PMR: 58% badanym zdarza się kupić produkt używany dla dzieci
![Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_436977338.png)
![](/files/_uploaded/wiz_zdjeciekonf_1058926637,w_170,h_95,wo_170,ho_95,r_gif,_small.jpg)
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Rodzice małych dzieci często otrzymują od krewnych czy znajomych artykuły dziecięce, które były używane w ich gospodarstwie domowym. W badaniu PMR z września 2020 r. respondenci – w tym przypadku osoby kupujące produkty dla dzieci – zostali dodatkowo spytani o zakup produktów dziecięcych używanych. 58% respondentów powiedziało, że zdarza im się kupić produkt używany dla dzieci.
Rodzice bądź opiekuni prawni dzieci do lat 12. częściej od pozostałych badanych deklarowali takie zakupy (74% vs. 46%). Dokonywanie takich zakupów częściej też deklarowały kobiety (61%) aniżeli mężczyźni (55%).
Odzież i zabawki to były najczęściej deklarowane przedmioty używane dla dzieci, wskazane odpowiednio przez 57% i 45% badanych. (Na popularność dziecięcej odzieży używanej zwraca uwagę też dostępne od jesieni w Polsce, Zalando pre-owned). Jako trzecie uplasowały się gry planszowe, puzzle, art. edukacyjne, na zakup których (używanych) zdecydowało się 3 z 10 respondentów.
Zdecydowanie najbardziej popularnymi miejscami zakupu produktów używanych były Allegro oraz OLX, oba częściej wskazywane przez mężczyzn. Z kolei zakupy bezpośrednio od znajomych czy w lokalnych second-handach pozostają domeną pań. Kobiety częściej też kupują tam odzież dla dorosłych.
Więcej na temat trendów na polskim rynku produktów dla dzieci w raporcie PMR: Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2020 ► https://bit.ly/2Q7KSEr
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
![Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_628807981,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu
Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów
![Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_341760499,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.