Ponad 13 proc. wzrostu obrotów Muszkieterów w 2021 roku
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców pod szyldami sieci Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2021 roku ponad 13 proc. wzrost obrotów. Wyniki sprzedaży supermarketów zarządzanych przez Muszkieterów wyniosły łącznie blisko 8,9 miliardów złotych – to o ponad miliard więcej niż w 2020 roku. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw kształtowały się na poziomie ponad 5,5 miliardów złotych, natomiast sieć Bricomarché osiągnęła ponad 3,3 miliardy złotych obrotów.
– Mimo trudności, którym kolejny rok z rzędu musieliśmy stawiać czoła, 2021 rok był dla Grupy Muszkieterów okresem przełomowym w kontekście rozwoju. Stał pod znakiem silnej dynamiki wzrostu obrotów oraz stałego wzmacniania naszej konkurencyjności. Obroty Grupy osiągnęły rekordowy poziom prawie 9 miliardów złotych, co czyni nas jednym z głównych graczy na polskim rynku – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Jednym z kluczowych wydarzeń dla Muszkieterów było uruchomienie spółki SCA Petrole, czyli centrali zakupowej, która odpowiada za zaopatrzenie w paliwo i gaz przysklepowych stacji na terenie całego kraju. Przedsiębiorcy zrzeszeni w Grupie powołali także Fundusz Stacji Paliw, wspierający sklepy w zakresie finansowania budowy nowych stacji. Uruchomiono pierwszą stację paliw przy markecie Bricomarché, jak również pierwsze bezobsługowe stacje w formule „Light” dostępne dla klientów 24 godziny na dobę.
W minionym roku rozpoczęły się ponadto bardzo istotne inwestycje w modernizację systemów informatycznych Grupy, m.in. wymiany sprzętu informatycznego we wszystkich sklepach, przygotowania do wdrażania ERP dla sklepów i spółki centralnej szyldu Bricomarché, prace nad nową platformą digitalową dla szyldu Intermarché oraz przygotowania do wymiany systemu kasowego we wszystkich placówkach Grupy na system bliższy potrzebom polskich przedsiębiorców.
Zakończył się również przetarg na dostawcę narzędzi do pozyskiwania energii słonecznej, a równocześnie rozpoczął się proces wdrażania tego rozwiązania w wybranych sklepach.
Ważne zmiany w Intermarché
Wyniki sprzedaży supermarketów spożywczych spod szyldu Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły łącznie ponad 5,5 miliardów złotych. W 2021 roku z powodzeniem zakończono również proces restrukturyzacji sieci.
Na przestrzeni roku otwarto 5 sklepów Intermarché oraz uruchomiono 7 placówek w nowym koncepcie Power, dzięki któremu klienci mają dostęp do lepszej oferty produktowej. Ponadto, usługa e-commerce Drive, umożliwiająca odbiór zakupów zamówionych online o dowolnej porze, pojawiła się w 5 kolejnych miejscowościach.
W odpowiedzi na zmieniające się trendy rynkowe, Muszkieterowie rozpoczęli także przygotowania do wdrożenia nowej platformy e-commerce dla Intermarché. Celem sieci jest połączenie środowisk cyfrowych, czyli strony www, usługi Drive oraz aplikacji mobilnej, by zaoferować klientom spójne doświadczenie zakupowe.
Kontynuacja rozwoju Bricomarché
Obroty sieci Bricomarché osiągnęły w 2021 roku poziom ponad 3,3 miliardów złotych i znacznie przekroczyły zakładany pierwotnie próg. Grupa Muszkieterów kontynuuje dynamiczny rozwój szyldu – w ubiegłym roku zrekrutowano 12 przedsiębiorców.
2021 rok był dla sieci Bricomarché czasem intensywnych prac w obszarze e-commerce. Bricomaty, czyli specjalne maszyny do odbioru zamówień online, pojawiły się w aż 20 kolejnych lokalizacjach. Wprowadzono również kartę lojalnościową dla klientów oraz udostępniono im dedykowaną aplikację mobilną. Dodatkowo, wystartowała nowa platforma komunikacyjna marki wraz z towarzyszącą jej kampanią reklamową.
Priorytety Grupy na 2022 rok
– Rok 2021 zamknęliśmy z bardzo solidnymi wynikami. Cieszy nas zakończony z powodzeniem proces restrukturyzacji sieci Intermarché i jej bardzo mocna dynamika like-for-like, jedna z lepszych na rynku, jak również znaczne przekroczenie zakładanego progu obrotów sieci Bricomarché. W roku 2022 chcemy nie tylko sfinalizować rozpoczęte projekty, ale również nakreślić długofalowe plany na kolejne 5 lat naszej działalności – dodaje Marc Dherment.
Priorytety Grupy na najbliższe miesiące to przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza optymalizacja kosztów dystrybucji, dzięki której Muszkieterowie umacniają swoją pozycję wśród liderów cenowych na rynku, udoskonalenie konceptów handlowych i modelów ekonomicznych, dalszy rozwój kanału e-commerce oraz stałe ulepszanie rozwiązań i narzędzi w tym obszarze.
– Takich wyników rocznych nie udałoby się nam uzyskać bez zaangażowania i talentu wszystkich przedsiębiorców tworzących dziś Grupę Muszkieterów, jak również pracowników naszych spółek centralnych. Obroty, realizowane cele i zadowolenie klientów pokazują, że nasz unikalny model współpracy działa i przynosi efekty. Naszą główną wartością jest „niezależność we współzależności”, co oznacza, że przedsiębiorcy są nie tylko właścicielami swoich sklepów, ale współtworzą również całą organizację. Na horyzoncie naszej Grupy pojawia się podwójny symboliczny próg 400 sklepów oraz 10 miliardów złotych obrotów – podsumowuje Marc Dherment.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl
![Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1821075663,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
![Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1638682860,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
![Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_801770450,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.