Komunikaty PR

Niewłaściwe opakowania mogą spowodować opóźnienie w dostawie prezentów

2020-12-10  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
  • W tym roku Polacy zamierzają kupić przez Internet dodatkowe 2miliony prezentów – co w sumie oznacza, że każdy Polak kupi online średnio około 10 prezentów. Pod tym względem będą to rekordowe święta Bożego Narodzenia dla branży e-commerce.  

  • Okazuje się, że źle zaprojektowane opakowania spowodują ponad 50,5 tys. niepotrzebnych dostaw, przez co do atmosfery dostanie się o1,8 tys. ton więcej dwutlenku węgla.  

  • Niewłaściwe opakowanie ma również wpływ na doświadczenie klientówOkazuje się, że tylko 16 proc. badanych zdecydowałoby się na powtórny zakup w danym sklepiejeśli dostaliby uszkodzoną przesyłkę. 

  • Wiodący dostawca zrównoważonych opakowań, firma DS Smith, zachęca sprzedawców detalicznych do przemyślenia i zainwestowania w zrównoważone i bardziej efektywne opakowania, szczególnie wsezonie świątecznym.  

 
Z nowego badania zleconego przez DS Smith wynika, że w tym roku przez Internet zostanie dostarczonych dodatkowe 2 miliony prezentów bożonarodzeniowych. Wynika to z tego, że pomimo wpływu pandemii COVID-19 staramy się zachować świąteczny nastrój. Według badania przeciętny Polak w te święta kupi przez Internet średnio nawet do 10 prezentów.1 2 

Chociaż ten wzrost będzie korzystny dla zmagających się z trudnościami sprzedawców detalicznych, to eksperci DS Smith ostrzegają, że może skutkować powstaniem aż 30 367 ton niepotrzebnych opakowań, co wiąże się z realnym ryzykiem biznesowym i utratą reputacji.  

  

Źle zaprojektowane opakowania sprawiają, że mniej paczek mieści się w samochodach dostawczych i są one bardziej narażone na uszkodzenia. Ma to wpływ na cały łańcuch dostaw i skutkuje dodatkowymi przejazdami do domów w całej Polsce.  

 

Eksperci z DS Smith obliczyli, że aby doręczyć wspomniane dodatkowe 2 mln prezentów, będzie konieczne wykonanie dodatkowych 22,5 tys. dostaw. Co więcej, źle zaprojektowane opakowania prezentów kupionych online oznaczają transport kolejnych 30 367 ton niepotrzebnych materiałów opakowaniowych. Według ekspertów prawie 50,5 tys. kursów samochodów dostawczych można uniknąć, a co za tym idzie – także emisji 1,8 tys. dodatkowych ton dwutlenku węgla. 

W perspektywie długoterminowej dobór właściwego opakowania może mieć wpływ na wizerunek sprzedawców detalicznych. 42 proc. konsumentów stwierdziło, że jeśli przesyłka będzie uszkodzona, to będą domagać się bezpłatnej wymiany prezentu. 48 proc. ankietowanych deklaruje, że najprawdopodobniej nie dokona powtórnego zakupu u tego sprzedawcy, a 44 proc. osób będzie chciało otrzymać zwrot pieniędzy za uszkodzony prezent. 

Jeśli chodzi o czas dostarczenia prezentów, tu zwyczaje konsumenckie nie uległy zmianie. Pomimo pandemii kupujący nadal oczekują, że zamówione przedmioty dotrą na czas. 39 proc. ankietowanych twierdzi, że nie zdecydowałaby się na ponowny zakup u sprzedawcy, który spóźniłby się z przesyłką, a 36 proc. osób anulowałoby zamówienie, gdyby dowiedzieli się, że ich prezent dotrze z opóźnieniem. 

Dla konsumentów ważne są również walory opakowania. 27 proc. respondentów stwierdziło, że jest dla nich szczególnie istotne, aby opakowania nadawały się do recyklingu lub ponownego przetworzenia.   

Rezultaty przeprowadzonych badań skłoniły DS Smith do zwrócenia uwagi na potrzebę inwestycji w zrównoważone i efektywne opakowania e-commerce w obliczu rosnącej skali sprzedaży online. 

DS Smith przypomina, że odpowiednich opakowań należy używać nie tylko od święta. Inne badanie firmy wykazało, że ponad jedna trzecia osób (36 proc.) angażuje się w odpowiedzialne wykorzystywanie opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.3 Te same badania wykazały, że aż 62 proc. ankietowanych zmieniłoby sklep internetowy na inny, jeśli oznaczałoby to użycie mniejszej ilości opakowań, a 35 proc. chciałoby, aby opakowania były produkowane w sposób wywierający minimalny wpływ na środowisko.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.