Komunikaty PR

Ponad 46 ton plastiku odzyskało Tesco w Polsce dzięki recyklingowi wieszaków F&F

2020-12-18  |  09:58

Tesco nie ustaje w działaniach na rzecz zmniejszenia ilości odpadów. Po ogłoszonych niedawno osiągnięciach w ograniczaniu  szkodliwego plastiku w opakowaniach marki własnej, firma informuje o kolejnych postępach w obszarze ponownego wykorzystania plastiku. W zeszłym roku sieć wprowadziła specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania, dzięki któremu  do tej pory w Polsce odzyskano ponad 1,2 miliona wieszaków o łącznej wadze ponad 46 ton.

Zgodnie ze swoją strategią zrównoważonego rozwoju, Tesco każdego dnia podejmuje działania mające na celu zminimalizowanie swojego negatywnego wpływu na środowisko, m.in. poprzez ograniczenie ilości odpadów. W listopadzie br. firma informowała o postępach dotyczących usuwania ze składów opakowań produktów marki własnej materiałów nienadających się do ponownego przetworzenia - ich liczba została ograniczona w Polsce aż o 94%. Do ponownego wykorzystania plastiku zobowiązała się również należąca do sieci marka odzieżowa F&F. W listopadzie 2019 roku w czterech krajach Europy Środkowej, w których znajdują się sklepy Tesco (w Czechach, Polsce, oraz na Słowacji i Węgrzech) uruchomiony został specjalny system recyklingu wieszaków na ubrania we współpracy z ich dostawcą, Grupą TIC. W ramach inicjatywy, pozostawione przez klientów wieszaki trafiają do centrum recyklingu, gdzie są dokładnie czyszczone i sortowane, a następnie transportowane z powrotem do fabryki odzieży, w której dostają drugie życie. Zaledwie rok po starcie inicjatywy Tesco odzyskało w czterech krajach Europy Środkowej ponad 8,4 miliona wieszaków F&F o łącznej wadze przekraczającej 308 ton – w tym ponad 1,2 miliona wieszaków, czyli ponad 46 ton w  Polsce.

- Obserwujemy, że świadomość ekologiczna naszych klientów wzrasta i coraz więcej osób jest zaniepokojonych ilością otaczających nas sztucznych odpadów. Zaprojektowany wspólnie z  dostawcą, przyjazny środowisku system recyklingu, umożliwia ponowne wykorzystanie wieszaków F&F pozostawionych w sklepach przez naszych klientów. Inicjatywa ta pozwoliła nam nie tylko na znaczące ograniczenie ilości  odpadów z tworzyw sztucznych, ale również znacząco obniża nasz ślad węglowy - mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska.

Według danych Grupy TIC, ponowne wykorzystanie wieszaków, zamiast produkowania nowych, oznacza o 34% mniejszą emisję dwutlenku węgla i o 86% mniej zużycia wody.


Ekologiczne zobowiązania Tesco

Ponowne wykorzystanie wieszaków to kolejny krok na drodze firmy do ograniczenia ilości odpadów plastikowych, a tym samym redukcji negatywnego wpływu na środowisko naturalne. W 2019 roku Tesco w Środkowej Europie ogłosiło publicznie swoje zobowiązania, według których zamierza m.in. zmodyfikować skład swoich opakowań na bardziej zrównoważone oraz doprowadzić do ich zamkniętego obiegu w operacjach własnych, o czym można przeczytać w informacji na stronie Tesco: https://corporate.tesco.pl/news/2019/tesco-usunie-nienadaj%C4%85cy-si%C4%99-do-przetworzenia-plastik-z-opakowa%C5%84-produkt%C3%B3w/.

Więcej informacji na temat strategii dotyczącej opakowań Tesco: https://corporate.tesco.pl/zr%C3%B3wnowa%C5%BCony-rozw%C3%B3j/produkty/zagadnienia/opakowania/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny! Biuro prasowe
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.