Ponad 80 proc. Polaków materiały do remontu i wyposażenia wnętrz kupuje online
Dekoracje, oświetlenie i farby to najczęściej kupowane przez Polaków kategorie produktów remontowo-wykończeniowych w Internecie – wynika z badania „Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” zleconego przez sieć supermarketów Bricomarché. Na te artykuły nabywane za pośrednictwem Internetu Polacy wydają średnio 465,35 zł miesięcznie, a nieco ponad 20 proc. ankietowanych więcej niż 500 zł miesięcznie. Badanie potwierdza, że e-commerce już teraz jest ważnym kanałem sprzedaży produktów do remontu, wykończenia lub wyposażenia domu, a zdaniem sieci Bricomarché jego znaczenie będzie regularnie wzrastać. Niewątpliwy wpływ na bardziej dynamiczny rozwój zakupów w Internecie ma pandemia COVID-19.
Gdzie szukamy? Jak kupujemy?
Zakup materiałów do remontu domu jest często poprzedzony przeglądaniem ofert proponowanych przez różne marki. Dla 70 proc. ankietowanych pierwszym kanałem do poszukiwania tego typu produktów jest Internet. Blisko co trzeci klient najpierw poszukuje interesujących produktów online, a następnie ponownie ogląda je i kupuje stacjonarnie. Wszystkie trzy etapy za pośrednictwem Internetu realizuje blisko 17 proc. badanych.
Co ciekawe najmłodsi ankietowani (między 25. a 34. rokiem życia), częściej niż pozostałe grupy wiekowe, poszukują produktów przez Internet, ale później oglądają je i kupują przede wszystkim stacjonarnie. Ponadto zakupów online dokonują zwłaszcza badani w wieku 35-59 lat – to głównie osoby aktywne zawodowo, które dzięki zakupom przez Internet mogą zaoszczędzić czas.
– Z zaciekawieniem śledzimy wyniki kolejnych raportów i analiz dotyczących aktualnych zwyczajów konsumenckich Polaków. Szczególnie interesuje nas obszar e-commerce. To gałąź, która szybko się rozwija, dzięki czemu możemy oferować klientom coraz lepsze i bardziej funkcjonalne rozwiązania. Trwająca pandemia COVID-19 jest istotnym katalizatorem rozwoju sprzedaży internetowej, jednak co ważne ten trend był wyraźnie widoczny już wcześniej – komentuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Jak pokazują wyniki naszego badania, Polacy chętnie ułatwiają sobie przeprowadzanie remontów i korzystają z innowacyjności, jakie proponuje im branża DIY.
Ile wydajemy?
Na materiały budowlane i dekoracyjne Polacy wydają średnio miesięcznie 465,35 zł. Nieco ponad 20 proc. badanych przeznacza na tego typu produkty powyżej 500 zł miesięcznie. Blisko połowa wszystkich wydatków remontowo-wykończeniowych odbywa się w sieci.
Dlaczego online?
Jest wiele powodów, dla których klienci decydują się na zakupy online, zarówno ogólnie, jak i produktów remontowo-wykończeniowych. Wśród nich przeważa wygoda, oszczędność czasu, a także możliwość robienia zakupów o dowolnej porze – każdy z tych argumentów wskazało ponad 60 proc. ankietowanych. Natomiast przy wyborze konkretnego sklepu online z produktami remontowo-wykończeniowymi konsumenci najczęściej kierują się kolejno: ceną towarów, szerokością asortymentu, kosztami dostawy, możliwością dostawy do domu oraz jakością oferowanych produktów.
Rozwiązanie Bricomarché
– Widzimy potencjał dynamicznego wzrostu sprzedaży online produktów z branży DIY. Udogodnienia z zakresu e-commerce rozwijamy w naszej sieci od lutego 2019 roku. Wprowadzone wówczas na stronie internetowej zmiany umożliwiają klientom zdalne zapoznanie się z ofertą produktową oraz podgląd ceny i dostępności towarów w poszczególnych supermarketach – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce – Wiemy jak ważna dla klientów jest forma dostawy zamówionych produktów, dlatego udostępniliśmy aż trzy opcje: w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy, a w wybranych lokalizacjach także w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach, które działają w systemie 24/7. Jest to całkowicie unikatowe rozwiązanie, które umożliwia także odbiór produktów wielkogabarytowych, takich jak drzwi czy płyty OSB. Od połowy 2020 roku zakupy przez Internet są możliwe we wszystkich sklepach sieci Bricomarché – podsumowuje.
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.