VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich dziennikarzy uważa, że bariery społeczne uniemożliwiają nam osiągnięcie porozumienia i podejmowanie najlepszych decyzji dla kraju – nawet wtedy, gdy są one absolutnie konieczne. Podziały nie tylko hamują rozwój, ale też oddalają nas od siebie. W czasach, kiedy polaryzacja polskiego społeczeństwa przybiera nieznane dotąd rozmiary, rola mediów w kształtowaniu otwartego społeczeństwa i burzeniu barier komunikacyjnych jest nie do przecenienia.
VOICE IMPACT AWARD - media, środowisko akademickie i biznes razem, by burzyć bariery
Voice Impact Award to o ogólnopolski konkurs grantowy skierowany do dziennikarzy i studentów dziennikarstwa. To inicjatywa, w ramach której najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce wraz z Uniwersytetem Warszawskim i T-Mobile łączą siły, aby zachęcać media i studentów dziennikarstwa do budowania pozytywnych postaw społecznych poprzez tworzenie materiałów, pokazujących, jak możemy burzyć bariery w polskim społeczeństwie. To przestrzeń dla odważnych głosów, które wierzą, że media mogą inspirować do zmian i realnie kształtować bardziej otwarte społeczeństwo. To także szansa na publikację stworzonych materiałów w najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce oraz zdobycie nagród finansowych i rzeczowych.
WYRÓŻNIKI
- Wpływ na otaczający nas świat – poruszane tematy i rozwiązania, wykraczające poza polaryzacyjny schemat, mogą realnie kształtować rzeczywistość i pomóc burzyć bariery w polskim społeczeństwie.
- Renomowani partnerzy – preselekcji anonimowo zgłaszanych prac dokona kadra Uniwersytetu Warszawskiego, zaś 10 najlepszych tekstów wyłoni grono redaktorów naczelnych najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
- Ekspozycja i promocja zwycięskich prac – 10 najlepszych tekstów zostanie opublikowanych
- i wypromowanych w szeroko zasięgowych mediach oraz kanałach T-Mobile Polska.
- Szansa na rozwój i nagrody – na autorów najlepszych tekstów czekają granty oraz nagrody rzeczowe o łącznej wartości ponad 80 000 zł.
JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU
Aby wziąć udział w Voice Impact Award, należy napisać nowy tekst – reportaż, artykuł newsowy, wywiad lub felieton, który pokazuje przykłady przełamywania barier społecznych, kulturowych, technologicznych lub komunikacyjnych. To nie muszą być globalne wyzwania – wystarczy opisanie niezauważonego wcześniej zjawiska lub nowe spojrzenie na dobrze znany problem. Tematem prac mogą być konkretne inicjatywy, rozwiązania, osoby, organizacje lub innowacyjne projekty, które realnie zmieniają naszą rzeczywistość.
Zgłoszenia można przesyłać do 4 maja poprzez formularz na stronie konkursowej.
NAGRODY
Na autorów zwycięskich prac czekają nagrody finansowe w wysokości:
I miejsce: 30 000 zł,
II miejsce: 20 000 zł,
III miejsce: 10 000 zł,
- ekspozycja i promocja 10 najlepszych tekstów – zostaną one opublikowane i wypromowane w mediach partnerujących konkursowi (Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl i XYZ.pl) oraz kanałach T-Mobile Polska,
- nagrody rzeczowe dla studentów – 3 najlepsze prace nadesłane przez studentów otrzymają „zestawy startowe dziennikarza”, na które składają się:
- iPad Pro 11 cali, Wi-Fi + Cellular, 256 GB,
- roczna subskrypcja Perplexity Pro.
ROLA REDAKCJI, UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO ORAZ T-MOBILE
Redakcje: wśród partnerów konkursu Voice Impact Award znalazły się najbardziej opiniotwórcze redakcje w Polsce: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Newsweek, Onet.pl, Polityka.pl, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wirtualnapolska.pl oraz XYZ.pl. Redaktorzy naczelni tych tytułów zasiądą razem w jury, wspierając ideę burzenia barier. Wszystkie zgłoszone prace będą oceniane anonimowo.
Uniwersytet Warszawski: Po stronie akademickiej w projekt zaangażowany jest Uniwersytet Warszawski – uczelnia, która na co dzień kształtuje postawy i warsztat przyszłych dziennikarzy. Wspólnie z UW powołaliśmy również osobną kategorię konkursową, by już na etapie edukacji inspirować studentów do odkrywania nowych perspektyw w dziennikarstwie.
T-Mobile Polska: jest organizatorem konkursu i inicjatorem platformy #BurzymyBariery, której celem jest inspirowanie do burzenia podziałów i budowania bliskości pomiędzy ludźmi. Częścią kampanii jest ogólnopolski konkurs grantowy – Voice Impact Award.
Więcej informacji o konkursie oraz regulamin.
Źródło: T-Mobile

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.