Komunikaty PR

PMR: Nie koniec zmian wnętrzarskich w domach

2021-05-24  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W ciągu 12 miesięcy do marca 2021 blisko połowa badanych zaaranżowała na nowo swoją przestrzeń w domach. W okresie obowiązywania lżejszych restrykcji w działalności handlowej, stacjonarne sklepy meblowe odnotowywały szybki powrót klientów i wyższą konwersję zakupowego koszyka, o czym donosiły m.in. dane Retail Institue czy dane z kart płatniczych a sprzedaż internetowa była cały rok dźwignią dla handlu wyposażenia wnętrz. Nie oznacza to jednak, że obecny rok będzie mierzył się z nasyconym popytem. Podczas gdy ubiegły sprzyjał zakupom mebli związanych z pracą i nauką, 2021 r. będzie sprzyjał tym związanych z relaksem oraz tym, do których zakupu Polacy przyzwyczajeni są w stacjonarnej formie.

 

Według badania PMR z marca 2021 r. na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski, 74% konsumentów w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonało zakupu mebli. Częściej były to osoby młodsze, mieszkańcy miast oraz konsumenci z wyższym wykształceniem i dochodem. Zakup mebli w przeciągu najbliższych 12 miesięcy przewiduje 79% badanych. Najczęściej planowanymi meblami do zakupu są łóżko, sofa oraz fotele. W porównaniu do zakupów w ciągu ostatniego roku do planowanych obecnie niżej plasują się krzesła, biurka i regały. 

 

Home office & urban jungle

Pod wpływem pandemii najrzadziej zmian w swoich domach dokonywały osoby w wieku 55 lat lub więcej, najczęściej zaś badani w wieku 30-54 lat. Do najczęstszych zmian należało wydzielenie miejsca do pracy (23%) bądź nauki (22%) oraz wpisujące się w trend urban jungle powiększanie kolekcji roślinnej (13%). Kolejno uplasowało się zorganizowanie sobie domowej siłowni (12%). Większość zmian częściej deklarowały kobiety, za wyjątkiem organizacji domowej siłowni, gdzie nieznacznie przeważyli mężczyźni.

 

Więcej o rynku wyposażenia wnętrz w Polsce w nadchodzącym raporcie PMR: Handel detaliczny artykułami wyposażenia wnętrz w Polsce 2021 ► https://bit.ly/pmr-hg-2021

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe
2024-07-23 | 13:10

Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25 lipca,
Handel BRAK ZDJĘCIA
2024-07-17 | 11:00

Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów

Niemal każdy przedsiębiorca działający w branży handlu detalicznego boryka się z problemem kradzieży. Dotyczy to praktycznie każdej branży - od niewielkich sklepów osiedlowych, poprzez dyskonty spożywcze, sklepy
Handel Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
2024-07-16 | 14:40

Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl

Co nas zachęca do zakupów online? Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl Ponad 64 proc. badanych za największe zalety zakupów przez internet

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.