Komunikaty PR

PMR: Rekordowa dynamika rynku kosmetycznego w 2022 roku

2022-04-07  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W 2022 r. PMR prognozuje wzrost rynku kosmetycznego w Polsce o 6,1% r/r, do około 27,7 mld zł. Jest to najwyższy wzrost od 2009 roku. Na tak wysoki wzrost rynku przyczynia się kilka czynników, m.in. brak istotnego wpływu koronawirusa na zachowania konsumentów kupujących artykuły kosmetyczne – brak przewidywanych już obostrzeń związanych z ewentualnymi kolejnymi falami epidemii, rosnąca inflacja powodująca wzrost cen produktów, a zarazem ogólną wartość wydatków na kosmetyki, czy napływ uchodźców z Ukrainy, wywołany inwazją Rosji na ten kraj. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu PMR pt. „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2022. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2022-2027”.

 

Rynek artykułów kosmetycznych jest wciąż rynkiem perspektywicznym, co jest związane m.in. z rosnącą świadomością konsumentów oraz rosnącym dochodem rozporządzalnym. Skutkuje to zmianami przyzwyczajeń konsumentów w zakresie zakupów kosmetycznych, przekładającymi się na wzrost wydatków na te produkty. Chociaż cena wciąż jest jednym z ważnych czynników przy zakupie kosmetyków, a Polacy chętnie korzystają z oferowanych promocji, nie jest już czynnikiem dominującym. Coraz większy odsetek konsumentów zwraca uwagę na jakość czy skuteczność produktów.

Według prognoz PMR, rynek artykułów kosmetycznych w Polsce w najbliższych latach (2023-2027) nadal będzie rósł, rosnąc średniorocznie na poziomie 3-5%, co będzie tempem nieznacznie wyższym od obserwowanego w ostatnich pięciu latach.

 

Gdzie będziemy kupować kosmetyki?

W przyszłości rynek handlu detalicznego kosmetykami będzie się skupiał na dwóch kanałach: drogeriach, jako sklepach pierwszego wyboru przy zakupach tego typu produktów, jak i kanale online. Sprzedaż internetowa będzie funkcjonować jako kanał alternatywny dla drogerii, gdzie konsumenci będą mogli kupować produkty niedostępne w sklepach stacjonarnych, jak również podchodząc do zakupów omnichannelowo, przenosząc swoje zakupy do drogerii internetowych największych sieci. Jak wynika z badania PMR, 83% Polaków kupujących kosmetyki, zakupy te zazwyczaj robi w drogeriach stacjonarnych, z kolei 37% konsumentów wybiera sklepy internetowe. Według prognoz PMR, oba te kanały łącznie osiągną w 2027 roku ponad 57% udziału w całym rynku kosmetycznym.

 

Młodzi i aspirujący największym segmentem konsumenckim na rynku kosmetycznym

PMR dokonał segmentacji kupujących kosmetyki na pięć charakterystycznych grup, które cechują się innymi zachowaniami zakupowymi: Młodzi i aspirujący, Małomiasteczkowi, Świadomi i aktywni, Ekonomiczni minimaliści oraz Dojrzali i zachowawczy.

Największym segmentem (pod względem liczebności) są Młodzi i aspirujący, z ponad 1/5 udziału wśród konsumentów. Są to częściej kobiety (54%) oraz osoby młodsze (w wieku 18-34 lata (37%). Są to konsumenci, którzy często sięgają po kosmetyki specjalistyczne oraz dla alergików. Czytają oni recenzje kosmetyków przed zakupem oraz starają się być na czasie. Najczęściej spośród innych segmentów starają się kupować kosmetyki w promocji lub czekają na sezonowe wyprzedaże

Są to także osoby społecznie zaangażowane, które starają się dokonywać świadomych zakupów kosmetyków. Interesuje ich, czy firma nie testuje kosmetyków na zwierzętach oraz czy prowadzi działania CSR. Najczęściej spośród wszystkich segmentów spędzają oni czas wolny rozwijając zainteresowania, np. słuchając podcastów, czy uprawiając sport. Aktywność fizyczną deklarują przynajmniej raz na dwa tygodnie (58%).

 


PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 25 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.

Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą! Biuro prasowe
2024-07-05 | 11:00

Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!

Polskie Towarzystwo Logistyczne już po raz 16. nagrodziło najciekawsze projekty, związane z innowacjami w dziedzinie logistyki, realizowane przez rodzime przedsiębiorstwa. W tym roku
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.
Handel Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
2024-07-04 | 12:15

Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych

Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.