Komunikaty PR

Nowy koncept franczyzowy na rynku – Fit Ice Cream

2022-03-29  |  13:00

Jeszcze wiosną na ulicach polskich miast pojawią się kultowe, kolorowe skutery piaggio, z których można będzie kupić lody. Na dodatek będą to lody inne niż wszystkie, bo wegańskie, bez cukru i bez glutenu. Stoi za tym popularna sieć „nie-cukierni” Fit Cake, która wprowadza na rynek nową mobilną franczyzę - Fit Ice Cream.

- Do tej pory lody stanowiły jeden z wielu modułów franczyzy Fit Cake. Spotkały się ze świetnym przyjęciem klientów, głównie tych na dietach z różnymi ograniczeniami. Dlatego aż 2/3 naszych franczyzobiorców dokupiło dodatkowo opcję lodową, uzyskując z tego duże dochody. Teraz postanowiliśmy sprzedawać ją jako niezależny koncept – wyjaśnia Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci Fit Cake.

Od kwietnia Fit Ice Cream mogą włączyć do swojej ofert także restauratorzy i kawiarnie od dawna obecne na rynku. Można też otworzyć własną niezależną mobilną lodziarnię. Dla inwestorów jest to tym bardziej kuszące, że próg wejścia do biznesu to tylko 5 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za licencję na unikatowy, lodowy koncept i za rozpoznawalny brand.

Skutery, riksze, wózki na lody

Fit Cake nie byłby sobą, gdyby „odpalanie” nowej franczyzy nie odbyło się spektakularnie. Lody będą sprzedawane nie tylko z riksz czy wózków, ale też m.in. z włoskich skuterów piaggio. Każdy z pojazdów ma oczywiście inną cenę, np. riksza to koszt około 25 tys. zł, skuter będzie droższy. Ale jak zapewnia franczyzodawca jest w stanie zamienić w lodziarnię wszystko co jeździ na dwóch lub czterech kołkach i jest otwarty na indywidualne pomysły inwestorów. Koszty adaptacji mogą więc być różne.

- Nasze lody same w sobie są już reklamą, która przyciągnie nowych klientów – Rafał Kościuk zachęca do wypróbowania nowej franczyzy także przedsiębiorców od dawna obecnych w branży. – Mobilne lodziarnie pomalujemy w pastelowe barwy, z jakimi kojarzy się design marki. Kolorowy skuter czy garbus to rzecz, obok której nikt nie przejdzie obojętnie. Kojarzy się z wakacjami, luzem i radością.  A od teraz także ze świetnym smakiem.

Podstawą mobilnej lodziarni jest oczywiście kuweciarka. W Fit Ice Cream wyposażona jest ona 16 keg (ułożonych w dwa piętra po 8 na każdym poziomie). Pomieszczą one nawet 50 kg lodów. Oznacza to też, że lodziarz może zaoferować klientom aż 16 różnorodnych smaków.

Co ważne dzięki dobrej organizacji sieć zapewnia szybką dostawę. W pilnych przypadkach jest w stanie dowieźć zamówione lody nawet w 24 godz.

Super smak bez cukru

Wegańskie zimne desery sieć wprowadziła do swojej oferty dwa lata temu i jest ekspertem w tej dziedzinie na polskim rynku. W menu ma przysmaki bez cukru i innych chemicznych polepszaczy. Adresuje je przede wszystkim do osób nie mogących jeść tradycyjnych lodów.

- Każdy rodzaj Fit Ice Cream ma dokładny opis, który udostępniamy klientom. Etykieta jest krótka. Lody zawierają 5, do 7 składników. Na razie skupialiśmy ma klasycznych smakach (śmietankowych, czekoladowych), o które trudniej osobom z celiakią, na diecie bezmlecznej czy bezglutenowej. Ale lubimy kreować zaskakujące połączenia, więc będą niespodzianki – zapewnia Ewelina Choińska, odpowiedzialna w sieci za receptury Fit Ice Cream. - Bazą naszych lodów jest mleko ryżowe lub kokosowe. Nie stosujemy sojowego, bo wiele osób ma na nią uczulenie. Używamy tylko roślinnych tłuszczów. Desery słodzimy naturalnymi, niskokalorycznymi słodzikami – erytrolem i ksylitolitem. Smak uzyskujemy dodając np. świeże owoce lub pasty z orzechowe.

Przyznaje, że choć sezon jeszcze się nie zaczął, to zainteresowanie wegańskimi lodami jest już ogromne, zarówno franczyzobiorców jak i klientów.

5 mocnych stron Fit Ice Cream

Marka jest pewna sukcesu swojego nowego konceptu. Z 50 punktów franczyzowych Fit Cake, 30 sprzedaje wegańskie lody jako opcję dodatkowo płatną, co oznacza, że jest na nie duży popyt.

- Wiemy już z doświadczenia, że w dobrym punkcie, przy dobrej ze sprzedaży samych lodów można uzyskać 2 tys. zł dziennie – wyjawia Rafał Kościuk – Łatwo więc można oszacować zyski. Nie bez przyczyny też branżę tę nazywa się wysokomarżową.

Lodziarnie, szczególnie właśnie mobilne, okazały się odporne na covidowy kryzys w gastronomii. Dobra koniunktura dla branży utrzyma się zapewne także w nadchodzącym sezonie.

Wedle właścicieli Fit Ice Ceram, nowy koncept, którym zamierzają zawojować rynek lodziarski, jest skazany na sukces. W pięciu punktach podsumowują atuty jakimi format wygra z konkurencją. Są one następujące:

* unikalny na rynku produkt, przygotowywany wedle autorskich receptur oraz duża gama smaków;

  • duży potencjał sprzedażowy z związku z rosnącą grupą klientów poszukujących alternatywy dla tradycyjnych lodów (wegańskie, bezukrowe lody Fit Ice Cream mają też certyfikat produktu bezglutenowego);  
  • bezproblemowe i szybkie zatowarowanie – do 48 godz. od złożenia zamówienia;
  • bardzo niski próg wejścia do sieci – 5 tys. zł i możliwość zakupu mobilnej lodziarni i sprzętu w ratach;
  • rozpoznawały brand i nowoczesny, przyciągający design mobilnych punktów.

- To się nie może nie udać. Z niecierpliwością czekamy więc na lato i nowych franczyzobiorców – dodaje Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Ice Cream.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.