Komunikaty PR

Na rynku wina, szampana i napojów spirytusowych 25% to szara strefa

2022-05-17  |  12:04
Biuro prasowe

W 2019 r. rynek nielegalnego alkoholu był warty nawet 19 mld USD[1]. Firma Checkpoint Systems jest kluczowym dostawcą zabezpieczeń drogich i poszukiwanych produktów w sektorze sprzedaży detalicznej dla grup branżowych wina, szampana i napojów spirytusowych.

Dzięki współpracy z najbardziej prestiżowymi markami na rynku i wykorzystaniu swojego rozległego doświadczenia w zakresie technologii RF/RFID firma Checkpoint Systems opracowała kompletne rozwiązanie RFID, zapewniające bardzo dokładną identyfikację na poziomie produktu, od miejsca produkcji do punktu sprzedaży.

Innowacja: Wyposażony w niezwykle czułe anteny nowy tunel RFID firmy Checkpoint Systems gwarantuje precyzyjną, niezawodną i stałą identyfikację na poziomie jednostkowego produktu pomimo wyzwań, jakie wynikają ze specyfiki branży napojów alkoholowych.

Zoptymalizuj autentyczność i identyfikację, aby walczyć z szarą strefą i podróbkami

Jednym z głównych problemów producentów win, szampanów i napojów spirytusowych jest skuteczna walka z oszustwami i obrotem napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł. Kompletne rozwiązanie RFID firmy Checkpoint Systems ma za zadanie rozwiązać wszystkie te problemy, umożliwiając zintegrowanie technologii RFID z produktami płynnymi, a tym samym niezawodne śledzenie jednostkowego produktu.

W skali globalnej ta innowacja w zakresie RFID umożliwia markom:

  • łatwą identyfikację każdego produktu,
  • uzyskanie dokładnego raportu o liczbie produktów według miejsca przeznaczenia na każdym etapie łańcucha dostaw,
  • ułatwienie weryfikacji i potwierdzenia autentyczności produktów w autoryzowanym punkcie sprzedaży.

Rzetelne śledzenie jednostkowych produktów

Po dostarczeniu butelek do zakładu produkcyjnego na każdej z nich umieszczany jest znacznik RFID, który jest następnie identyfikowany przez czytniki RFID.

Dzięki temu partia produktów jest monitorowana w niezwykle precyzyjny sposób na każdym etapie łańcucha dostaw. W prosty sposób można zidentyfikować produkt i potwierdzić jego autentyczność, gwarantując oryginalne pochodzenie produktu i prawidłowe miejsce przeznaczenia.

Marki powinny wdrażać rozwiązania zapewniające im większą kontrolę nad łańcuchem dostaw. Kontrola nad całym łańcuchem dostaw oznacza wiedzę, gdzie znajdują się produkty na każdym etapie drogi, od producenta, przez dystrybutora i magazyn, do odbiorców końcowych. Produkt powinien zostać oznakowany bezpośrednio u producenta, aby mógł być śledzony na każdym etapie jego transportu. Oczywiście kontrola musi być szybka i skuteczna, dlatego kluczowe jest zintegrowanie technologii z łańcuchem dostaw. Właściciele marek zdecydowanie potrzebują rozwiązań, które służą ochronie wizerunku marki, aby stawić czoła temu wyzwaniu i uniknąć utraty jej wartości i zmiany postrzegania” – wyjaśnia Flavio Musci, Sales Director Source Tagging Europe w Checkpoint Systems.

Korzyści rozwiązania Checkpoint Systems:

- Zapewnienie lepszej identyfikacji od produkcji po sprzedaż

- Skuteczne zapobieganie oszustwom i wsparcie w rozwiązaniu problemów z szarą strefą

- Łatwa weryfikacja pochodzenia i przeznaczenia produktów dzięki technologii RFID

- Nadzór nad właściwym miejscem docelowym produktów: właściwy produkt we właściwym miejscu

Zainstalowaliśmy nasze rozwiązanie u producenta szampana. Zyskał on rozwiązanie umożliwiające pełną identyfikację, aby walczyć z szarą strefą (sprzęt, oprogramowanie i znaczniki RFID). Może teraz śledzić wszystkie swoje produkty w sieciach dystrybucji i mieć zoptymalizowaną kontrolę nad przepływem produktów i wizerunkiem marki” – mówi Julien Thibult, Sales Director RFID & Source Tagging w Checkpoint Systems France.

 
   

 

 


[1] Globalne badanie Euromonitor dotyczące rynku napojów alkoholowych

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł –
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.