PMR: Kanał online coraz mocniejszy w segmencie zabawek


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W badaniu PMR, przeprowadzonym we wrześniu 2020 r. na próbie osób kupujących produkty dla dzieci, stacjonarny sklep specjalistyczny z produktami dziecięcymi (np. Smyk, Toys R Us) pozostaje najczęściej wybieranym kanałem zakupu. W rezultacie 42% respondentów kupujących zabawki, robi to właśnie tam. Badanie PMR potwierdza jednak mocną pozycję kanału internetowego: na sklepy online i internetowe platformy handlowe wskazało bowiem, odpowiednio, 36% i 32% respondentów kupujących zabawki. Internet wyprzedził tym samym popularne w Polsce dyskonty niespożywcze (31%) oraz spożywcze (30%).
Wśród badanych w wieku 18-34 lata, odsetki te były wyższe wynosząc 45% dla sklepów internetowych (i był to najczęściej wskazywany przez nich kanał) i 36% dla platform handlowych. Jednocześnie, badani z tego przedziału wiekowego jedynie nieznacznie częściej niż ogół wskazywali na zakupy zabawek w stacjonarnych sklepach specjalistycznych z produktami dziecięcymi (43%).
W kategorii gier i puzzli, e-commerce już na czele
Respondenci zapytani o miejsce zakupu gier, puzzli i artykułów edukacyjnych dla dzieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy, najczęściej już wskazywali właśnie sklepy online (38%) i internetowe platformy handlowe (33%), którym udało się wyprzedzić sklepy specjalistyczne z produktami dla dzieci (32%). Gry i puzzle to był najczęściej wybierany rodzaj zabawek. W ciągu 12 miesięcy do września 2020 r., 58% deklarujących zakupy zabawek wybrało właśnie tę kategorię. Klocki (drewniane bądź LEGO) wybrało w tym czasie 42% badanych a figurki, lalki czy pluszowe maskotki 41%.
Jesienny lockdown musiał dołożyć cegiełkę
Blisko połowa (46%) respondentów we wrześniu 2020 r. deklarowała, że epidemia COVID-19 nie wpłynęła na ich zakupy produktów dla dzieci, przy czym częściej taką deklaracje składali mieszkańcy wsi (50%) aniżeli miast (43%). Niemniej, co piąty badany (22%) deklarował, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne, a 28% respondentów stwierdziło, że częściej zamawia produkty dla dzieci przez internet.
Ostatnie miesiące roku, czyli szczytowy sezon sprzedaży zabawek, w 2020 r. dodatkowo zbiegł się z listopadowymi ograniczeniami działalności sklepów w galeriach handlowych. To, w połączeniu z wyprzedażami promowanymi silnie przez graczy internetowych, tylko umocniło kanał online w segmencie zabawek w 2020 r. Jak podała grupa Allegro, jedynie w ciągu wyprzedaży z okazji Black Week (tj. od 23-30 listopada 2020 r.), poprzez platformę sprzedano 2 mln zabawek, 670 tys. książek, 90 tys. gier planszowych i karcianych oraz 60 tys. gier wideo.
Więcej na temat trendów na polskim rynku produktów dla dzieci w najnowszym raporcie PMR: Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2020 ► https://bit.ly/2Q7KSEr
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje
Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.
Bankowość
Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.
Edukacja
Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.