Największą kategorią pozakosmetyczną w drogeriach jest chemia gospodarcza


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Spośród asortymentu niekosmetycznego sprzedawanego w drogeriach kosmetycznych największe przychody generuje chemia gospodarcza, jak wynika z analizy PMR ze stycznia 2021 r., przedstawionego podczas PMR In-Sector Insight: Asortyment pozakosmetyczny w drogeriach.
Drogeria specjalistycznym supermarketem?
Od kilku lat można zaobserwować trend rozszerzania asortymentu drogerii o produkty spoza branży kosmetycznej. Można tu zaryzykować stwierdzenie, że część z sieci powoli idzie w kierunku specjalistycznego supermarketu.
Wśród największych sieci drogeryjnych w Polsce, największy udział w przychodach posiada Super-Pharm, którego sprzedaż artykułów niekosmetycznych sięgnęła ponad połowy przychodów w 2019 r. – 55%. Jednak pod względem wartości sprzedaży tych produktów liderem jest Rossmann, ze względu na największe przychody ogółem oraz dużą sieć dystrybucyjną ponad 1500 sklepów.
Z kolei najmniejszy udział asortymentu pozakosmetycznego w przychodach posiada sieć Hebe, która nie koncertuje się na tego typu produktach. W swoim asortymencie pozakosmetycznym posiada akcesoria kosmetyczne, artykuły higieniczne, czy chemia gospodarcza, czyli produkty około kosmetyczne.
Chemia gospodarcza największą kategorią pozakosmetyczną
Kategorią z największym udziałem w przychodach niekosmetycznych jest kategoria chemii gospodarczej, która generuje prawie 19% przychodów nie-kosmetycznych w dużych sieciach kosmetycznych. Są to również produkty najczęściej kupowane. Ponad połowa badanych kupujących takie produkty niekosmetyczne w drogeriach (56%) kupiła chemię gospodarczą, wynika z badania PMR ze stycznia 2021 r.
Również dużymi kategoriami są produkty dotyczące zdrowia oraz żywności, generując odpowiednio 18% i 15% w przychodach kosmetycznych dużych sieci drogeryjnych. Kategorie te w dużej mierze opierają się na sprzedaży produktów impulsowych, które znajdują się przy kasach.
W przypadku zdrowia produktem napędzającym sprzedaż w tej kategorii są suplementy diety. W przypadku żywności największy udział w sprzedaży posiadają napoje oraz słodycze. Również zakup tych produktów najchętniej jest deklarowany przez konsumentów w badaniu PMR.
Jedynie 1/5 asortymentu pozakosmetycznego z kategorii beauty
Znaczna część produktów odbiega tematycznie od głównego asortymentu sklepów drogeryjno-kosmetycznych. Zaledwie nieco ponad 1/5 z nich dotyczy produktów z szeroko pojętej kategorii beauty (art. higieniczne, akcesoria kosmetyczne, czy ozdoby do włosów).
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.