Komunikaty PR

Przychody Miraculum w maju dwa razy wyższe niż rok temu

2022-06-14  |  01:00
Biuro prasowe

Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum w maju 2022 roku osiągnęła 3 915 tys. zł przychodów co stanowi wzrost o 96 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Spółka dynamicznie rozwija się w modelu omnichannel, Miraculum może również pochwalić się nowymi zagranicznymi kontraktami.

W maju br. spółka w nowoczesnym kanale dystrybucji, który obejmuje sieci drogerii, dyskonty oraz hipermarkety wypracowała przychody na poziomie 1.815 tys. zł, co stanowi wzrost o 282 proc. w stosunku do maja 2021 r., kiedy wyniosły one 475 tys. zł.

- Miraculum wzrasta skokowo w modelu omnichannel. Systematycznie poszerzamy współprace o nowe placówki handlowe, produkty naszych marek są dostępne już praktycznie we wszystkich sieciach drogeryjnych w Polsce. W lutym b.r. uruchomiliśmy nowy e-sklep, co było kluczowym momentem w rozwoju firmy, zamierzamy poszerzać dostępność naszych produktów o kolejne marketplace’y – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.

W maju Miraculum uczestniczyło w targach kosmetycznych w Ałmatach w Kazachstanie, co już zaowocowało nowym kontraktem – pierwsza sprzedaż do nowego klienta została już zrealizowana. Ponadto, w minionym miesiącu spółka przeprowadziła między innymi dostawy do klientów z Hiszpanii, Arabii Saudyjskiej.

 -Pracujemy intensywnie nad dywersyfikacją geograficzną sprzedaży, aby z nawiązką zrekompensować spadek spowodowany wybuchem wojny w Ukrainie. Efektem tych działań są m.in. zamówienia od Partnera z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 430 tys. USD (Raport bieżący 41/2022), które będą zrealizowane w trzecim kwartale 2022 roku. W końcowej fazie ustaleń są także dostawy do kolejnych, nowych Klientów z Arabii Saudyjskiej, ZEA i Kuwejtu – dodaje Ziemski.

Przychody ze sprzedaży eksportowej w maju 2022 r. wyniosły 408 tys. zł, co stanowi spadek o 8% w stosunku do maja 2021 roku, kiedy wyniosły one 444 tys. zł. Pomimo nieznacznego spadku sprzedaży, marża uzyskana w maju 2022 jest wyższa niż w roku 2021. Ponadto w maju 2021 prawie 50% sprzedaży eksportowej była zrealizowana do Rosji. Obecnie spółka nie realizuje kontraktu z Partnerem z Rosji. Narastająco, w okresie styczeń-maj 2022 r. spółka szacuje przychody ze sprzedaży netto na export na poziomie 3.431 tys. zł, co stanowi wzrost o 67% w stosunku do okresu styczeń-maj 2021 r., kiedy to wyniosły one 2.050 tys. zł.

Narastająco, w okresie styczeń-maj 2022 roku Miraculum wypracowało 17.554 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 58% w stosunku do okresu styczeń-maj 2021 roku, kiedy to wyniosły one 11.050 tys. złotych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.