Komunikaty PR

Nowa gospodarka tworzywami sztucznymi w FHCS

2020-12-10  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Czech
Sfera Group

ul. Sudecka 96 lok. 39
53-129 Wrocław
a.czech|sfera-group.pl| |a.czech|sfera-group.pl
605248210
www.sfera-group.pl
Do pobrania Vileda ( 0.1 MB )

Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS), właściciel marki Vileda, ogłosił że ​​jest sygnatariuszem globalnego zobowiązania Fundacji Ellen MacArthur w zakresie nowej gospodarki tworzywami sztucznymi. Podejmując to zobowiązanie, wiodący globalny dostawca markowych systemów czyszczących, wspiera wizję gospodarki w obiegu zamkniętym, w której produkty z tworzyw sztucznych nigdy nie stają się odpadem.

Więcej niż oświadczenie

Opakowania z tworzyw sztucznych zanieczyszczają rzeki, morza i krajobrazy na całym świecie. Problemem nie jest samo opakowanie z tworzywa sztucznego, ale sposób w jaki się z nim obchodzimy. Od lat wszyscy mówią o „gospodarce w obiegu zamkniętym” – jej główną ideą jest zapobieganie wyrzucaniu plastiku jako odpadu. FHCS chce ten pomysł urzeczywistnić, dlatego w październiku podpisało „Globalne zobowiązanie dotyczące nowej gospodarki tworzyw sztucznych” Fundacji Ellen MacArthur. Dr Andreas Mack, prezes FHCS Global Marketing wyjaśnia: Coraz więcej klientów, a także użytkowników końcowych, przywiązuje większą wagę do zrównoważonego rozwoju. Chęć akceptacji zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych wciąż rośnie. Podpisując globalne „Zobowiązanie dotyczące nowej gospodarki tworzywami sztucznymi” sygnalizujemy, że idą prawdziwe zmiany, poparte działaniami, a nie tylko „zielonymi” sloganami. Jesteśmy więc pierwszym producentem markowych mechanicznych środków czystości do gospodarstwa domowego, który podpisał się pod tym zobowiązaniem.

Zielone cele

Cele, które wyznacza zobowiązanie dla FHCS do 2025 roku, są ambitne:

- firma będzie dążyła, aby do 2025 roku 100% wszystkich opakowań nadawało się do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Do tego czasu FHCS sprawdzi wszystkie swoje produkty na całym świecie, wyeliminuje problematyczne lub niepotrzebne opakowania, np. zmieniając laminowaną folię z tworzywa sztucznego na jednomateriałową,

- celem jest osiągnięcie 50% zawartości materiałów pochodzących z recyklingu we wszystkich opakowaniach i 25% zawartości materiałów, pochodzących z recyklingu w opakowaniach plastikowych w 2025 roku,

- zwiększenie ilości materiałów pochodzących z recyklingu w stałych produktach FHCS z tworzyw sztucznych z obecnych 46% do 50%, do 2025 roku,

- opracowanie rozwiązań, umożliwiających przekształcenie opakowań transportowych z systemów jednorazowego użytku na systemy wielokrotnego użytku – w logistyce magazynowej i fabrycznej oraz transporcie B2B.

Dotychczasowe osiągnięcia: małe zmiany mają duży wpływ

FHCS już od dłuższego czasu analizuje wszystkie rozwiązania dotyczące opakowań, co często ujawnia potencjał oszczędności znacznej ilości materiału. Na całym świecie kontrolowane są wszystkie opakowania – tak, aby ustalić, gdzie można zastosować inteligentne rozwiązania, które całkowicie zlikwidują lub zmniejszą ilość materiału. – Możemy być dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć. Około 90% naszych produktów jest trwałych i pomaga minimalizować odpady, zapewniając jednocześnie doskonałą wydajność. W ostatnich latach zwiększyliśmy do ponad 40%,  wykorzystanie plastiku, pochodzącego z recyklingu w naszych stałych produktach z tworzyw sztucznych. Prawie wszystkie nasze plastikowe opakowania nadają się do recyklingu. Mamy jednak obowiązek ciągłego doskonalenia i dążenia do gospodarki w obiegu zamkniętym. Dla FHCS przystąpienie do tego zobowiązania jest kamieniem milowym, ponieważ odzwierciedla nasze wieloletnie przekonanie, że rozwój biznesu i zrównoważony rozwój idą w parze – mówi Karin Overbeck, CEO FHCS.

Fundacja Ellen MacArthur (EMF) to organizacja pozarządowa (NGO), zrzeszająca przedstawicieli biznesu, polityki, nauki i instytucji publicznych w celu przyspieszenia przejścia do funkcjonującej gospodarki o obiegu zamkniętym. Podejmując zobowiązanie, dotyczące nowej gospodarki tworzywami sztucznymi, ponad 1000 wiodących firm, uniwersytetów, decydentów i organizacji pozarządowych zobowiązało się do osiągnięcia wspólnego celu: do 2025 r.: używać wyłącznie opakowań plastikowych w 100% nadających się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Sygnatariusze zobowiązania stanowią 20% wszystkich plastikowych opakowań produkowanych na całym świecie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sfera Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.