Prognozowany spadek wartości rynku DIY w 2020 r. w związku z epidemią COVID-19
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Rok 2019 był kolejnym rokiem z rzędu, w którym wartość detalicznego rynku asortymentu DIY w Polsce wzrosła. Epidemia COVID-19 w 2020 r. gwałtownie przerwała dobry okres na rynku. Jak wynika z prognoz zawartych w najnowszym raporcie PMR, ,,Handel detaliczny artykułami DIY w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”, w 2020 r. wartość tego rynku spadnie o 0,3% w porównaniu do 2019 r.
Wzrost rynku przerwany przez epidemię COVID-19
Ostatnie lata charakteryzowały się bardzo dobrą sytuacją na rynku mieszkaniowym, który bił kolejne rekordy pod względem ilości budowanych czy oddanych do użytku mieszkań. Ponadto, był to bardzo dobry czas dla remontów dzięki rosnącym wynagrodzeniom, niskiemu bezrobociu, wsparciu budżetów gospodarstw domowych przez program Rodzina 500+ czy ogólnie większemu zainteresowaniu Polaków miejscem, w którym żyją i chęci polepszenia warunków mieszkaniowych.
Epidemia COVID-19 gwałtownie przerwie okres prosperity na rynku. W efekcie, w 2020 r. prognozowany jest spadek wartości rynku detalicznego artykułów DIY w Polsce. Jednak, jak wynika z prognoz PMR, spadek o 0,3% r/r jest stosunkowo niewielki w porównaniu do innych segmentów rynku artykułów nieżywnościowych.
Na rynek artykułów DIY pozytywnie wpłynęło utrzymanie otwarcia sklepów w trakcie epidemii (na początku bez zmian, potem wyłącznie w dni robocze), fakt, że część konsumentów postanowiła poświęcić czas spędzony w domu na remonty, oraz wysoka ilość oddawanych mieszkań, które wymagają wykończenia niezależnie od sytuacji.
<wykres>
Internet jedynym kanałem, którym zyska
Spośród wszystkich kanałów na detalicznym rynku asortymentu DIY w Polsce, sprzedaż internetowa charakteryzuje się najwyższą prognozowaną przez PMR stopą wzrostu. Rozwój sprzedaży internetowej wspierają kolejne otwarcia sklepów internetowych przez dużych graczy, zwiększanie zasięgu istniejących sklepów, rosnąca liczba użytkowników internetu oraz wzrost popularność zakupów przez internet.
Co więcej, kanał sprzedaży internetowej to jedyny kanał, który w 2020 r. odnotuje pozytywną dynamikę wzrostu, w dodatku na wysokim poziomie. Jednak pozytywny wpływ nie będzie aż tak silny jak w przypadku innych segmentów rynku artykułów nieżywnościowych – przede wszystkim dlatego, że sklepy z asortymentem DIY pozostały otwarte.
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Bartosz Bolecki
Retail Business Unit Director
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.