Komunikaty PR

Polacy masowo wyszukują klimatyzatory, wiatraki i baseny ogrodowe

2021-06-30  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Dworzyńska
PR Calling

Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com

Przedłużająca się praca zdalna oraz ograniczone możliwości podróżowania sprawiły, że Polacy znaczną część dnia wciąż spędzają w domach. Nadejście długo wyczekiwanej słonecznej pogody spowodowało, że w trosce o własny komfort, kupujący masowo przeszukują internet w poszukiwaniu „klimatyzatorów”, „wiatraków” i „basenów ogrodowych”. Według analityków DevaGroup w maju tego roku poszczególne hasła były wyszukiwane – 529 470, 94 450 oraz 364 980 razy, a co 20 Polak buszował w sieci z nadzieją na znalezienie idealnego stroju kąpielowego.

 

Komfortowe warunki do pracy i odpoczynku

Z czasem, gdy upały i parne dni stają się dla Polaków udręką, konsumenci zaczynają szukać rozwiązań, które sprawią, że przebywanie w domu będzie dla nich przyjemnością i ulgą. Zeszłoroczna decyzja o zamknięciu biur i branży turystycznej sprawiła, że domowy komfort stał się dla nas priorytetem. Trend poszukiwania chłodzących sprzętów domowych potwierdzają wyniki wyszukań fraz zawierających hasła „klimatyzatory” i „wiatraki”. W maju tego roku wspomniane frazy cieszyły się ogromną popularnością – hasło „klimatyzatory” wpisaliśmy w internet 529 470 razy, a „wiatraki” uplasowały się na drugim miejscu z liczbą 94 450. Szperając w świecie online, w celu znalezienia sprzętów domowych, bierzemy pod uwagę ich dostępność i czas realizacji zamówienia. Wyszukiwanie klimatyzatorów w chłodnym, tegorocznym maju mogło wiązać się z chęcią posiadania produktu w trakcie zapowiadanych przez synoptyków upalnych dni. Podczas zeszłorocznego czerwca Polacy surfowali po internecie, wyszukując klimatyzatory, a wspomniany miesiąc obfitował w liczbę 1 445 300 haseł związanych z tym sprzętem. Wakacyjny trend stawia przed właścicielami sklepów pytanie, co zrobić, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. 

 

– W sezonie letnim sklepy powinny sięgnąć po znaną wszystkim technikę sprzedaży produktów w oparciu o rabaty. Mogą to być pojedyncze promocje, zestawy promocyjne, jak i promocje ograniczone czasowo. Warto poświęcić czas na rozwinięcie działań związanych z remarketingiem. Najlepszym sposobem jest całoroczne zbieranie listy osób zainteresowanych konkretnymi produktami lub nabywających artykuły komplementarne, które najlepiej sprzedają się w okresie letnim. W chwili nadejścia sezonu, kierujemy do takich osób dedykowaną kampanię, np. rabatową – mówi Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

 

Wakacje we własnym ogródku z basenem 

Szczęśliwi posiadacze ogrodów zwiększyli swoją internetową aktywność w maju tego roku. We wspomnianym miesiącu, zaczęliśmy planować zakup domowych basenów. Zapowiadane czerwcowe upały spowodowały, że Polacy wyszukiwali online hasło „basen ogrodowy” 364 980 razy. Jednak największy peak pojawia się rokrocznie w czerwcu. W 2020 roku wspomnianą frazę wpisaliśmy w wyszukiwarkach 1 621 390 razy. A zatem, jak firmy mogą przygotować się do sezonu letniego i zachęcić kupujących do zwiększenia aktywności internetowej?

 

 – W sprzedaży produktów sezonowych przede wszystkim liczą się dobra komplementarne, przykładem takich działań może być sprzedaż basenów ogrodowych. Warto zadbać o to, aby  zaproponować konsumentom uzupełnioną ofertę. Można uatrakcyjnić sprzedaż produktu niezbędnymi dodatkami – np. zaoferować/dołączyć tabletki chloru czy pompy filtrujące. W sprzedaży może pomóc oferta tzw. “pakietów letnich”, czyli zestawu dopasowanych do potrzeb artykułów. Na przykładzie basenów, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem konsumentów, można zauważyć wpływ kampanii reklamowych. Działania związane z pozycjonowaniem artykułów za pomocą Google Ads/Facebook Ads warto zacząć już wcześniej, np. w maju, aby mieć czas na testowanie komunikatów i sprawdzać ich skuteczność. Sprawdzonym pomysłem będzie w tym miejscu stosować CTA w reklamach typu “nie przegap okazji”, “limitowana edycja”, “tylko do…”.  Ważne, aby odbiorca odczuł wagę czasową oferty – podkreśla Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.

 

Decydując się na zakup basenu, Polacy pragną znaleźć akcesoria i odzież, które zdają się być nieodłącznym elementem rekreacyjnego pływania. W maju tego roku co 20 Polak wpisywał w internet hasło „strój kąpielowy”, a liczba wyszukań tego hasła wyniosła 1 913 600. Rok wcześniej największy przyrost przypadł na lipiec, we wspomnianym miesiącu nasze wyszukiwarki zanotowały 3 159 670 wpisów. Każdy konsument marzący o chłodnej kąpieli w basenie, w trakcie słonecznego dnia, powinien zaopatrzyć się w okulary przeciwsłoneczne. Podczas tegorocznego maja, analitycy odnotowali  jeden z większych peaków na przestrzeni ostatnich lat – fraza „okulary przeciwsłoneczne” była wyszukiwana 549 800 razy. Zniesienie obostrzeń i możliwość swobodnego poruszania się w przestrzeni publicznej, sprawiła, że Polacy coraz częściej zaczęli wychodzić z domu i korzystać z uroków letnich dni. 

 

 

 

 

 

 

--

Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z wakacjami, a także danych z Google Trends.

 

--

DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.

 

Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Calling
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.