na 1 050 PLN. Na podium znalazły się także dwie inne stołeczne restauracje Kago Sushi by Izumi oraz Prosushi.
Polacy lubią zestawy złożone z wielu specjałów. Najbardziej popularnym zamówieniem jest “Zestaw Promocyjny 50 za 50” a tuż za nim składający się z 42 kawałków “Fish set”. Pod tym kątem zamawiamy inaczej niż mieszkańcy większości krajów, którzy nie decydują się na gotowe wieloskładnikowe zestawy, ale sami komponują swoje dania z poszczególnych elementów w menu.
W Polsce oprócz dużych zestawów popularnością cieszą się tradycyjne kawałki, w tym maki oraz sashimi. Te pierwsze to rolka ryżu z dodatkami, zawinięta w prasowane wodorosty nori i pokrojona na kawałki. Wśród maków prym wiodą Futomaki z Krewetką w Tempurze oraz Futomaki z Pieczonym Łososiem, a także różne zestawy łączone. Sashimi z kolei to kawałki surowej ryby z dodatkami, takimi jak z surowe warzywa i sos sojowy. Do sashimi najpopularniejszą rybą jest łosoś.
Sushi nie na śniadanie
Japońska kuchnia nie kojarzy się ani z poranną degustacją, ani z bardzo wczesnym lunchem. Najwięcej zamówień składanych na platformie Uber Eats przypada na godziny 16:00 - 20:00. Trochę mniej — w godzinach 12:00-15:00.
Świętuj z Uber Eats! Itadakimasu
Międzynarodowy Dzień Sushi w tym roku przypada w sobotę. To doskonała okazja, by zamówić swoje ulubione kawałki albo spróbować nowych smaków.
Tuż przed zjedzeniem nie zapomnij powiedzieć - “Itadakimasu”, które uznaje się odpowiednik polskiego „smacznego”. Jednak najbardziej trafnym tłumaczeniem będzie “z wdzięcznością przyjmuję to jedzenie”.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.