PrestaShop z 40% wzrostem przychodów w 2021 roku
SAROTA PR
al. płk. Beliny-Prażmowskiego 69/7
31-514 Kraków
anna.gondek|sarota.pl | |anna.gondek|sarota.pl
+48 570 909 177
www.sarota.pl
W 2021 roku PrestaShop odnotowała znaczący wzrost przychodów oraz wartości towarów brutto wygenerowanych przez sprzedawców korzystających z platformy. Firma planuje także podwoić zatrudnienie w 2022 r. Platforma stała się preferowanym rozwiązaniem e-commerce dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie i Ameryce Łacińskiej. Po dołączeniu do grupy MBE Worldwide, firma przedstawia plany na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój.
Historyczny rok dla lidera e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej
Piętnaście lat po debiucie we Francji, PrestaShop odnotowuje wyjątkowy dynamiczny wzrost. Prawie 300 000 sklepów PrestaShop wygenerowało 24 miliardy euro wartości sprzedaży w 2021 roku, co stanowi 9% wzrost w porównaniu z rokiem 2020 i przekłada się na 40% wzrost przychodów.
”Jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy mieć wpływ na doskonałe wyniki PrestaShop i jej sprzedawców w ubiegłym roku. Wszystkie zespoły PrestaShop Polska z niecierpliwością czekają na jeszcze lepsze rezultaty w 2022 roku, aby rozwijać nasz wspólny sukces” – podkreśla Mateusz Osiecki, Country Manager PrestaShop Polska.
PrestaShop planuje zwiększyć liczbę pracowników w 2022 roku z 200 do 400. Ma być to możliwe również dzięki podejściu "Work From Anywhere", zapewniającemu równowagę między pracą a życiem prywatnym. Na początku 2022 roku, do firmy dołączyło 50 nowych pracowników.
Nastawienie na rozwój wymaga również tworzenia partnerstw strategicznych na dużą skalę, aby wspierać cele użytkowników platformy. Są to m.in. oferowanie nowych funkcji i usług, zwiększenie liczby klientów poprzez odpowiednie strategie marketingowe i zwiększanie widoczności. Oferując dostęp do najlepszej technologii, PrestaShop pozwala firmom każdej wielkości, zwłaszcza małym i średnim przedsiębiorstwom, na rozwój i skalowanie.
PrestaShop Essentials, dostępny na platformie Addons, to pakiet funkcji, który powstał aby poprawić i uprościć doświadczenia sprzedawców. Zawiera m.in PrestaShop Checkout zbudowany przy użyciu interfejsu płatności PayPal, analizy i zarządzanie danymi e-commerce z PrestaShop Metrics, marketing internetowy z PrestaShop Marketing with Google, zakupy społecznościowe z PrestaShop Facebook, czy płatności odroczone z PrestaShop Paylater, które zostały niedawno uruchomione we współpracy z Oney i PayPlug.
"PrestaShop opiera się na ambitnej strategii wzrostu, dzięki połączenie trzech unikalnych filarów: dynamicznie działających sprzedawców, rozwoju zespołów poprzez rekrutowanie najlepszych specjalistów oraz stale ewoluującego portfolio zawierającego coraz bardziej innowacyjne i efektywne rozwiązania" - mówi Alexandre Eruimy, Dyrektor Zarządzający PrestaShop.
Priorytet Prestashop na rok 2022 rok: umocnienie pozycji jako część grupy MBE, aby przyspieszyć dalszą ekspozycję wśród średnich firm
Pod koniec 2021 roku, PrestaShop została przejęta przez MBE Worldwide. Wykorzystując komplementarność swoich ofert, firmy chcą stać się wiodącą globalną platformą handlową.
Synergia pomiędzy usługami PrestaShop, a doświadczeniem MBE w zakresie, logistyki i personalizacji doświadczeń klienta, pozwoli platformie zdobyć nowych klientów na całym świecie. Dzięki wsparciu ważnego gracza w branży, PrestaShop może teraz zaoferować płynne i w pełni zintegrowane doświadczenie obejmujące wszystkie potrzeby sprzedawców. Fuzja z MBE wzmocniła PrestaShop i pozwoliła dynamicznie osiągać kolejne cele.
"Doskonałe wyniki PrestaShop i jej sprzedawców w 2021 roku potwierdzają, że nasza decyzja o przejęciu platformy była słuszna. Dzięki ekspertyzie i zespołom PrestaShop, dążymy teraz do dalszej maksymalizacji możliwości wynikających z e-commerce, wspierając tym samym nasz długoterminowy cel, którym jest stanie się wiodącą platformą dla globalnego handlu." - komentuje Paolo Fiorelli, prezes i CEO MBE.
"Razem z MBE możemy teraz odpowiedzieć na cały zakres potrzeb firm dzięki w pełni zintegrowanemu podejściu - od logistyki poprzez wysyłkę i systemy płatności, aż po ostatnią milę. Omnichannel stał się normą, dlatego połączenie naszego know-how pozwoli osiągnąć cel, którym jest stanie się referencyjną platformą e-commerce przyspieszającą rozwój biznesu na całym świecie." - podkreśla Alexandre Eruimy, dyrektor zarządzający PrestaShop.
O firmie PrestaShop
Jako kluczowy partner w cyfryzacji handlu, PrestaShop ma na celu stać się referencyjną platformą dla rozwoju biznesu na całym świecie, w oparciu o zestaw wartości: odwagę, bliskość, wytrwałość i zaangażowanie. PrestaShop jest wiodącą platformą open source e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych, obsługiwanych jest przez PrestaShop. Z platformy korzysta m.in. Inglot, Mosquito, Świat Baterii czy Ania Kruk. Od listopada 2021 firma PrestaShop dołączyła do MBE Worldwide Group (https://www.mbecorporate.com/), aby przyspieszyć wzrost i wspólnie zostać wiodącą globalną platformą e-commerce i logistyki dla firm
Oficjalna strona: https://www.prestashop.com/
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.