Niewłaściwe opakowania mogą spowodować opóźnienie w dostawie prezentów
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
-
W tym roku Polacy zamierzają kupić przez Internet dodatkowe 2 miliony prezentów – co w sumie oznacza, że każdy Polak kupi online średnio około 10 prezentów. Pod tym względem będą to rekordowe święta Bożego Narodzenia dla branży e-commerce.
-
Okazuje się, że źle zaprojektowane opakowania spowodują ponad 50,5 tys. niepotrzebnych dostaw, przez co do atmosfery dostanie się o 1,8 tys. ton więcej dwutlenku węgla.
-
Niewłaściwe opakowanie ma również wpływ na doświadczenie klientów. Okazuje się, że tylko 16 proc. badanych zdecydowałoby się na powtórny zakup w danym sklepie, jeśli dostaliby uszkodzoną przesyłkę.
-
Wiodący dostawca zrównoważonych opakowań, firma DS Smith, zachęca sprzedawców detalicznych do przemyślenia i zainwestowania w zrównoważone i bardziej efektywne opakowania, szczególnie w sezonie świątecznym.
Z nowego badania zleconego przez DS Smith wynika, że w tym roku przez Internet zostanie dostarczonych dodatkowe 2 miliony prezentów bożonarodzeniowych. Wynika to z tego, że pomimo wpływu pandemii COVID-19 staramy się zachować świąteczny nastrój. Według badania przeciętny Polak w te święta kupi przez Internet średnio nawet do 10 prezentów.1 2
Chociaż ten wzrost będzie korzystny dla zmagających się z trudnościami sprzedawców detalicznych, to eksperci DS Smith ostrzegają, że może skutkować powstaniem aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowań, co wiąże się z realnym ryzykiem biznesowym i utratą reputacji.
Źle zaprojektowane opakowania sprawiają, że mniej paczek mieści się w samochodach dostawczych i są one bardziej narażone na uszkodzenia. Ma to wpływ na cały łańcuch dostaw i skutkuje dodatkowymi przejazdami do domów w całej Polsce.
Eksperci z DS Smith obliczyli, że aby doręczyć wspomniane dodatkowe 2 mln prezentów, będzie konieczne wykonanie dodatkowych 22,5 tys. dostaw. Co więcej, źle zaprojektowane opakowania prezentów kupionych online oznaczają transport kolejnych 30 367 ton niepotrzebnych materiałów opakowaniowych. Według ekspertów prawie 50,5 tys. kursów samochodów dostawczych można uniknąć, a co za tym idzie – także emisji 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla.
W perspektywie długoterminowej dobór właściwego opakowania może mieć wpływ na wizerunek sprzedawców detalicznych. 42 proc. konsumentów stwierdziło, że jeśli przesyłka będzie uszkodzona, to będą domagać się bezpłatnej wymiany prezentu. 48 proc. ankietowanych deklaruje, że najprawdopodobniej nie dokona powtórnego zakupu u tego sprzedawcy, a 44 proc. osób będzie chciało otrzymać zwrot pieniędzy za uszkodzony prezent.
Jeśli chodzi o czas dostarczenia prezentów, tu zwyczaje konsumenckie nie uległy zmianie. Pomimo pandemii kupujący nadal oczekują, że zamówione przedmioty dotrą na czas. 39 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zdecydowałaby się na ponowny zakup u sprzedawcy, który spóźniłby się z przesyłką, a 36 proc. osób anulowałoby zamówienie, gdyby dowiedzieli się, że ich prezent dotrze z opóźnieniem.
Dla konsumentów ważne są również walory opakowania. 27 proc. respondentów stwierdziło, że jest dla nich szczególnie istotne, aby opakowania nadawały się do recyklingu lub ponownego przetworzenia.
Rezultaty przeprowadzonych badań skłoniły DS Smith do zwrócenia uwagi na potrzebę inwestycji w zrównoważone i efektywne opakowania e-commerce w obliczu rosnącej skali sprzedaży online.
DS Smith przypomina, że odpowiednich opakowań należy używać nie tylko od święta. Inne badanie firmy wykazało, że ponad jedna trzecia osób (36 proc.) angażuje się w odpowiedzialne wykorzystywanie opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.3 Te same badania wykazały, że aż 62 proc. ankietowanych zmieniłoby sklep internetowy na inny, jeśli oznaczałoby to użycie mniejszej ilości opakowań, a 35 proc. chciałoby, aby opakowania były produkowane w sposób wywierający minimalny wpływ na środowisko.
Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
Żabka Jush zaskakuje największą kampanią w swojej historii
Ruszają zgłoszenia do nowej edycji „Lidl Fair Pay”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Finanse
Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.