Komunikaty PR

Polacy masowo wyszukują klimatyzatory, wiatraki i baseny ogrodowe

2021-06-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Przedłużająca się praca zdalna oraz ograniczone możliwości podróżowania sprawiły, że Polacy znaczną część dnia wciąż spędzają w domach. Nadejście długo wyczekiwanej słonecznej pogody spowodowało, że w trosce o własny komfort, kupujący masowo przeszukują internet w poszukiwaniu „klimatyzatorów”, „wiatraków” i „basenów ogrodowych”. Według analityków DevaGroup w maju tego roku poszczególne hasła były wyszukiwane – 529 470, 94 450 oraz 364 980 razy, a co 20 Polak buszował w sieci z nadzieją na znalezienie idealnego stroju kąpielowego.

 

Komfortowe warunki do pracy i odpoczynku

Z czasem, gdy upały i parne dni stają się dla Polaków udręką, konsumenci zaczynają szukać rozwiązań, które sprawią, że przebywanie w domu będzie dla nich przyjemnością i ulgą. Zeszłoroczna decyzja o zamknięciu biur i branży turystycznej sprawiła, że domowy komfort stał się dla nas priorytetem. Trend poszukiwania chłodzących sprzętów domowych potwierdzają wyniki wyszukań fraz zawierających hasła „klimatyzatory” i „wiatraki”. W maju tego roku wspomniane frazy cieszyły się ogromną popularnością – hasło „klimatyzatory” wpisaliśmy w internet 529 470 razy, a „wiatraki” uplasowały się na drugim miejscu z liczbą 94 450. Szperając w świecie online, w celu znalezienia sprzętów domowych, bierzemy pod uwagę ich dostępność i czas realizacji zamówienia. Wyszukiwanie klimatyzatorów w chłodnym, tegorocznym maju mogło wiązać się z chęcią posiadania produktu w trakcie zapowiadanych przez synoptyków upalnych dni. Podczas zeszłorocznego czerwca Polacy surfowali po internecie, wyszukując klimatyzatory, a wspomniany miesiąc obfitował w liczbę 1 445 300 haseł związanych z tym sprzętem. Wakacyjny trend stawia przed właścicielami sklepów pytanie, co zrobić, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. 

 

– W sezonie letnim sklepy powinny sięgnąć po znaną wszystkim technikę sprzedaży produktów w oparciu o rabaty. Mogą to być pojedyncze promocje, zestawy promocyjne, jak i promocje ograniczone czasowo. Warto poświęcić czas na rozwinięcie działań związanych z remarketingiem. Najlepszym sposobem jest całoroczne zbieranie listy osób zainteresowanych konkretnymi produktami lub nabywających artykuły komplementarne, które najlepiej sprzedają się w okresie letnim. W chwili nadejścia sezonu, kierujemy do takich osób dedykowaną kampanię, np. rabatową – mówi Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

 

Wakacje we własnym ogródku z basenem 

Szczęśliwi posiadacze ogrodów zwiększyli swoją internetową aktywność w maju tego roku. We wspomnianym miesiącu, zaczęliśmy planować zakup domowych basenów. Zapowiadane czerwcowe upały spowodowały, że Polacy wyszukiwali online hasło „basen ogrodowy” 364 980 razy. Jednak największy peak pojawia się rokrocznie w czerwcu. W 2020 roku wspomnianą frazę wpisaliśmy w wyszukiwarkach 1 621 390 razy. A zatem, jak firmy mogą przygotować się do sezonu letniego i zachęcić kupujących do zwiększenia aktywności internetowej?

 

 – W sprzedaży produktów sezonowych przede wszystkim liczą się dobra komplementarne, przykładem takich działań może być sprzedaż basenów ogrodowych. Warto zadbać o to, aby  zaproponować konsumentom uzupełnioną ofertę. Można uatrakcyjnić sprzedaż produktu niezbędnymi dodatkami – np. zaoferować/dołączyć tabletki chloru czy pompy filtrujące. W sprzedaży może pomóc oferta tzw. “pakietów letnich”, czyli zestawu dopasowanych do potrzeb artykułów. Na przykładzie basenów, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem konsumentów, można zauważyć wpływ kampanii reklamowych. Działania związane z pozycjonowaniem artykułów za pomocą Google Ads/Facebook Ads warto zacząć już wcześniej, np. w maju, aby mieć czas na testowanie komunikatów i sprawdzać ich skuteczność. Sprawdzonym pomysłem będzie w tym miejscu stosować CTA w reklamach typu “nie przegap okazji”, “limitowana edycja”, “tylko do…”.  Ważne, aby odbiorca odczuł wagę czasową oferty – podkreśla Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

 

Decydując się na zakup basenu, Polacy pragną znaleźć akcesoria i odzież, które zdają się być nieodłącznym elementem rekreacyjnego pływania. W maju tego roku co 20 Polak wpisywał w internet hasło „strój kąpielowy”, a liczba wyszukań tego hasła wyniosła 1 913 600. Rok wcześniej największy przyrost przypadł na lipiec, we wspomnianym miesiącu nasze wyszukiwarki zanotowały 3 159 670 wpisów. Każdy konsument marzący o chłodnej kąpieli w basenie, w trakcie słonecznego dnia, powinien zaopatrzyć się w okulary przeciwsłoneczne. Podczas tegorocznego maja, analitycy odnotowali  jeden z większych peaków na przestrzeni ostatnich lat – fraza „okulary przeciwsłoneczne” była wyszukiwana 549 800 razy. Zniesienie obostrzeń i możliwość swobodnego poruszania się w przestrzeni publicznej, sprawiła, że Polacy coraz częściej zaczęli wychodzić z domu i korzystać z uroków letnich dni. 

 

 

 

 

 

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z wakacjami, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.