Park Handlowy Matarnia nadal wspiera obywateli z Ukrainy
Park Handlowy Matarnia nadal wspiera obywateli z Ukrainy
Park Handlowy Matarnia swoim zaangażowaniem w wiele inicjatyw wspierających uchodźców przypomina, że nie możemy pozwolić, aby temat niesienia pomocy potrzebującym spowszedniał. Mimo tak obszernego wsparcia ze strony Polaków w pierwszych dniach konfliktu, nadal bardzo dużo rodzin z Ukrainy, które przyjechały m. in. do Gdańska, jest w potrzebie.
Zmuszeni do ucieczki obywatele Ukrainy z dnia na dzień musieli pozostawić za sobą dotychczasowe domy, pracę i dobytek, który gromadzili przez całe życie. Brakowało jedzenia, ubrań i innych najbardziej podstawowych produktów. Wraz z upływającym czasem, potrzeby osób przybywających do Polski ulegają zmianom, ale nie znikają.
– Ingka Centres jest ważnym partnerem działań w ramach sieci „Gdańsk Pomaga Ukrainie”. Dzięki wsparciu Parku Handlowego udało nam się w ciągu ponad 100 dni wojny otoczyć potrzebną pomocą uciekinierów wojennych, którzy przybyli do Gdańska. Wspólnie wyposażaliśmy punkty recepcyjne oraz miejsca tymczasowego zakwaterowania – to było niezwykle istotne w pierwszych tygodniach wojny – mówi Karol Gzyl, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Gdańska. – Obecnie Park Handlowy Matarnia przeznacza swoje zasoby także, by wesprzeć zaopatrzenie głównego punktu dystrybucji darów rzeczowych na gdańskim stadionie. Pomaganie to nie sprint, a maraton. Jesteśmy wdzięczni, że Park Handlowy Matarnia stał się naszym sprawdzonym partnerem.
Park Handlowy Matarnia, ramię w ramię z Fundacją Gdańską i sklepem IKEA Gdańsk, wspiera małe i duże inicjatywy mające na celu pomoc osobom z Ukrainy.
– Jedną z większych inicjatyw, w którą się zaangażowaliśmy, było wsparcie w wyposażeniu hotelowca przy ulicy Wita Stwosza w Gdańsku, który powstał zgodnie z koncepcją Miasta Gdańska. Aby budynek był gotowy na przyjęcie nawet 200 osób, dostarczyliśmy sprzęt RTV i AGD, między innymi: telewizory, pralki, żelazka, lodówki, mikrofalówki, czajniki – mówi Monika Jaworska, Community Engagement Specialist, Park Handlowy Matarnia. – Mieliśmy też swój skromny udział w wyposażeniu domu przy ulicy Wenus w Gdańsku, w którym zamieszkały rodziny z Ukrainy.
Szczególną troską i opieką Park Handlowy Matarnia objął grupę 70 dzieci, które przyjechały do Gdańska. Przekazano artykuły higieniczne: pieluchy, butelki, kremy i żele pielęgnacyjne, smoczki, szczoteczki i pasty do zębów.
– Chcemy zakomunikować, że pomoc jest cały czas tak samo potrzebna, jak kilka miesięcy temu. Nasi pracownicy firm serwisowych z Ukrainy i ich rodziny także otrzymali wsparcie. Wciąż zaopatrujemy potrzebujących w środki spożywcze i higieniczne – dodaje Jaworska. – Zapewniamy, że to nie koniec naszego wsparcia dla obywateli Ukrainy. Jesteśmy nastawieni przede wszystkim na przemyślane i długofalowe działanie, które dopasowujemy do wciąż zmieniających się potrzeb osób dotkniętych tą tragedią. Każdy zasługuje na miejsce, w którym poczuje się bezpiecznie.
W pomoc potrzebującym angażują się także najemcy centrum, np. market ZOO KARINA otworzył zbiórkę dla zwierząt z Kijowa, a Pandora i Gatta przeznaczają cały dochód z wyznaczonych ze swojego asortymentu produktów na zbiórkę SOS Ukraina organizowaną przez Polską Akcję Humanitarną.
Kontakt dla prasy:
konstancja.ceglowska@personal-pr.pl
+48 501 533 899

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.