Komunikaty PR

Ponad 13 proc. wzrostu obrotów Muszkieterów w 2021 roku

2022-01-19  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Do pobrania inf. pras. ( 0 MB )

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca niezależnych przedsiębiorców pod szyldami sieci Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2021 roku ponad 13 proc. wzrost obrotów. Wyniki sprzedaży supermarketów zarządzanych przez Muszkieterów wyniosły łącznie blisko 8,9 miliardów złotych – to o ponad miliard więcej niż w 2020 roku. W podziale na sieci obroty Intermarché wraz ze stacjami paliw kształtowały się na poziomie ponad 5,5 miliardów złotych, natomiast sieć Bricomarché osiągnęła ponad 3,3 miliardy złotych obrotów.

 

Mimo trudności, którym kolejny rok z rzędu musieliśmy stawiać czoła, 2021 rok był dla Grupy Muszkieterów okresem przełomowym w kontekście rozwoju. Stał pod znakiem silnej dynamiki wzrostu obrotów oraz stałego wzmacniania naszej konkurencyjności. Obroty Grupy osiągnęły rekordowy poziom prawie 9 miliardów złotych, co czyni nas jednym z głównych graczy na polskim rynkumówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

 

Jednym z kluczowych wydarzeń dla Muszkieterów było uruchomienie spółki SCA Petrole, czyli centrali zakupowej, która odpowiada za zaopatrzenie w paliwo i gaz przysklepowych stacji na terenie całego kraju. Przedsiębiorcy zrzeszeni w Grupie powołali także Fundusz Stacji Paliw, wspierający sklepy w zakresie finansowania budowy nowych stacji. Uruchomiono pierwszą stację paliw przy markecie Bricomarché, jak również pierwsze bezobsługowe stacje w formule „Light” dostępne dla klientów 24 godziny na dobę.

 

W minionym roku rozpoczęły się ponadto bardzo istotne inwestycje w modernizację systemów informatycznych Grupy, m.in. wymiany sprzętu informatycznego we wszystkich sklepach, przygotowania do wdrażania ERP dla sklepów i spółki centralnej szyldu Bricomarché, prace nad nową platformą digitalową dla szyldu Intermarché oraz przygotowania do wymiany systemu kasowego we wszystkich placówkach Grupy na system bliższy potrzebom polskich przedsiębiorców.

 

Zakończył się również przetarg na dostawcę narzędzi do pozyskiwania energii słonecznej, a równocześnie rozpoczął się proces wdrażania tego rozwiązania w wybranych sklepach.

 

Ważne zmiany w Intermarché

Wyniki sprzedaży supermarketów spożywczych spod szyldu Intermarché wraz ze stacjami paliw wyniosły łącznie ponad 5,5 miliardów złotych. W 2021 roku z powodzeniem zakończono również proces restrukturyzacji sieci.

 

Na przestrzeni roku otwarto 5 sklepów Intermarché oraz uruchomiono 7 placówek w nowym koncepcie Power, dzięki któremu klienci mają dostęp do lepszej oferty produktowej. Ponadto, usługa e-commerce Drive, umożliwiająca odbiór zakupów zamówionych online o dowolnej porze, pojawiła się w 5 kolejnych miejscowościach.

 

W odpowiedzi na zmieniające się trendy rynkowe, Muszkieterowie rozpoczęli także przygotowania do wdrożenia nowej platformy e-commerce dla Intermarché. Celem sieci jest połączenie środowisk cyfrowych, czyli strony www, usługi Drive oraz aplikacji mobilnej, by zaoferować klientom spójne doświadczenie zakupowe.

 

Kontynuacja rozwoju Bricomarché

Obroty sieci Bricomarché osiągnęły w 2021 roku poziom ponad 3,3 miliardów złotych i znacznie przekroczyły zakładany pierwotnie próg. Grupa Muszkieterów kontynuuje dynamiczny rozwój szyldu – w ubiegłym roku zrekrutowano 12 przedsiębiorców.

 

2021 rok był dla sieci Bricomarché czasem intensywnych prac w obszarze e-commerce. Bricomaty, czyli specjalne maszyny do odbioru zamówień online, pojawiły się w aż 20 kolejnych lokalizacjach. Wprowadzono również kartę lojalnościową dla klientów oraz udostępniono im dedykowaną aplikację mobilną. Dodatkowo, wystartowała nowa platforma komunikacyjna marki wraz z towarzyszącą jej kampanią reklamową.

 

Priorytety Grupy na 2022 rok

– Rok 2021 zamknęliśmy z bardzo solidnymi wynikami. Cieszy nas zakończony z powodzeniem proces restrukturyzacji sieci Intermarché i jej bardzo mocna dynamika like-for-like, jedna z lepszych na rynku, jak również znaczne przekroczenie zakładanego progu obrotów sieci Bricomarché. W roku 2022 chcemy nie tylko sfinalizować rozpoczęte projekty, ale również nakreślić długofalowe plany na kolejne 5 lat naszej działalności dodaje Marc Dherment.

 

Priorytety Grupy na najbliższe miesiące to przyspieszenie ekspansji obu szyldów, dalsza optymalizacja kosztów dystrybucji, dzięki której Muszkieterowie umacniają swoją pozycję wśród liderów cenowych na rynku, udoskonalenie konceptów handlowych i modelów ekonomicznych, dalszy rozwój kanału e-commerce oraz stałe ulepszanie rozwiązań i narzędzi w tym obszarze.

 

– Takich wyników rocznych nie udałoby się nam uzyskać bez zaangażowania i talentu wszystkich przedsiębiorców tworzących dziś Grupę Muszkieterów, jak również pracowników naszych spółek centralnych. Obroty, realizowane cele i zadowolenie klientów pokazują, że nasz unikalny model współpracy działa i przynosi efekty. Naszą główną wartością jest „niezależność we współzależności”, co oznacza, że przedsiębiorcy są nie tylko właścicielami swoich sklepów, ale współtworzą również całą organizację. Na horyzoncie naszej Grupy pojawia się podwójny symboliczny próg 400 sklepów oraz 10 miliardów złotych obrotów podsumowuje Marc Dherment.

 

 

Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2020 roku obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 7,8 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Grupa Muszkieterów jest regularnie nagradzana w licznych konkursach i rankingach, m.in. na Liście 2000 dziennika „Rzeczpospolita”, czyli w zestawieniu największych firm w Polsce (56. pozycja w 2021 r.), w rankingu „Top 500 CEE” przygotowywanym przez „Rzeczpospolitą” we współpracy z firmą Coface (98. miejsce w 2021 r.), w rankingu „1000 największych firm w Polsce” „Gazety Finansowej” (47. miejsce w 2020 r.), w zestawieniu Najwięksi money.pl (48. pozycja w 2021 r.) czy w rankingu „30 najpopularniejszych franczyz” magazynu „Franczyza & Biznes” (16. miejsce w 2021 r.). Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach: www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Havas PR Warsaw
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.