Komunikaty PR

Na rynku wina, szampana i napojów spirytusowych 25% to szara strefa

2022-05-17  |  12:04
Biuro prasowe

W 2019 r. rynek nielegalnego alkoholu był warty nawet 19 mld USD[1]. Firma Checkpoint Systems jest kluczowym dostawcą zabezpieczeń drogich i poszukiwanych produktów w sektorze sprzedaży detalicznej dla grup branżowych wina, szampana i napojów spirytusowych.

Dzięki współpracy z najbardziej prestiżowymi markami na rynku i wykorzystaniu swojego rozległego doświadczenia w zakresie technologii RF/RFID firma Checkpoint Systems opracowała kompletne rozwiązanie RFID, zapewniające bardzo dokładną identyfikację na poziomie produktu, od miejsca produkcji do punktu sprzedaży.

Innowacja: Wyposażony w niezwykle czułe anteny nowy tunel RFID firmy Checkpoint Systems gwarantuje precyzyjną, niezawodną i stałą identyfikację na poziomie jednostkowego produktu pomimo wyzwań, jakie wynikają ze specyfiki branży napojów alkoholowych.

Zoptymalizuj autentyczność i identyfikację, aby walczyć z szarą strefą i podróbkami

Jednym z głównych problemów producentów win, szampanów i napojów spirytusowych jest skuteczna walka z oszustwami i obrotem napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł. Kompletne rozwiązanie RFID firmy Checkpoint Systems ma za zadanie rozwiązać wszystkie te problemy, umożliwiając zintegrowanie technologii RFID z produktami płynnymi, a tym samym niezawodne śledzenie jednostkowego produktu.

W skali globalnej ta innowacja w zakresie RFID umożliwia markom:

  • łatwą identyfikację każdego produktu,
  • uzyskanie dokładnego raportu o liczbie produktów według miejsca przeznaczenia na każdym etapie łańcucha dostaw,
  • ułatwienie weryfikacji i potwierdzenia autentyczności produktów w autoryzowanym punkcie sprzedaży.

Rzetelne śledzenie jednostkowych produktów

Po dostarczeniu butelek do zakładu produkcyjnego na każdej z nich umieszczany jest znacznik RFID, który jest następnie identyfikowany przez czytniki RFID.

Dzięki temu partia produktów jest monitorowana w niezwykle precyzyjny sposób na każdym etapie łańcucha dostaw. W prosty sposób można zidentyfikować produkt i potwierdzić jego autentyczność, gwarantując oryginalne pochodzenie produktu i prawidłowe miejsce przeznaczenia.

Marki powinny wdrażać rozwiązania zapewniające im większą kontrolę nad łańcuchem dostaw. Kontrola nad całym łańcuchem dostaw oznacza wiedzę, gdzie znajdują się produkty na każdym etapie drogi, od producenta, przez dystrybutora i magazyn, do odbiorców końcowych. Produkt powinien zostać oznakowany bezpośrednio u producenta, aby mógł być śledzony na każdym etapie jego transportu. Oczywiście kontrola musi być szybka i skuteczna, dlatego kluczowe jest zintegrowanie technologii z łańcuchem dostaw. Właściciele marek zdecydowanie potrzebują rozwiązań, które służą ochronie wizerunku marki, aby stawić czoła temu wyzwaniu i uniknąć utraty jej wartości i zmiany postrzegania” – wyjaśnia Flavio Musci, Sales Director Source Tagging Europe w Checkpoint Systems.

Korzyści rozwiązania Checkpoint Systems:

- Zapewnienie lepszej identyfikacji od produkcji po sprzedaż

- Skuteczne zapobieganie oszustwom i wsparcie w rozwiązaniu problemów z szarą strefą

- Łatwa weryfikacja pochodzenia i przeznaczenia produktów dzięki technologii RFID

- Nadzór nad właściwym miejscem docelowym produktów: właściwy produkt we właściwym miejscu

Zainstalowaliśmy nasze rozwiązanie u producenta szampana. Zyskał on rozwiązanie umożliwiające pełną identyfikację, aby walczyć z szarą strefą (sprzęt, oprogramowanie i znaczniki RFID). Może teraz śledzić wszystkie swoje produkty w sieciach dystrybucji i mieć zoptymalizowaną kontrolę nad przepływem produktów i wizerunkiem marki” – mówi Julien Thibult, Sales Director RFID & Source Tagging w Checkpoint Systems France.

 
   

 

 


[1] Globalne badanie Euromonitor dotyczące rynku napojów alkoholowych

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą! Biuro prasowe
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.
Handel Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
2024-07-04 | 12:15

Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych

Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.