VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju – nawet wtedy, gdy są one absolutnie konieczne. Podziały nie tylko hamują rozwój, ale też oddalają nas od siebie. W czasach, kiedy polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera nieznane dotąd rozmiary, rola mediów w kształtowaniu otwartego społeczeństwa i burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia.
VOICE IMPACT AWARD - media, środowisko akademickie i biznes razem, by burzyć bariery
Voice Impact Award to o ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. To inicjatywa, w ramach której najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce wraz z Uniwersytetem Warszawskim i T-Mobile łączą siły, aby zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw społecznych poprzez tworzenie materiałów, pokazujących, jak możemy burzyć bariery w polskim społeczeństwie. To przestrzeń dla odważnych głosów, które wierzą, że media mogą inspirować do zmian i realnie kształtować bardziej otwarte społeczeństwo. To także szansa na publikację stworzonych materiałów w najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce oraz zdobycie nagród finansowych i rzeczowych.
WYRÓŻNIKI
- Wpływ na otaczający nas świat – poruszane tematy i rozwiązania, wykraczające poza polaryzacyjny schemat, mogą realnie kształtować rzeczywistość i pomóc burzyć bariery w polskim społeczeństwie.
- Renomowani partnerzy – preselekcji anonimowo zgłaszanych prac dokona kadra Uniwersytetu Warszawskiego, zaś 10 najlepszych tekstów wyłoni grono redaktorów naczelnych najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
- Ekspozycja i promocja zwycięskich prac – 10 najlepszych tekstów zostanie opublikowanych
- i wypromowanych w szeroko zasięgowych mediach oraz kanałach T-Mobile Polska.
- Szansa na rozwój i nagrody – na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 000 zł.
JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU
Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst – reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania – wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub nowe spojrzenie na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość.
Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.
NAGRODY
Na autorów zwycięskich prac czekają nagrody finansowe w wysokości:
I miejsce: 30 000 zł,
II miejsce: 20 000 zł,
III miejsce: 10 000 zł,
- ekspozycja i promocja 10 najlepszych tekstów – zostaną one opublikowane i wypromowane w mediach partnerujących konkursowi (Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl i XYZ.pl) oraz kanałach T-Mobile Polska,
- nagrody rzeczowe dla studentów – 3 najlepsze prace nadesłane przez studentów otrzymają „zestawy startowe dziennikarza”, na które składają się:
- iPad Pro 11 cali, Wi-Fi + Cellular, 256 GB,
- roczna subskrypcja Perplexity Pro.
ROLA REDAKCJI, UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO ORAZ T-MOBILE
Redakcje: wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury, wspierając ideę burzenia barier. Wszystkie zgłoszone prace będą oceniane anonimowo.
Uniwersytet Warszawski: Po stronie akademickiej w projekt zaangażowany jest Uniwersytet Warszawski – uczelnia, która na co dzień kształtuje postawy i warsztat przyszłych dziennikarzy. Wspólnie z UW powołaliśmy również osobną kategorię konkursową, by już na etapie edukacji inspirować studentów do odkrywania nowych perspektyw w dziennikarstwie.
T-Mobile Polska: jest organizatorem konkursu i inicjatorem platformy #BurzymyBariery, której celem jest inspirowanie do burzenia podziałów i budowania bliskości pomiędzy ludźmi. Częścią kampanii jest ogólnopolski konkurs grantowy – Voice Impact Award.
Więcej informacji o konkursie oraz regulamin.
Źródło: T-Mobile

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.