Komunikaty PR

PL CMO Survey 2024/2025: optymistyczne prognozy

2024-10-03  |  10:00
Biuro prasowe

Zdaniem 65% marketerów rola dyrektora marketingu w ciągu najbliższych 5 lat wzrośnie, a niemal ¾ z nich prognozuje zwiększenie budżetów marketingowych w 2025 roku – wynika z raportu PL CMO Survey 2024/2025. To pierwsza edycja badania opinii przedstawicieli branży w naszym kraju, zrealizowanego przez Polską Organizację Reklamodawców i K+ Group.

 

Optymizm – to słowo przebija na pierwszy plan wniosków pierwszej edycji raportu PL CMO Survey 2024/2025, opracowanego w oparciu o badanie opinii marketerów. Zdecydowanie ponad połowa respondentów prognozuje, że zarówno ten, jak i kolejny rok będą dla branży lepsze niż 2023 (67% dla 2024 r. i 57% dla 2025 r.). Najbliższe lata to też wzrost wydatków marketingowych, które są coraz częściej uznawane za ważny element strategii biznesowych firm. Wyzwaniem pozostaje, jak zoptymalizować wydatki marketingowe, efektywnie wykorzystać potencjał AI, ale też zarządzać talentami wewnątrz organizacji.

 

PL CMO Survey to kluczowy projekt dla Polskiej Organizacji Reklamodawców. Wyniki tego badania pomogą nam nie tylko lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi mierzy się branża marketingowa w Polsce, ale też wyznaczyć kierunki działań, które wzmocnią pozycję marketerów na rynku oraz podniosą standardy pracy – mówi Marta Życińska, Country Manager Poland, Mastercard, Wiceprzewodnicząca Rady Polskiej Organizacji Reklamodawców.

 

Marketerzy są zgodni w ocenie znaczenia ich działów w organizacjach. Aż 91% z nich uznaje, że już dziś jest istotne, a według prognoz niemal 2/3 badanych rola dyrektorów marketingu w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze wzrośnie. Dominująca wśród marketerów optymistyczna wizja rozwoju branży nie przysłania jednak silnej koncentracji na poszukiwanie optymalnych i efektywnych sposobów lokowania budżetów.

 

To nie przypadek, że sztuczna inteligencja jest w naszym raporcie odmieniane przez wszystkie przypadki. Marketerzy wiedzą, że pod tym hasłem kryją się ogromne możliwości dla komunikacji marketingowej, analityki i skuteczności dotarcia do kluczowych targetów. Te organizacje, które w krótkim czasie przestawią się na sprawne i odpowiedzialne wykorzystanie potencjału AI, niewątpliwie zyskają w tym wyścigu. Szczególnie, jeśli dodamy do tego rosnące znaczenie danych. Te czynniki wpływają na naturalny kierunek ewolucji roli marketerów w organizacjach: już nie egzekutorów, a strategów  – zauważa Michał Olbrychowski, COO K+Group.

 

Raport PL CMO Survey 2024/2025 przedstawia wnioski z badania przeprowadzonego wśród ponad stu przedstawicieli branży marketingowej w Polsce i otwiera dyskusję na temat trendów i wyzwań, które będą kształtować ten obszar w nadchodzących latach. Respondenci, w tym dyrektorzy marketingu (CMO) i menedżerowie, podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat ewolucji roli marketera, wpływu nowych technologii oraz sposobów, w jakie branża adaptuje się do dynamicznych zmian rynkowych. Na zaproszenie autorów raportu, wyniki skomentowali eksperci – ekonomista dr inż. Jacek Kotarbiński, prof. Robert Kozielski z Uniwersytetu Łódzkiego i dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Pełen raport jest dostępny na stronie Polskiej Organizacji Reklamodawców. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.