Największą kategorią pozakosmetyczną w drogeriach jest chemia gospodarcza


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Spośród asortymentu niekosmetycznego sprzedawanego w drogeriach kosmetycznych największe przychody generuje chemia gospodarcza, jak wynika z analizy PMR ze stycznia 2021 r., przedstawionego podczas PMR In-Sector Insight: Asortyment pozakosmetyczny w drogeriach.
Drogeria specjalistycznym supermarketem?
Od kilku lat można zaobserwować trend rozszerzania asortymentu drogerii o produkty spoza branży kosmetycznej. Można tu zaryzykować stwierdzenie, że część z sieci powoli idzie w kierunku specjalistycznego supermarketu.
Wśród największych sieci drogeryjnych w Polsce, największy udział w przychodach posiada Super-Pharm, którego sprzedaż artykułów niekosmetycznych sięgnęła ponad połowy przychodów w 2019 r. – 55%. Jednak pod względem wartości sprzedaży tych produktów liderem jest Rossmann, ze względu na największe przychody ogółem oraz dużą sieć dystrybucyjną ponad 1500 sklepów.
Z kolei najmniejszy udział asortymentu pozakosmetycznego w przychodach posiada sieć Hebe, która nie koncertuje się na tego typu produktach. W swoim asortymencie pozakosmetycznym posiada akcesoria kosmetyczne, artykuły higieniczne, czy chemia gospodarcza, czyli produkty około kosmetyczne.
Chemia gospodarcza największą kategorią pozakosmetyczną
Kategorią z największym udziałem w przychodach niekosmetycznych jest kategoria chemii gospodarczej, która generuje prawie 19% przychodów nie-kosmetycznych w dużych sieciach kosmetycznych. Są to również produkty najczęściej kupowane. Ponad połowa badanych kupujących takie produkty niekosmetyczne w drogeriach (56%) kupiła chemię gospodarczą, wynika z badania PMR ze stycznia 2021 r.
Również dużymi kategoriami są produkty dotyczące zdrowia oraz żywności, generując odpowiednio 18% i 15% w przychodach kosmetycznych dużych sieci drogeryjnych. Kategorie te w dużej mierze opierają się na sprzedaży produktów impulsowych, które znajdują się przy kasach.
W przypadku zdrowia produktem napędzającym sprzedaż w tej kategorii są suplementy diety. W przypadku żywności największy udział w sprzedaży posiadają napoje oraz słodycze. Również zakup tych produktów najchętniej jest deklarowany przez konsumentów w badaniu PMR.
Jedynie 1/5 asortymentu pozakosmetycznego z kategorii beauty
Znaczna część produktów odbiega tematycznie od głównego asortymentu sklepów drogeryjno-kosmetycznych. Zaledwie nieco ponad 1/5 z nich dotyczy produktów z szeroko pojętej kategorii beauty (art. higieniczne, akcesoria kosmetyczne, czy ozdoby do włosów).
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.