Komunikaty PR

Polacy masowo wyszukują klimatyzatory, wiatraki i baseny ogrodowe

2021-06-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Przedłużająca się praca zdalna oraz ograniczone możliwości podróżowania sprawiły, że Polacy znaczną część dnia wciąż spędzają w domach. Nadejście długo wyczekiwanej słonecznej pogody spowodowało, że w trosce o własny komfort, kupujący masowo przeszukują internet w poszukiwaniu „klimatyzatorów”, „wiatraków” i „basenów ogrodowych”. Według analityków DevaGroup w maju tego roku poszczególne hasła były wyszukiwane – 529 470, 94 450 oraz 364 980 razy, a co 20 Polak buszował w sieci z nadzieją na znalezienie idealnego stroju kąpielowego.

 

Komfortowe warunki do pracy i odpoczynku

Z czasem, gdy upały i parne dni stają się dla Polaków udręką, konsumenci zaczynają szukać rozwiązań, które sprawią, że przebywanie w domu będzie dla nich przyjemnością i ulgą. Zeszłoroczna decyzja o zamknięciu biur i branży turystycznej sprawiła, że domowy komfort stał się dla nas priorytetem. Trend poszukiwania chłodzących sprzętów domowych potwierdzają wyniki wyszukań fraz zawierających hasła „klimatyzatory” i „wiatraki”. W maju tego roku wspomniane frazy cieszyły się ogromną popularnością – hasło „klimatyzatory” wpisaliśmy w internet 529 470 razy, a „wiatraki” uplasowały się na drugim miejscu z liczbą 94 450. Szperając w świecie online, w celu znalezienia sprzętów domowych, bierzemy pod uwagę ich dostępność i czas realizacji zamówienia. Wyszukiwanie klimatyzatorów w chłodnym, tegorocznym maju mogło wiązać się z chęcią posiadania produktu w trakcie zapowiadanych przez synoptyków upalnych dni. Podczas zeszłorocznego czerwca Polacy surfowali po internecie, wyszukując klimatyzatory, a wspomniany miesiąc obfitował w liczbę 1 445 300 haseł związanych z tym sprzętem. Wakacyjny trend stawia przed właścicielami sklepów pytanie, co zrobić, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. 

 

– W sezonie letnim sklepy powinny sięgnąć po znaną wszystkim technikę sprzedaży produktów w oparciu o rabaty. Mogą to być pojedyncze promocje, zestawy promocyjne, jak i promocje ograniczone czasowo. Warto poświęcić czas na rozwinięcie działań związanych z remarketingiem. Najlepszym sposobem jest całoroczne zbieranie listy osób zainteresowanych konkretnymi produktami lub nabywających artykuły komplementarne, które najlepiej sprzedają się w okresie letnim. W chwili nadejścia sezonu, kierujemy do takich osób dedykowaną kampanię, np. rabatową – mówi Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

 

Wakacje we własnym ogródku z basenem 

Szczęśliwi posiadacze ogrodów zwiększyli swoją internetową aktywność w maju tego roku. We wspomnianym miesiącu, zaczęliśmy planować zakup domowych basenów. Zapowiadane czerwcowe upały spowodowały, że Polacy wyszukiwali online hasło „basen ogrodowy” 364 980 razy. Jednak największy peak pojawia się rokrocznie w czerwcu. W 2020 roku wspomnianą frazę wpisaliśmy w wyszukiwarkach 1 621 390 razy. A zatem, jak firmy mogą przygotować się do sezonu letniego i zachęcić kupujących do zwiększenia aktywności internetowej?

 

 – W sprzedaży produktów sezonowych przede wszystkim liczą się dobra komplementarne, przykładem takich działań może być sprzedaż basenów ogrodowych. Warto zadbać o to, aby  zaproponować konsumentom uzupełnioną ofertę. Można uatrakcyjnić sprzedaż produktu niezbędnymi dodatkami – np. zaoferować/dołączyć tabletki chloru czy pompy filtrujące. W sprzedaży może pomóc oferta tzw. “pakietów letnich”, czyli zestawu dopasowanych do potrzeb artykułów. Na przykładzie basenów, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem konsumentów, można zauważyć wpływ kampanii reklamowych. Działania związane z pozycjonowaniem artykułów za pomocą Google Ads/Facebook Ads warto zacząć już wcześniej, np. w maju, aby mieć czas na testowanie komunikatów i sprawdzać ich skuteczność. Sprawdzonym pomysłem będzie w tym miejscu stosować CTA w reklamach typu “nie przegap okazji”, “limitowana edycja”, “tylko do…”.  Ważne, aby odbiorca odczuł wagę czasową oferty – podkreśla Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

 

Decydując się na zakup basenu, Polacy pragną znaleźć akcesoria i odzież, które zdają się być nieodłącznym elementem rekreacyjnego pływania. W maju tego roku co 20 Polak wpisywał w internet hasło „strój kąpielowy”, a liczba wyszukań tego hasła wyniosła 1 913 600. Rok wcześniej największy przyrost przypadł na lipiec, we wspomnianym miesiącu nasze wyszukiwarki zanotowały 3 159 670 wpisów. Każdy konsument marzący o chłodnej kąpieli w basenie, w trakcie słonecznego dnia, powinien zaopatrzyć się w okulary przeciwsłoneczne. Podczas tegorocznego maja, analitycy odnotowali  jeden z większych peaków na przestrzeni ostatnich lat – fraza „okulary przeciwsłoneczne” była wyszukiwana 549 800 razy. Zniesienie obostrzeń i możliwość swobodnego poruszania się w przestrzeni publicznej, sprawiła, że Polacy coraz częściej zaczęli wychodzić z domu i korzystać z uroków letnich dni. 

 

 

 

 

 

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z wakacjami, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki Biuro prasowe
2024-05-09 | 10:06

Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki

W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej
Handel Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
2024-05-08 | 11:00

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku

W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć  w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.

Problemy społeczne

Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych

Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

Regionalne - Śląskie

Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji

Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.