Nowa rzeczywistość handlu - jak zapewnić bezpieczeństwo?
Sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na zmiany w wielu sektorach usług. Zdecydowana większość sklepów stacjonarnych została zamknięta, a ich właściciele stanęli przed sporym wyzwaniem utrzymania swojego biznesu. Wraz z ponownym otwarciem salonów pojawiło się wiele pytań o kształt handlu. Nowa rzeczywistość, która nadeszła wraz z pandemią jest diametralnie inna zarówno pod względem zachowań konsumentów, jak i strategii prowadzenia handlu detalicznego.
Według najnowszych sondaży McKinsey&Company[1] - kadra zarządzająca w branży odzieżowej w USA spodziewa się 13% wzrostu zainteresowania zakupami przez Internet. I choć rozwój e-commerce jest zauważalny od dłuższego czasu (już w pierwszym kwartale 2020 roku tendencja ta wzrosła o 20%), to z pewnością obecna sytuacja wysoce przyspieszy ten proces. Co więcej, wzrost zainteresowania handlem internetowym, może nieść za sobą jego spadek w handlu stacjonarnym. Żeby temu zapobiec sprzedawcy detaliczni muszą dołożyć wszelkich starań, aby zatrzymać klientów przy swojej marce, przede wszystkim poprzez zachowanie zasad bezpieczeństwa, które w obecnej sytuacji jest priorytetem zarówno dla konsumentów jak i pracowników sklepów.
Z pomocą sieciom handlowym, przychodzi Checkpoint Systems ze swoim nowym programem – Smart Occupancy, który zapewnia ochronę klientów i pracowników oraz wyższy komfort pracy. Przedstawione rozwiązanie umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym liczby osób przebywających w sklepie. W momencie, gdy zalecane jest zachowanie dystansu społecznego, Smart Occupancy stanowi rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy jak dotąd sami monitorowali liczbę osób przebywających w sklepie. Wielu z nich do tego zadania musiało zatrudnić dodatkowe osoby, a utrzymanie nowego członka zespołu generowało wzrost kosztów. Co więcej, to rozwiązanie nie tylko pozwala kontrolować liczbę klientów w sklepach. Daje ono także poczucie bezpieczeństwa pracownikom, którzy mają świadomość dokładnej kontroli liczby osób w sklepie i zachowania niezbędnego reżimu sanitarnego zalecanego przez władze oraz specjalistów medycznych.
Nasze najnowsze rozwiązanie idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji, kiedy pandemia zmusiła wszystkich do zachowania bezpiecznych odległości. Brak kontroli nad liczbą osób przebywających w danym pomieszczeniu może odbić się na sytuacji epidemicznej, a na to społeczeństwo nie może sobie pozwolić. Klienci boją się zatłoczonych miejsc, które mogą stać się siedliskiem wirusa. Aby nie stracić zaufania klientów i zapewnić im najwyższy stopień bezpieczeństwa warto skorzystać ze Smart Occupancy, które z pomocą najnowszych technologii potrafi zapanować nad tłumem w salonie, a dodatkowo umożliwiając wszelkie korzyści wynikające z analityki ruchu klientów – komentuje Ewa Pytkowska, Dyrektor Sprzedaży w Checkpoint Systems.
Z najnowszych badań Skilltelligence[2], wynika że to właśnie bezpieczeństwo konsumentów jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze sklepu – tak wskazuje 86% ankietowanych. Przy jednoczesnym spadku liczby odwiedzających, spowodowanym obawą przed zarażeniem – warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zapewnić jak najwyższą ochronę podczas robienia zakupów. W dalszej części raportu dowiadujemy się, że 57% badanych jest przeciwna luzowaniu obostrzeń dotyczących liczby osób przebywających w punktach sprzedaży. Jak możemy zauważyć – społeczeństwo oczekuje od przedsiębiorców wzmożonych działań prewencyjnych przed wirusem i tym głównie kieruje się podczas wyboru sklepu. Mówiąc wprost, konsumenci wybiorą te miejsca, w których będą się czuć bezpiecznie, w których sprzedawca detaliczny pokaże, że profesjonalnie dba o zdrowie klientów i pracowników. Płyn do dezynfekcji przy wejściu i jednorazowe rękawiczki to zdecydowanie za mało, aby zbudować zaufanie, niezbęde w relacjach z konsumentami.
Smart Occupancy opiera się na współpracy platfromy Checkpoint HALO przetwarzającej dane przesyłane z kamery Visiplus 3D. Oparte na chmurze oprogramowanie dostarcza możliwości kontrolowania liczby osób przebywających w danym czasie w pomieszczeniu, uwzględniając takie elementy jak wielkość powierzchni, sklepy piętrowe lub miejsca uprzywilejowane – np. toalety. Pracownicy mogą sami monitorować sytuację z pozycji aplikacji mobilnej, która wysyła ostrzeżenia, gdy liczba osób zbliża się do granicznej. Dostępna jest możliwość dzielenia obiektu na kilka stref, z uwzględnieniem różnych punktów wejścia i wyjścia. To ważne z punktu widzenia pracownika – ma on poczucie, że w pełni kontrolując liczbę klientów, dba również o siebie i swoje zdrowie. Ochrona pracowników jest równie ważna, jak dbałość o kupujących.
Dzięki opcji przesyłania danych w czasie rzeczywistym przedsiębiorcy mogą kontrolować sytuację z każdego miejsca na ziemi, a następnie analizować je pod względem przestrzegania przez sklepy norm i obostrzeń. W rezultacie Smart Occupancy wspiera pracowników w tym trudnym czasie, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa i nieprzerwanie utrzymując jakość usługi. Personel nie musi odrywać się od swoich obowiązków, w celu nadzorowania odwiedzających. Manualne liczenie klientów wiąże się również z pewnym ryzykiem błędu, który w momencie wykorzystania nowych technologii minimalizowany jest praktycznie do zera.
Sklepy detaliczne po tak długim przestoju nie mogą pozwolić sobie na koszty związane z utrzymaniem dodatkowego personelu, odpowiedzialnego za kontrolowanie liczby osób przebywających w obiekcie, jak również nie mogą dopuścić do kar, nakładanych za nieprzestrzeganie obostrzeń epidemicznych. Smart Occupancy eliminuje te czynniki, zapewniając płynność funkcjonowania sklepów oraz utrzymanie ich rentowności na stałym poziomie – dodaje Dyrektor Sprzedaży w Checkpoint Systems.
Smart Occupancy można w łatwy sposób skonfigurować wraz ze Smart Temperature – czujnikiem pomiaru i analizy temperatury ciała. Połączenie tych dwóch rozwiązań może pomóc w walce z koronawirusem. Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Smart Temperature jest rozwiązaniem o wiele bardziej skutecznym i znacznie szybszym niż manualny pomiar ciepła.
Smart Occupancy decyduje przede wszystkim o bezpieczeństwie klientów i personelu, poprzez minimalizowanie ilości osób w obiekcie, z poszanowaniem zasad dystansu społecznego. Zapewnienie ochrony klientom i pracownikom powinno być priorytetem każdego przedsiębiorcy. Co więcej, wdrażanie nowych technologii w systemach organizacji handlu detalicznego stanowi bazę dla nowej rzeczywistości, która zastanie nas po pandemii. Według epidemiologów sytuacje jak ta, wywołana przez COVID-19, będą się w przyszłości powtarzać, a zatem warto nie tylko skutecznie odpowiedź na bieżące potrzeby, ale także być gotowym na podobne scenariusze w przyszłości.
[1] https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/reimagining-stores-for-retails-next-normal
[2] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/konsumenci-doceniaja-srodki-bezpieczenstwa-w-sklep,63189
![Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1638682860,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
![Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_801770450,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
![Wygrana czy pułapka? Dane uczestników jako nowa waluta](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_48348824,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wygrana czy pułapka? Dane uczestników jako nowa waluta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.