Niewłaściwe opakowania mogą spowodować opóźnienie w dostawie prezentów
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
-
W tym roku Polacy zamierzają kupić przez Internet dodatkowe 2 miliony prezentów – co w sumie oznacza, że każdy Polak kupi online średnio około 10 prezentów. Pod tym względem będą to rekordowe święta Bożego Narodzenia dla branży e-commerce.
-
Okazuje się, że źle zaprojektowane opakowania spowodują ponad 50,5 tys. niepotrzebnych dostaw, przez co do atmosfery dostanie się o 1,8 tys. ton więcej dwutlenku węgla.
-
Niewłaściwe opakowanie ma również wpływ na doświadczenie klientów. Okazuje się, że tylko 16 proc. badanych zdecydowałoby się na powtórny zakup w danym sklepie, jeśli dostaliby uszkodzoną przesyłkę.
-
Wiodący dostawca zrównoważonych opakowań, firma DS Smith, zachęca sprzedawców detalicznych do przemyślenia i zainwestowania w zrównoważone i bardziej efektywne opakowania, szczególnie w sezonie świątecznym.
Z nowego badania zleconego przez DS Smith wynika, że w tym roku przez Internet zostanie dostarczonych dodatkowe 2 miliony prezentów bożonarodzeniowych. Wynika to z tego, że pomimo wpływu pandemii COVID-19 staramy się zachować świąteczny nastrój. Według badania przeciętny Polak w te święta kupi przez Internet średnio nawet do 10 prezentów.1 2
Chociaż ten wzrost będzie korzystny dla zmagających się z trudnościami sprzedawców detalicznych, to eksperci DS Smith ostrzegają, że może skutkować powstaniem aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowań, co wiąże się z realnym ryzykiem biznesowym i utratą reputacji.
Źle zaprojektowane opakowania sprawiają, że mniej paczek mieści się w samochodach dostawczych i są one bardziej narażone na uszkodzenia. Ma to wpływ na cały łańcuch dostaw i skutkuje dodatkowymi przejazdami do domów w całej Polsce.
Eksperci z DS Smith obliczyli, że aby doręczyć wspomniane dodatkowe 2 mln prezentów, będzie konieczne wykonanie dodatkowych 22,5 tys. dostaw. Co więcej, źle zaprojektowane opakowania prezentów kupionych online oznaczają transport kolejnych 30 367 ton niepotrzebnych materiałów opakowaniowych. Według ekspertów prawie 50,5 tys. kursów samochodów dostawczych można uniknąć, a co za tym idzie – także emisji 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla.
W perspektywie długoterminowej dobór właściwego opakowania może mieć wpływ na wizerunek sprzedawców detalicznych. 42 proc. konsumentów stwierdziło, że jeśli przesyłka będzie uszkodzona, to będą domagać się bezpłatnej wymiany prezentu. 48 proc. ankietowanych deklaruje, że najprawdopodobniej nie dokona powtórnego zakupu u tego sprzedawcy, a 44 proc. osób będzie chciało otrzymać zwrot pieniędzy za uszkodzony prezent.
Jeśli chodzi o czas dostarczenia prezentów, tu zwyczaje konsumenckie nie uległy zmianie. Pomimo pandemii kupujący nadal oczekują, że zamówione przedmioty dotrą na czas. 39 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zdecydowałaby się na ponowny zakup u sprzedawcy, który spóźniłby się z przesyłką, a 36 proc. osób anulowałoby zamówienie, gdyby dowiedzieli się, że ich prezent dotrze z opóźnieniem.
Dla konsumentów ważne są również walory opakowania. 27 proc. respondentów stwierdziło, że jest dla nich szczególnie istotne, aby opakowania nadawały się do recyklingu lub ponownego przetworzenia.
Rezultaty przeprowadzonych badań skłoniły DS Smith do zwrócenia uwagi na potrzebę inwestycji w zrównoważone i efektywne opakowania e-commerce w obliczu rosnącej skali sprzedaży online.
DS Smith przypomina, że odpowiednich opakowań należy używać nie tylko od święta. Inne badanie firmy wykazało, że ponad jedna trzecia osób (36 proc.) angażuje się w odpowiedzialne wykorzystywanie opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.3 Te same badania wykazały, że aż 62 proc. ankietowanych zmieniłoby sklep internetowy na inny, jeśli oznaczałoby to użycie mniejszej ilości opakowań, a 35 proc. chciałoby, aby opakowania były produkowane w sposób wywierający minimalny wpływ na środowisko.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.