PMR: Nie koniec zmian wnętrzarskich w domach


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W ciągu 12 miesięcy do marca 2021 blisko połowa badanych zaaranżowała na nowo swoją przestrzeń w domach. W okresie obowiązywania lżejszych restrykcji w działalności handlowej, stacjonarne sklepy meblowe odnotowywały szybki powrót klientów i wyższą konwersję zakupowego koszyka, o czym donosiły m.in. dane Retail Institue czy dane z kart płatniczych a sprzedaż internetowa była cały rok dźwignią dla handlu wyposażenia wnętrz. Nie oznacza to jednak, że obecny rok będzie mierzył się z nasyconym popytem. Podczas gdy ubiegły sprzyjał zakupom mebli związanych z pracą i nauką, 2021 r. będzie sprzyjał tym związanych z relaksem oraz tym, do których zakupu Polacy przyzwyczajeni są w stacjonarnej formie.
Według badania PMR z marca 2021 r. na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski, 74% konsumentów w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonało zakupu mebli. Częściej były to osoby młodsze, mieszkańcy miast oraz konsumenci z wyższym wykształceniem i dochodem. Zakup mebli w przeciągu najbliższych 12 miesięcy przewiduje 79% badanych. Najczęściej planowanymi meblami do zakupu są łóżko, sofa oraz fotele. W porównaniu do zakupów w ciągu ostatniego roku do planowanych obecnie niżej plasują się krzesła, biurka i regały.
Home office & urban jungle
Pod wpływem pandemii najrzadziej zmian w swoich domach dokonywały osoby w wieku 55 lat lub więcej, najczęściej zaś badani w wieku 30-54 lat. Do najczęstszych zmian należało wydzielenie miejsca do pracy (23%) bądź nauki (22%) oraz wpisujące się w trend urban jungle powiększanie kolekcji roślinnej (13%). Kolejno uplasowało się zorganizowanie sobie domowej siłowni (12%). Większość zmian częściej deklarowały kobiety, za wyjątkiem organizacji domowej siłowni, gdzie nieznacznie przeważyli mężczyźni.
Więcej o rynku wyposażenia wnętrz w Polsce w nadchodzącym raporcie PMR: Handel detaliczny artykułami wyposażenia wnętrz w Polsce 2021 ► https://bit.ly/pmr-hg-2021
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.