Komunikaty PR

PMR: Kanał online coraz mocniejszy w segmencie zabawek

2021-05-10  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W badaniu PMR, przeprowadzonym we wrześniu 2020 r. na próbie osób kupujących produkty dla dzieci, stacjonarny sklep specjalistyczny z produktami dziecięcymi (np. Smyk, Toys R Us) pozostaje najczęściej wybieranym kanałem zakupu. W rezultacie 42% respondentów kupujących zabawki, robi to właśnie tam. Badanie PMR potwierdza jednak mocną pozycję kanału internetowego: na sklepy online i internetowe platformy handlowe wskazało bowiem, odpowiednio, 36% i 32% respondentów kupujących zabawki. Internet wyprzedził tym samym popularne w Polsce dyskonty niespożywcze (31%) oraz spożywcze (30%).

 

Wśród badanych w wieku 18-34 lata, odsetki te były wyższe wynosząc 45% dla sklepów internetowych (i był to najczęściej wskazywany przez nich kanał) i 36% dla platform handlowych. Jednocześnie, badani z tego przedziału wiekowego jedynie nieznacznie częściej niż ogół wskazywali na zakupy zabawek w stacjonarnych sklepach specjalistycznych z produktami dziecięcymi (43%).

 

W kategorii gier i puzzli, e-commerce już na czele

Respondenci zapytani o miejsce zakupu gier, puzzli i artykułów edukacyjnych dla dzieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy, najczęściej już wskazywali właśnie sklepy online (38%) i internetowe platformy handlowe (33%), którym udało się wyprzedzić sklepy specjalistyczne z produktami dla dzieci (32%). Gry i puzzle to był najczęściej wybierany rodzaj zabawek. W ciągu 12 miesięcy do września 2020 r., 58% deklarujących zakupy zabawek wybrało właśnie tę kategorię. Klocki (drewniane bądź LEGO) wybrało w tym czasie 42% badanych a figurki, lalki czy pluszowe maskotki 41%.

 

Jesienny lockdown musiał dołożyć cegiełkę

Blisko połowa (46%) respondentów we wrześniu 2020 r. deklarowała, że epidemia COVID-19 nie wpłynęła na ich zakupy produktów dla dzieci, przy czym częściej taką deklaracje składali mieszkańcy wsi (50%) aniżeli miast (43%). Niemniej, co piąty badany (22%) deklarował, że rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne, a 28% respondentów stwierdziło, że częściej zamawia produkty dla dzieci przez internet.

Ostatnie miesiące roku, czyli szczytowy sezon sprzedaży zabawek, w 2020 r. dodatkowo zbiegł się z listopadowymi ograniczeniami działalności sklepów w galeriach handlowych. To, w połączeniu z wyprzedażami promowanymi silnie przez graczy internetowych, tylko umocniło kanał online w segmencie zabawek w 2020 r. Jak podała grupa Allegro, jedynie w ciągu wyprzedaży z okazji Black Week (tj. od 23-30 listopada 2020 r.), poprzez platformę sprzedano 2 mln zabawek, 670 tys. książek, 90 tys. gier planszowych i karcianych oraz 60 tys. gier wideo.

 

Więcej na temat trendów na polskim rynku produktów dla dzieci w najnowszym raporcie PMR: Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2020 ► https://bit.ly/2Q7KSEr

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.