Niech każdy dzień będzie świętem zwierząt!
Zwierzęta domowe, z którymi dzielimy nasze życie, odwdzięczają się nam bezgraniczną miłością i oddaniem. Dzięki nim - jak wskazują badania - jesteśmy zdrowsi i szczęśliwsi. Światowy Dzień Zwierząt, który przypada 4 października, to dla opiekunów psów i kotów kolejna okazja, by podziękować swoim pupilom za radość, którą wnoszą do ich życia. Pamiętajmy także o tych zwierzętach, które wciąż czekają na kochające domy.
Opiekunom psów i kotów nie trzeba tłumaczyć, jak wiele dobra zwierzęta wnoszą do ludzkiego życia. W końcu doświadczają tego każdego dnia! Co ciekawe, to co otrzymujemy od naszych ulubieńców, potwierdzają również naukowcy. Istnieją setki badań, które opisują korzyści, jakich doświadczamy dzięki obecności zwierząt w naszych domach. Lepsze samopoczucie, łatwiejsze radzenie sobie ze stresem, większa pewność siebie, mniejsze prawdopodobieństwo nadwagi i otyłości, sprawny układ krążenia, czy mniejsza szansa na alergię to tylko część tego, co dają nam nasi pupile. Dlatego warto odwdzięczać się im każdego dnia - nie tylko od święta - troską i miłością. Jednak nie wszystkie czworonogi mogą cieszyć się bezpiecznym domem i kochającym opiekunem. Wciąż wiele psów i kotów przebywa w schroniskach dla bezdomnych zwierząt.
4 października, Światowy Dzień Zwierząt może być okazją do zastanowienia się, jak pomóc tym czworonogom, jakie inicjatywy podejmują duże organizacje i w jaki sposób może je wesprzeć każdy z nas. Tworzenie lepszego świata dla zwierząt jest nadrzędnym celem Mars Polska, dlatego poprzez liczne inicjatywy edukacyjne firma dzieli się swoją wiedzą o zdrowym żywieniu i odpowiedzialnej opiece nad zwierzętami. Ta misja łączy Mars z działaniami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, które każdego dnia stoi na straży bezpieczeństwa i dobrostanu bezdomnych psów i kotów, stara się znaleźć im ciepłe i troskliwe rodziny oraz edukuje przyszłych opiekunów. W ramach współpracy Mars przekazuje corocznie ok. 300 ton kompletnego i zbilansowanego jedzenia dla zwierząt potrzebującym czworonogom oraz zachęca swoich współpracowników do wolontariatu w schroniskach oraz innych inicjatyw mających na celu wsparcie adopcji psów i kotów.
Od lat, razem z Fundacją Dr Clown, prowadzone są także zajęcia z dogoterapii, w których wzięło udział blisko 5 tysięcy dzieci z 20 polskich szpitali i ośrodków terapeutycznych. Dzięki temu programowi nie tylko dzieci mają szansę na skorzystanie z mocy merdającego ogona, który przywołuje uśmiech na ich twarzach, ale jak pokazują statystyki, zwiększa się także otwartość na obecność zwierząt w przestrzeni publiczej i świadomość roli, jaką odgrywają one w naszym życiu.
Chcemy tworzyć świat, w którym wszystkie zwierzęta są zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Dlatego pragniemy towarzyszyć opiekunom zwierząt każdego dnia i pomagać im odpowiedzialnie troszczyć się o ich pupili. Robimy to poprzez szereg inicjatyw jak np. program weterynaryjny Pedigree Mocni w Zębach czy akcja Ruszajcie po Zdrowie Perfect Fit oraz eksperckie treści edukacyjne zawarte na stronach poszczególnych marek np. Koci Instytut Technologiczny i Akademia Kociąt Whiskas. Co więcej, do tworzenia lepszego świata dla zwierząt zapraszamy także naszych partnerów biznesowych – od lokalnych po ogólnopolskie sieci handlowe, a także e-commerce. – mówi Marzena Ignaczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Mars Polska.
A jak – nie tylko z okazji Światowego Dnia Zwierząt - każdy z nas może wesprzeć bezdomne psy i koty? Czworonogi ucieszą się ze wspólnego spaceru w dni otwarte organizowane przez schroniska. Bez wątpienia pomogą darowizny finansowe lub rzeczowe, a także własnoręcznie wykonane zabawki np. szarpak dla psa czy piramidka na kocie przysmaki, które pomogą im zaspokajać naturalne potrzeby behawioralne.
Ponad 85 000 Współpracowników Mars Petcare,, w 55 krajach codziennie tworzy lepszy świat dla zwierząt. Dzięki współpracy z wiodącą instytucją naukową Instytut Nauki o Zwierząt WALTHAM™ zaspokajane są zdrowotne i żywieniowe potrzeby ponad 400 milionów zwierząt domowych, czyli połowy populacji na świecie. Zespół ekspertów z Waltham zapewnia naukowe wsparcie przy tworzeniu portfolio ponad 50 globalnych marek Mars Petcare: PEDIGREE®, WHISKAS®, SHEBA®, PERFECT FIT™, CESAR®, ROYAL CANIN®, IAMS®, EUKANUBA®. Firma zapewnia także opiekę weterynaryjną poprzez największą na świecie sieć szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD™, BLUE PEARL™, VCA™, LINNAEUS, ANICURA i ANTECH.
Mars Petcare należy także do liderów w zakresie wykorzystywania najnowszych technologii do tworzenia lepszego świata dla zwierząt, ich opiekunów oraz lekarzach weterynarii. Do innowacyjnych rozwiązań należy m.in. opatentowana technologia testów genetycznych dla psów (WISDOM PANEL™), system GPS umożliwiający określanie lokalizacji pupila (WHISTLE™), a także programy wspierające start-upy, które podzielają misję Mars Petcare (Leap Accelerator i Companion Fund™).
Będąc częścią Mars Incorporated, prywatnej i rodzinnej firmy z ponad stuletnią historią, Mars Petcare posiada unikatową swodobę oraz wolność podejmowania decyzji w dążeniu do stworzenie świata, w którym zwierzęta będą zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Blisko połowa z 130 000 Współpracowników zatrudnionych przez Mars Incorporated w 80 krajach to lekarze weterynarii. Mars Incorporated generuje sprzedaż netto na poziomie przekraczającym 35 mld USD w czterech segmentach biznesowych – Mars Petcare, Mars Wrigley, Mars Food, Mas Edge. Portoflio firmy tworzą jedne z najbardziej uwielbianych marek na świecie: MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®, gum do żucia i miętusów (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz dań gotowych Ben’s Original™.
Dołącz do Mars Petcare na platformach: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram oraz YouTube.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.