Port Łódź na fali w dobie pandemii
Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Port Łódź w maju br. odwiedziło blisko 40 proc. klientów więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dodatkowo w ostatnich miesiącach Port powitał w gronie najemców nowe marki. W portfolio Centrum znalazły się m. in. sklepy Biedronka i Makalu oraz sieć piekarni „Z pieca rodem”, po wakacjach planowane są kolejne otwarcia: HalfPrice oraz sklep CCC w nowej odsłonie.
Centra handlowe ze względu na ograniczenie swojej działalności w wyniku pandemii, przez ostatni rok odnotowały znaczne spadki odwiedzalności. Według raportu PRCH ruch klientów od marca do końca 2020 roku był niższy średnio o 32 proc. a w newralgicznych miesiącach spadał nawet o ok. 75 proc.
Dotychczasowe wyniki za obecny rok napawają optymizmem, ponieważ zauważalna jest tendencja wzrostowa odwiedzalności galerii handlowych. Port Łódź ostatnie pięć miesiący bieżącego roku zamknął na plusie w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Maj 2021 okazał się bardzo dobrym miesiącem dla łódzkiego centrum, w tym czasie odwiedziło je blisko 40 proc. klientów więcej niż w maju 2020, a także o kilka procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Pod względem footfall’u dobrze kształtuje się również czerwiec. Centrum podsumowało ostatni miesiąc z 17 proc. wzrostem odwiedzalności w stosunku do czerwca 2020.
- Centra handlowe powoli wychodzą z pandemicznego dołka, jednak trzeba mieć na uwadze fakt, że przed nami bardzo długi proces by chociaż częściowo odrobić straty powstałe w wyniku pandemii i lockdownów. Port Łódź z kryzysu nie wyszedł bez szwanku, ale w miarę obronną ręką, odnotowując najniższy w Łodzi spadek liczby klientów. Wpływ na to miało kilka czynników za które klienci bardzo nas cenią. Po pierwsze obecność sklepu IKEA, którego w większości nie obejmowały ograniczenia w działalności handlowej. Po drugie parking na ponad pięć tysięcy miejsc i szerokie alejki w pasażach, co gwarantowało poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas zakupów, szczególnie w okresach, gdy centra handlowe funkcjonowały w pełnym zakresie usług, ale w ścisłym reżimie sanitarnym – mówi Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.
Pierwsze półrocze tego roku to dla Portu Łódź także nowe umowy najmu. W marcu swój sklep na terenie Centrum otworzyła popularna Biedronka. Nowy operator spożywczy zajął powierzchnię 1 000 mkw. i tym samym uzupełnił ofertę Portu Łódź o asortyment spożywczy. W maju tego roku w Centrum pojawiła się marka Makalu oferująca modę damską. Do nowego sklepu w łódzkim centrum zaprasza też sieć piekarni i cukierni „Z pieca rodem”. Już niedługo w portfolio Portu Łódź znajdą się kolejni najemcy.
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.