Komunikaty PR

Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta

2020-09-24  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania Pinterest ( 0.03 MB )

Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania.

Pinterest na przestrzeni lat z prostego narzędzia do dzielenia się pomysłami znalezionymi w internecie, zmienił się w globalną, wirtualną tablicę inspiracji. Po ponad dekadzie od debiutu z platformy korzysta 367 milionów użytkowników, którzy poszukują na niej ciekawych produktów oraz kreatywnych rozwiązań. Na polskim rynku medium dostępnie jest od 2013 r. i ma 3,7 mln aktywnych użytkowników.

Na Facebooku czy Instagramie użytkownicy dzielą się tym, co się wydarzyło w przeszłości lub dzieje aktualnie w ich życiu. Z klasycznych wyszukiwarek korzystają, gdy mają już gotowy pomysł i wiedzą, czego potrzebują. Na Pintereście skupieni są na przyszłości i planowaniu, są otwarci na nowe rzeczy i rozwiązania. Aż 97% wyszukiwań w tej aplikacji jest niebrandowanych, a więc bez wskazania konkretnej marki. Jednocześnie Pinnersi chętnie realizują pomysły znalezione właśnie tutaj – mówi Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi.

Jaki jest polski Pinners?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Open Mobi, najliczniejszą grupę użytkowników w Polsce stanowią osoby w wieku 25-34 lata (47%). Zdecydowana większość Pinnersów to kobiety (86%). – Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ właśnie panie uznawane są za głównych inicjatorów zmian i decydentów w wielu obszarach życia domowego. One też najczęściej finalnie dokonują zakupu[1] – zwraca uwagę Pietruk.

72% respondentów badania sprawdza aplikację Pinterest kilka razy dziennie, a aż 92% zagląda do niej przynajmniej raz w ciągu dnia. Prawie połowa Pinnersów w ciągu doby spędza na platformie godzinę, a 1/4 badanych nawet dłużej. 78% ankietowanych korzysta z tej wirtualnej wyszukiwarki przynajmniej 2 lata, a blisko 1/3 od ponad 3 lat.

Polscy Pinnersi szukają na platformie inspiracji prawie z każdej dziedziny życia, ale najbardziej lubią treści dotyczące mody, urody, wnętrz oraz kulinariów. 96% z nich deklaruje, że wcieliło w życie pomysł pochodzący z Pinteresta, a ponad połowa używa tej aplikacji do planowania wydarzeń. – Już teraz 90% naszych respondentów uznało treści pojawiające się w aplikacji za inspirujące do zakupów, a 57% kupiło produkt znaleziony w tym medium. A w Polsce Pinterest tak naprawdę dopiero otwiera się na e-commerce i działania reklamowe – zauważa Magdalena Pietruk.

Osoby korzystające z Pinteresta dbają o swoją kondycję fizyczną. 87% z nich uprawia sport, a 67% deklaruje, że jest aktywna fizycznie co najmniej 2 razy w tygodniu. Najchętniej jeżdżą na rowerze, uprawiają fitness oraz biegają. Zakupy najczęściej robią w sieciach sklepów H&M, Rossmann, IKEA, Biedronka i Castorama. Jeśli nie mają ochoty gotować, zamawiają jedzenie bezpośrednio z restauracji lub poprzez Pyszne.pl.

O badaniu

Badanie „Użytkownik Pinterest w Polsce” przeprowadzone zostało przez agencję Open Mobi między 12 a 29 maja 2020 roku metodą ankietową. Wzięło w nim udział 701 osób. W kwestionariuszu znalazło się 40 pytań dotyczących m.in. demografii, korzystania z aplikacji, szukanych Pinów, a także afiliacji z markami z kategorii uroda, moda, wystrój wnętrz, kulinaria, samochody oraz sport. Wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie odpowiedzi. To pierwsze badanie polskiej społeczności użytkowników Pinteresta.

Link do raportu: https://www.openmobi.pl/public/raportpinterest/

 


[1] Mindshare Polska, „Zakupy w polskich domach – kto decyduje, a kto kupuje?”, 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.