Park Handlowy Matarnia nadal wspiera obywateli z Ukrainy
Park Handlowy Matarnia nadal wspiera obywateli z Ukrainy
Park Handlowy Matarnia swoim zaangażowaniem w wiele inicjatyw wspierających uchodźców przypomina, że nie możemy pozwolić, aby temat niesienia pomocy potrzebującym spowszedniał. Mimo tak obszernego wsparcia ze strony Polaków w pierwszych dniach konfliktu, nadal bardzo dużo rodzin z Ukrainy, które przyjechały m. in. do Gdańska, jest w potrzebie.
Zmuszeni do ucieczki obywatele Ukrainy z dnia na dzień musieli pozostawić za sobą dotychczasowe domy, pracę i dobytek, który gromadzili przez całe życie. Brakowało jedzenia, ubrań i innych najbardziej podstawowych produktów. Wraz z upływającym czasem, potrzeby osób przybywających do Polski ulegają zmianom, ale nie znikają.
– Ingka Centres jest ważnym partnerem działań w ramach sieci „Gdańsk Pomaga Ukrainie”. Dzięki wsparciu Parku Handlowego udało nam się w ciągu ponad 100 dni wojny otoczyć potrzebną pomocą uciekinierów wojennych, którzy przybyli do Gdańska. Wspólnie wyposażaliśmy punkty recepcyjne oraz miejsca tymczasowego zakwaterowania – to było niezwykle istotne w pierwszych tygodniach wojny – mówi Karol Gzyl, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Gdańska. – Obecnie Park Handlowy Matarnia przeznacza swoje zasoby także, by wesprzeć zaopatrzenie głównego punktu dystrybucji darów rzeczowych na gdańskim stadionie. Pomaganie to nie sprint, a maraton. Jesteśmy wdzięczni, że Park Handlowy Matarnia stał się naszym sprawdzonym partnerem.
Park Handlowy Matarnia, ramię w ramię z Fundacją Gdańską i sklepem IKEA Gdańsk, wspiera małe i duże inicjatywy mające na celu pomoc osobom z Ukrainy.
– Jedną z większych inicjatyw, w którą się zaangażowaliśmy, było wsparcie w wyposażeniu hotelowca przy ulicy Wita Stwosza w Gdańsku, który powstał zgodnie z koncepcją Miasta Gdańska. Aby budynek był gotowy na przyjęcie nawet 200 osób, dostarczyliśmy sprzęt RTV i AGD, między innymi: telewizory, pralki, żelazka, lodówki, mikrofalówki, czajniki – mówi Monika Jaworska, Community Engagement Specialist, Park Handlowy Matarnia. – Mieliśmy też swój skromny udział w wyposażeniu domu przy ulicy Wenus w Gdańsku, w którym zamieszkały rodziny z Ukrainy.
Szczególną troską i opieką Park Handlowy Matarnia objął grupę 70 dzieci, które przyjechały do Gdańska. Przekazano artykuły higieniczne: pieluchy, butelki, kremy i żele pielęgnacyjne, smoczki, szczoteczki i pasty do zębów.
– Chcemy zakomunikować, że pomoc jest cały czas tak samo potrzebna, jak kilka miesięcy temu. Nasi pracownicy firm serwisowych z Ukrainy i ich rodziny także otrzymali wsparcie. Wciąż zaopatrujemy potrzebujących w środki spożywcze i higieniczne – dodaje Jaworska. – Zapewniamy, że to nie koniec naszego wsparcia dla obywateli Ukrainy. Jesteśmy nastawieni przede wszystkim na przemyślane i długofalowe działanie, które dopasowujemy do wciąż zmieniających się potrzeb osób dotkniętych tą tragedią. Każdy zasługuje na miejsce, w którym poczuje się bezpiecznie.
W pomoc potrzebującym angażują się także najemcy centrum, np. market ZOO KARINA otworzył zbiórkę dla zwierząt z Kijowa, a Pandora i Gatta przeznaczają cały dochód z wyznaczonych ze swojego asortymentu produktów na zbiórkę SOS Ukraina organizowaną przez Polską Akcję Humanitarną.
Kontakt dla prasy:
konstancja.ceglowska@personal-pr.pl
+48 501 533 899
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.