Komunikaty PR

Ponad 7000 franczyzobiorców rozwija swój biznes we współpracy z Żabką

2022-05-16  |  13:45
Biuro prasowe

Przeważającą większość firm w Polsce – aż 99,8% – stanowi sektor MŚP. To głównie osoby fizyczne prowadzące indywidualną działalność gospodarczą, która jest siłą napędową polskiej gospodarki. Mikroprzedsiębiorstwa odpowiedzialne są za niemal jedną trzecią produktu krajowego, przyczyniając się w znacznym stopniu do rozwoju gospodarki dzięki tworzonym miejscom pracy czy płaconym podatkom. Posiadanie własnej działalności to również dobry sposób na rozwój kariery zawodowej. Jednak prowadzenie biznesu w pojedynkę może stanowić spore wyzwanie. Sprawdzoną i pewniejszą formą jest działanie przy wsparciu partnera, na przykład sieci franczyzowej – pozwala to generować oczekiwany przychód, korzystać od samego początku ze wsparcia w wielu obszarach, a przy tym jest gwarancją ciągłego rozwoju. W obecnych, niełatwych dla indywidualnych przedsiębiorców czasach, gdy małe biznesy często są zamykane, model franczyzowy cały czas rośnie w siłę.

Według danych GUS w Polsce działalność gospodarczą prowadzi 2,21 mln osób. Mikroprzedsiębiorstwa generują ponad 30% polskiego PKB.[1] Polacy są bardzo pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości – zajmujemy pod tym względem 2. miejsce w Europie i 9. na świecie. Przedsiębiorcy cieszą się też wysokim uznaniem społecznym, aż 77% Polaków uważa, że przedsiębiorcom należy się uznanie. Aż sześciu na dziesięciu jest zdania, że posiadanie własnego biznesu jest dobrym sposobem na zrobienie kariery.[2] W trzech kluczowych rankingach przedsiębiorczości Polska znajduje się w pierwszej czterdziestce krajów świata. Przedsiębiorczość jest przez Polaków utożsamiana z rozwojem, kreatywnością i innowacyjnością, gotowością do realizacji pomysłów, ale i wytrwałością oraz zaangażowaniem, które prowadzą finalnie do satysfakcji z posiadania czegoś swojego.

Niemal 1/3 polskich przedsiębiorców czerpie dochody z handlu (27%), co wpisuje się w trend ogólnoeuropejski (29%).[3] Przedsiębiorcy generują też najwięcej miejsc pracy. Żabka wraz z siecią franczyzobiorców tworzy obecnie w Polsce ponad 33 tys. miejsc pracy (Raport Odpowiedzialności). Franczyzobiorcy, płacąc podatki, generują wpływy do lokalnych budżetów i przyczyniają się do wzrostu PKB.

Franczyza - pomysł na własny biznes

W całym kraju sklepów jest już ponad 8300, a ich liczba stale rośnie. Wielu indywidualnych przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie biznesu w ramach franczyzy, która jest sprawdzonym i bezpieczniejszym modelem biznesowym niż całkowicie samodzielna działalność gospodarcza. Własny sklep pod zielonym szyldem prowadzi obecnie ponad 7000 ambitnych i przedsiębiorczych osób. Podczas gdy w ubiegłym roku swoją działalność zamknęło ponad 163 tysiące działalności, w Żabce trend jest odwrotny – do sieci dołączają kolejne zmotywowane osoby, które chcą odnieść sukces w kierowaniu własną placówką.

Jesteśmy dumni z tych tysięcy zaangażowanych liderów, którzy wspólnie z nami tworzą siłę naszej sieci i budują etos nowoczesnego przedsiębiorcy. Doceniamy ich motywację i dynamikę w działaniu, a także zdolności przywódcze – cechy, którymi się wyróżniają. Staramy się ich w tym rozwoju wspierać na każdym kroku. Model współpracy z Żabką na jasnych i przejrzystych zasadach jest z pewnością łatwiejszy niż działanie całkowicie na własną rękę. Wszystko, co przy zakładaniu własnego biznesu może przedsiębiorcy przysparzać trudności, w Żabce jest dużo prostsze, ponieważ sieć roztacza nad franczyzobiorcami parasol ochronny przez cały okres współpracy, wsłuchując się jednocześnie w ich bieżące potrzeby i dostosowując ich rozwój do sytuacji rynkowej – zaznacza Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Żabka Polska.

Wsparcie sieci franczyzowej

Przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują w pełni wyposażony i umeblowany sklep w lokalizacji, która oceniana jest pod kątem m.in. potencjalnej liczby klientów, zyskują także know-how i możliwość działania pod znaną powszechnie marką. Mogą liczyć na wsparcie technologiczne, serwisowe czy szkolenia. Żabka wynajmuje dla nich lokal, pokrywa opłaty za czynsz i gaz.

Aktualny system rozliczeń bazuje na trzech filarach: bezpieczeństwie, motywacji oraz partnerstwie. Założeniem jest, aby miesięczny przychód pokrywał estymowane koszty prowadzenia działalności, w tym pensje pracownicze czy składki ZUS, ale także ewentualne straty. Wszyscy przedsiębiorcy działający pod szyldem Żabka mają możliwość generowania dodatkowego przychodu w zależności m.in. od podejmowanych przez nich działań sprzedażowych i poziomu obsługi klienta, a po trzech latach czeka na nich premia lojalnościowa. Przedsiębiorcy współpracujący z siecią, chronieni są też na wypadek niepowodzenia biznesu, mogąc skorzystać z tzw. „Polisy na biznes” – to specjalne ubezpieczenie, które pozwala uniknąć zakończenia współpracy z siecią z ujemnym saldem, w przypadku wystąpienia ewentualnych strat w znacznej części pokrywane są przez TUW PZUW. Żabka wprowadziła niedawno także „Kodeks etyki i postępowania”, który ma za zadanie wspierać franczyzobiorców i ich pracowników w podejmowaniu decyzji zgodnych moralnie ze standardami etycznymi przyjętymi w sieci. Dokument ten ma być stosowany jako cenne źródło informacji i moralny kompas w codziennej pracy.

Franczyzobiorczyni Klaudia Laskowska to siedmiotysięczna przedsiębiorczyni, która dołączyła do sieci. Przyznaje, że wsparcie sieci otrzymała już na początku współpracy.

Nigdy wcześniej nie pracowałam w sklepie Żabka, ale przyglądałam się sieci, obserwując jak „gładko” przechodzi przez pandemię i mimo niej nadal prężnie się rozwija. Do otwarcia biznesu w ramach franczyzy bezpośrednio przekonał mnie znajomy, który wcześniej rozpoczął działalność w Żabce. Jego sukces oraz wsparcie oferowane przez sieć zachęciły także i mnie do podjęcia tego wyzwania i spróbowania swoich sił jako franczyzobiorczyni. Niemałe znaczenie miał niski wkład własny przy rozpoczęciu działalności. Ostatecznie w słuszności wyboru utwierdziło mnie szkolenie wewnętrzne zorganizowane przez Żabkę, zwłaszcza jego idealna organizacja i ogrom przekazanej wiedzy. Pomyślałam, że prowadzenie Żabki to bezpieczny biznes, sprawdzony przez tysiące innych osób – mówi Klaudia Laskowska, franczyzobiorczyni z Warszawy.

Sieć buduje ponad 7000 różnych franczyzobiorców, każdy ma inne doświadczenie, pasje czy wykształcenie, ale łączą ich wspólne przedsiębiorcze predyspozycje – ponadprzeciętna motywacja do działania i rozwoju swoich biznesów z myślą o klientach i ich zadowoleniu.

Aby dołączyć do sieci, wszyscy franczyzobiorcy muszą pozytywnie przejść etap rekrutacji i szkoleń, a także wnieść wkład własny, obecnie wynoszący ok. 5 tys. zł.

Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając  ponad 4000 nowych sklepów  w latach 2016-21. Około 15,5 miliona polskich konsumentów mieszka nie dalej, niż 500 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

_______________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509


[1] Dane GUS za2018 r.

[2] Źródło: GEM Global Report 2019/20, Global Entrepreneurship Monitor. Raport dostępny na stronie GEM: www.

gemconsortium.org oraz na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/

gem-polska-raport-z-badania-przedsiebiorczosci-2020.

[3] J.w.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.