Na rynku wina, szampana i napojów spirytusowych 25% to szara strefa
W 2019 r. rynek nielegalnego alkoholu był warty nawet 19 mld USD[1]. Firma Checkpoint Systems jest kluczowym dostawcą zabezpieczeń drogich i poszukiwanych produktów w sektorze sprzedaży detalicznej dla grup branżowych wina, szampana i napojów spirytusowych.
Dzięki współpracy z najbardziej prestiżowymi markami na rynku i wykorzystaniu swojego rozległego doświadczenia w zakresie technologii RF/RFID firma Checkpoint Systems opracowała kompletne rozwiązanie RFID, zapewniające bardzo dokładną identyfikację na poziomie produktu, od miejsca produkcji do punktu sprzedaży.
Innowacja: Wyposażony w niezwykle czułe anteny nowy tunel RFID firmy Checkpoint Systems gwarantuje precyzyjną, niezawodną i stałą identyfikację na poziomie jednostkowego produktu pomimo wyzwań, jakie wynikają ze specyfiki branży napojów alkoholowych.
Zoptymalizuj autentyczność i identyfikację, aby walczyć z szarą strefą i podróbkami
Jednym z głównych problemów producentów win, szampanów i napojów spirytusowych jest skuteczna walka z oszustwami i obrotem napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł. Kompletne rozwiązanie RFID firmy Checkpoint Systems ma za zadanie rozwiązać wszystkie te problemy, umożliwiając zintegrowanie technologii RFID z produktami płynnymi, a tym samym niezawodne śledzenie jednostkowego produktu.
W skali globalnej ta innowacja w zakresie RFID umożliwia markom:
- łatwą identyfikację każdego produktu,
- uzyskanie dokładnego raportu o liczbie produktów według miejsca przeznaczenia na każdym etapie łańcucha dostaw,
- ułatwienie weryfikacji i potwierdzenia autentyczności produktów w autoryzowanym punkcie sprzedaży.
Rzetelne śledzenie jednostkowych produktów
Po dostarczeniu butelek do zakładu produkcyjnego na każdej z nich umieszczany jest znacznik RFID, który jest następnie identyfikowany przez czytniki RFID.
Dzięki temu partia produktów jest monitorowana w niezwykle precyzyjny sposób na każdym etapie łańcucha dostaw. W prosty sposób można zidentyfikować produkt i potwierdzić jego autentyczność, gwarantując oryginalne pochodzenie produktu i prawidłowe miejsce przeznaczenia.
„Marki powinny wdrażać rozwiązania zapewniające im większą kontrolę nad łańcuchem dostaw. Kontrola nad całym łańcuchem dostaw oznacza wiedzę, gdzie znajdują się produkty na każdym etapie drogi, od producenta, przez dystrybutora i magazyn, do odbiorców końcowych. Produkt powinien zostać oznakowany bezpośrednio u producenta, aby mógł być śledzony na każdym etapie jego transportu. Oczywiście kontrola musi być szybka i skuteczna, dlatego kluczowe jest zintegrowanie technologii z łańcuchem dostaw. Właściciele marek zdecydowanie potrzebują rozwiązań, które służą ochronie wizerunku marki, aby stawić czoła temu wyzwaniu i uniknąć utraty jej wartości i zmiany postrzegania” – wyjaśnia Flavio Musci, Sales Director Source Tagging Europe w Checkpoint Systems.
Korzyści rozwiązania Checkpoint Systems:
- Zapewnienie lepszej identyfikacji od produkcji po sprzedaż
- Skuteczne zapobieganie oszustwom i wsparcie w rozwiązaniu problemów z szarą strefą
- Łatwa weryfikacja pochodzenia i przeznaczenia produktów dzięki technologii RFID
- Nadzór nad właściwym miejscem docelowym produktów: właściwy produkt we właściwym miejscu
„Zainstalowaliśmy nasze rozwiązanie u producenta szampana. Zyskał on rozwiązanie umożliwiające pełną identyfikację, aby walczyć z szarą strefą (sprzęt, oprogramowanie i znaczniki RFID). Może teraz śledzić wszystkie swoje produkty w sieciach dystrybucji i mieć zoptymalizowaną kontrolę nad przepływem produktów i wizerunkiem marki” – mówi Julien Thibult, Sales Director RFID & Source Tagging w Checkpoint Systems France.
[1] Globalne badanie Euromonitor dotyczące rynku napojów alkoholowych
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.