Platforma Sampleo debiutuje w Polsce
Zostanie influencerem, współpracującym z rozpoznawalnymi markami może być teraz łatwiejsze. W Polsce debiutuje platforma Sampleo, dzięki której internauci, niezależnie od liczby obserwujących w mediach społecznościowych, mogą testować produkty wybranych marek. To atrakcyjne rozwiązanie dla firm, które w ten sposób mogą m.in. prowadzić testy na szerszą skalę i budować wiarygodność swoich produktów. Platforma w Polsce jest obsługiwana przez agencję influencer marketingu GetHero, która z pierwsza kampanią za pomocą tego narzędzia wystartowała w poniedziałek.
Sampleo to globalna platforma, która właśnie debiutuje w Polsce. Dzięki niej niemal każdy internauta może stać się nanoinfluencerem. Pojęcie to odnosi się nie tylko do osób będących lub chcących zostać influencerami, ale także do każdego kto chce dzielić się swoimi opiniami na profilach społecznościowych, śledzonych choćby nawet tylko przez grupę znajomych. Dzięki platformie tacy użytkownicy mają możliwość zostania ambasadorami różnych marek i testerami ich produktów. Wszystko to bez konieczności posiadania licznej grupy obserwujących. Jedyne warunki, które należy spełnić, to założenie konta na portalu Sampleo.pl, uzupełnienie swojego profilu i zgłoszenie chęci udziału w konkretnych kampaniach.
Wszystkie aplikacje są weryfikowane przez administratorów. Następnie wybrani użytkownicy są informowani o nawiązaniu współpracy i otrzymują produkty testowe wraz z listą zadań do wykonania. Mogą one obejmować m.in. pozostawienie opinii na wskazanych portalach, czy też publikację w mediach społecznościowych posta opisującego wrażenia z użytkowania produktu. Co ważne - ambasadorzy nie mają obowiązku wystawiania pozytywnych opinii, więc mogą pisać to, co naprawdę myślą.
- Platforma Sampleo, którą nasza agencja zarządza w Polsce to bardzo wygodne rozwiązanie dające wiele możliwości zarówno konsumentom, jak i różnym firmom. Ci pierwsi mogą przetestować na własnej skórze produkty rozpoznawalnych marek i wczuć się w rolę influencera współpracującego z brandami. Ci drudzy z kolei otrzymują realne opinie od prawdziwych internautów oraz możliwość dotarcia ze swoimi produktami do szerszego grona odbiorców. Działania tego typu mogą więc stanowić dla firm ważny element strategii, pomagając w doskonaleniu oferty, budowaniu wiarygodności produktowej, czy też poprawianiu efektów sprzedażowych. Sampleo doskonale uzupełnia możliwości GetHero, które obecnie pozwala swoim partnerom na obecność nie tylko na wszystkich platformach, od YouTube, przez TikTok, po Instagrama i Blogi, ale także na dotarcie do każdej osoby mającej wpływ na opinię innych, od nanoinfluencerów po największych polskich influnecerów jak Friz z Ekipą czy Rezi - tłumaczy Łukasz Walczak, Dyrektor Handlowy GetHero. - Obecnie firmy stosunkowo rzadko nawiązują współpracę z nanoinfluencerami, bowiem to trend, który dopiero zyskuje na znaczeniu. Co prawda posiadają oni mniej obserwujących, ale tworzone przez nich treści są z reguły bardziej angażujące i wiarygodne. Ich opinie są szczere, bo wynikają właśnie z autentycznego używania danego produktu. Nanoinfluecerzy docierają głównie do bliskich osób, z którymi spotykają się również poza Internetem, stąd też mają większe zaufanie odbiorców niż w przypadku relacji pomiędzy dużymi influencerami, a ich subskrybentami - dodaje Walczak.
Pierwsza kampania zrealizowana na platformie Sampleo Polska wystartowała w poniedziałek 6 lipca. W ramach akcji 50 użytkowników otrzyma do testów najnowsze smartfony LG Velvet. - Jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania i zawsze staramy się dostrzegać nowe trendy, dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z nanoinfluencerami, wykorzystując do tego platformę Sampleo. Od kilku lat współpracujemy z influencerami przy różnych projektach. Jednak tym razem po raz pierwszy postanowiliśmy oprzeć komunikację smartfonów o działania z udziałem nanoifluencerów. Przy tym projekcie zależy nam przede wszystkim na wygenerowaniu prawdziwych opinii użytkowników oraz na wiarygodności ich przekazu - wyjaśnia Agnieszka Witerscheim, Digital Communications Manager LG Electronics Polska.
Obsługą platformy Sampleo w naszym kraju zajmuje się agencja influencer marketingu GetHero. Firma na co dzień współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, wśród których znajdują się m.in. Karol “Friz” Wiśniewski czy Remigiusz “reZigiusz” Wierzgoń.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.