Komunikaty PR

Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta

2020-09-24  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania Pinterest ( 0.03 MB )

Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania.

Pinterest na przestrzeni lat z prostego narzędzia do dzielenia się pomysłami znalezionymi w internecie, zmienił się w globalną, wirtualną tablicę inspiracji. Po ponad dekadzie od debiutu z platformy korzysta 367 milionów użytkowników, którzy poszukują na niej ciekawych produktów oraz kreatywnych rozwiązań. Na polskim rynku medium dostępnie jest od 2013 r. i ma 3,7 mln aktywnych użytkowników.

Na Facebooku czy Instagramie użytkownicy dzielą się tym, co się wydarzyło w przeszłości lub dzieje aktualnie w ich życiu. Z klasycznych wyszukiwarek korzystają, gdy mają już gotowy pomysł i wiedzą, czego potrzebują. Na Pintereście skupieni są na przyszłości i planowaniu, są otwarci na nowe rzeczy i rozwiązania. Aż 97% wyszukiwań w tej aplikacji jest niebrandowanych, a więc bez wskazania konkretnej marki. Jednocześnie Pinnersi chętnie realizują pomysły znalezione właśnie tutaj – mówi Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi.

Jaki jest polski Pinners?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Open Mobi, najliczniejszą grupę użytkowników w Polsce stanowią osoby w wieku 25-34 lata (47%). Zdecydowana większość Pinnersów to kobiety (86%). – Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ właśnie panie uznawane są za głównych inicjatorów zmian i decydentów w wielu obszarach życia domowego. One też najczęściej finalnie dokonują zakupu[1] – zwraca uwagę Pietruk.

72% respondentów badania sprawdza aplikację Pinterest kilka razy dziennie, a aż 92% zagląda do niej przynajmniej raz w ciągu dnia. Prawie połowa Pinnersów w ciągu doby spędza na platformie godzinę, a 1/4 badanych nawet dłużej. 78% ankietowanych korzysta z tej wirtualnej wyszukiwarki przynajmniej 2 lata, a blisko 1/3 od ponad 3 lat.

Polscy Pinnersi szukają na platformie inspiracji prawie z każdej dziedziny życia, ale najbardziej lubią treści dotyczące mody, urody, wnętrz oraz kulinariów. 96% z nich deklaruje, że wcieliło w życie pomysł pochodzący z Pinteresta, a ponad połowa używa tej aplikacji do planowania wydarzeń. – Już teraz 90% naszych respondentów uznało treści pojawiające się w aplikacji za inspirujące do zakupów, a 57% kupiło produkt znaleziony w tym medium. A w Polsce Pinterest tak naprawdę dopiero otwiera się na e-commerce i działania reklamowe – zauważa Magdalena Pietruk.

Osoby korzystające z Pinteresta dbają o swoją kondycję fizyczną. 87% z nich uprawia sport, a 67% deklaruje, że jest aktywna fizycznie co najmniej 2 razy w tygodniu. Najchętniej jeżdżą na rowerze, uprawiają fitness oraz biegają. Zakupy najczęściej robią w sieciach sklepów H&M, Rossmann, IKEA, Biedronka i Castorama. Jeśli nie mają ochoty gotować, zamawiają jedzenie bezpośrednio z restauracji lub poprzez Pyszne.pl.

O badaniu

Badanie „Użytkownik Pinterest w Polsce” przeprowadzone zostało przez agencję Open Mobi między 12 a 29 maja 2020 roku metodą ankietową. Wzięło w nim udział 701 osób. W kwestionariuszu znalazło się 40 pytań dotyczących m.in. demografii, korzystania z aplikacji, szukanych Pinów, a także afiliacji z markami z kategorii uroda, moda, wystrój wnętrz, kulinaria, samochody oraz sport. Wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie odpowiedzi. To pierwsze badanie polskiej społeczności użytkowników Pinteresta.

Link do raportu: https://www.openmobi.pl/public/raportpinterest/

 


[1] Mindshare Polska, „Zakupy w polskich domach – kto decyduje, a kto kupuje?”, 2019

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.