Komunikaty PR

Ponad 7000 franczyzobiorców rozwija swój biznes we współpracy z Żabką

2022-05-16  |  13:45
Biuro prasowe

Przeważającą większość firm w Polsce – aż 99,8% – stanowi sektor MŚP. To głównie osoby fizyczne prowadzące indywidualną działalność gospodarczą, która jest siłą napędową polskiej gospodarki. Mikroprzedsiębiorstwa odpowiedzialne są za niemal jedną trzecią produktu krajowego, przyczyniając się w znacznym stopniu do rozwoju gospodarki dzięki tworzonym miejscom pracy czy płaconym podatkom. Posiadanie własnej działalności to również dobry sposób na rozwój kariery zawodowej. Jednak prowadzenie biznesu w pojedynkę może stanowić spore wyzwanie. Sprawdzoną i pewniejszą formą jest działanie przy wsparciu partnera, na przykład sieci franczyzowej – pozwala to generować oczekiwany przychód, korzystać od samego początku ze wsparcia w wielu obszarach, a przy tym jest gwarancją ciągłego rozwoju. W obecnych, niełatwych dla indywidualnych przedsiębiorców czasach, gdy małe biznesy często są zamykane, model franczyzowy cały czas rośnie w siłę.

Według danych GUS w Polsce działalność gospodarczą prowadzi 2,21 mln osób. Mikroprzedsiębiorstwa generują ponad 30% polskiego PKB.[1] Polacy są bardzo pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości – zajmujemy pod tym względem 2. miejsce w Europie i 9. na świecie. Przedsiębiorcy cieszą się też wysokim uznaniem społecznym, aż 77% Polaków uważa, że przedsiębiorcom należy się uznanie. Aż sześciu na dziesięciu jest zdania, że posiadanie własnego biznesu jest dobrym sposobem na zrobienie kariery.[2] W trzech kluczowych rankingach przedsiębiorczości Polska znajduje się w pierwszej czterdziestce krajów świata. Przedsiębiorczość jest przez Polaków utożsamiana z rozwojem, kreatywnością i innowacyjnością, gotowością do realizacji pomysłów, ale i wytrwałością oraz zaangażowaniem, które prowadzą finalnie do satysfakcji z posiadania czegoś swojego.

Niemal 1/3 polskich przedsiębiorców czerpie dochody z handlu (27%), co wpisuje się w trend ogólnoeuropejski (29%).[3] Przedsiębiorcy generują też najwięcej miejsc pracy. Żabka wraz z siecią franczyzobiorców tworzy obecnie w Polsce ponad 33 tys. miejsc pracy (Raport Odpowiedzialności). Franczyzobiorcy, płacąc podatki, generują wpływy do lokalnych budżetów i przyczyniają się do wzrostu PKB.

Franczyza - pomysł na własny biznes

W całym kraju sklepów jest już ponad 8300, a ich liczba stale rośnie. Wielu indywidualnych przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie biznesu w ramach franczyzy, która jest sprawdzonym i bezpieczniejszym modelem biznesowym niż całkowicie samodzielna działalność gospodarcza. Własny sklep pod zielonym szyldem prowadzi obecnie ponad 7000 ambitnych i przedsiębiorczych osób. Podczas gdy w ubiegłym roku swoją działalność zamknęło ponad 163 tysiące działalności, w Żabce trend jest odwrotny – do sieci dołączają kolejne zmotywowane osoby, które chcą odnieść sukces w kierowaniu własną placówką.

Jesteśmy dumni z tych tysięcy zaangażowanych liderów, którzy wspólnie z nami tworzą siłę naszej sieci i budują etos nowoczesnego przedsiębiorcy. Doceniamy ich motywację i dynamikę w działaniu, a także zdolności przywódcze – cechy, którymi się wyróżniają. Staramy się ich w tym rozwoju wspierać na każdym kroku. Model współpracy z Żabką na jasnych i przejrzystych zasadach jest z pewnością łatwiejszy niż działanie całkowicie na własną rękę. Wszystko, co przy zakładaniu własnego biznesu może przedsiębiorcy przysparzać trudności, w Żabce jest dużo prostsze, ponieważ sieć roztacza nad franczyzobiorcami parasol ochronny przez cały okres współpracy, wsłuchując się jednocześnie w ich bieżące potrzeby i dostosowując ich rozwój do sytuacji rynkowej – zaznacza Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Wsparcie sieci franczyzowej

Przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji, która oceniana jest pod kątem m.in. potencjalnej liczby klientów, zyskują także know-how i możliwość działania pod znaną powszechnie marką. Mogą liczyć na wsparcie technologiczne, serwisowe czy szkolenia. Żabka wynajmuje dla nich lokal, pokrywa opłaty za czynsz i gaz.

Aktualny system rozliczeń bazuje na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji oraz partnerstwie. Założeniem jest, aby miesięczny przychód pokrywał estymowane koszty prowadzenia działalności, w tym pensje pracownicze czy składki ZUS, ale także ewentualne straty. Wszyscy przedsiębiorcy działający pod szyldem Żabka mają możliwość generowania dodatkowego przychodu w zależności m.in. od podejmowanych przez nich działań sprzedażowych i poziomu obsługi klienta, a po trzech latach czeka na nich premia lojalnościowa. Przedsiębiorcy współpracujący z siecią, chronieni są też na wypadek niepowodzenia biznesu, mogąc skorzystać z tzw. „Polisy na biznes” – to specjalne ubezpieczenie, które pozwala uniknąć zakończenia współpracy z siecią z ujemnym saldem, w przypadku wystąpienia ewentualnych strat w znacznej części pokrywane są przez TUW PZUW. Żabka wprowadziła niedawno także „Kodeks etyki i postępowania”, który ma za zadanie wspierać franczyzobiorców i ich pracowników w podejmowaniu decyzji zgodnych moralnie ze standardami etycznymi przyjętymi w sieci. Dokument ten ma być stosowany jako cenne źródło informacji i moralny kompas w codziennej pracy.

Franczyzobiorczyni Klaudia Laskowska to siedmiotysięczna przedsiębiorczyni, która dołączyła do sieci. Przyznaje, że wsparcie sieci otrzymała już na początku współpracy.

Nigdy wcześniej nie pracowałam w sklepie Żabka, ale przyglądałam się sieci, obserwując jak „gładko” przechodzi przez pandemię i mimo niej nadal prężnie się rozwija. Do otwarcia biznesu w ramach franczyzy bezpośrednio przekonał mnie znajomy, który wcześniej rozpoczął działalność w Żabce. Jego sukces oraz wsparcie oferowane przez sieć zachęciły także i mnie do podjęcia tego wyzwania i spróbowania swoich sił jako franczyzobiorczyni. Niemałe znaczenie miał niski wkład własny przy rozpoczęciu działalności. Ostatecznie w słuszności wyboru utwierdziło mnie szkolenie wewnętrzne zorganizowane przez Żabkę, zwłaszcza jego idealna organizacja i ogrom przekazanej wiedzy. Pomyślałam, że prowadzenie Żabki to bezpieczny biznes, sprawdzony przez tysiące innych osób – mówi Klaudia Laskowska, franczyzobiorczyni z Warszawy.

Sieć buduje ponad 7000 różnych franczyzobiorców, każdy ma inne doświadczenie, pasje czy wykształcenie, ale łączą ich wspólne przedsiębiorcze predyspozycje – ponadprzeciętna motywacja do działania i rozwoju swoich biznesów z myślą o klientach i ich zadowoleniu.

Aby dołączyć do sieci, wszyscy franczyzobiorcy muszą pozytywnie przejść etap rekrutacji i szkoleń, a także wnieść wkład własny, obecnie wynoszący ok. 5 tys. zł.

Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając  ponad 4000 nowych sklepów  w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

_______________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509


[1] Dane GUS za2018 r.

[2] Źródło: GEM Global Report 2019/20, Global Entrepreneurship Monitor. Raport dostępny na stronie GEM: www.

gemconsortium.org oraz na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/

gem-polska-raport-z-badania-przedsiebiorczosci-2020.

[3] J.w.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł –
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.