PSH Lewiatan rozwija sieć
Pomimo nadzwyczajnej sytuacji trwa ekspansja sieci Lewiatan. W ostatnich tygodniach do największej polskiej sieci franczyzowej dołączyli nowi przedsiębiorcy, a liczba sklepów zwiększyła się o kolejne 9 lokalizacji. Nowo otwarte placówki handlowe obejmują różne formaty dopasowane do potrzeb lokalnych klientów - od mniejszych powierzchni po duże supermarkety.
Rozwój sieci to jeden z głównych priorytetów w strategii Lewiatana. Zakłada ona dwutorową ścieżkę ekspansji, zarówno poprzez przystępowanie do sieci nowych przedsiębiorców, jak również rozwój biznesów tych, którzy działają już spod szyldem Lewiatana. Nowe sklepy sieci zostały zlokalizowane w 9 miejscowościach: Bułowicach, Bydgoszczy, Grodzicznie, Jednorożcu, Poroninie, Suwałkach, Węgrzynowie, Wielkim Komorsku i Zwierzyńcu.
– Bardzo się cieszę, że dołączają do nas nowi franczyzobiorcy. W naszej sieci od lat stawiamy na bliskie relacje z naszymi klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami. Dlatego sklepy Lewiatana są tak dobrze dopasowane do potrzeb lokalnych klientów. W obecnej sytuacji znaczenie zaufania, bliskości i autentycznych relacji będzie coraz większe, co tworzy nowe szanse w rozwoju sieci oraz umacniania biznesów naszych franczyzobiorców – mówi Robert Rękas, Prezes PSH Lewiatan.
Sklepy dopasowane do potrzeb lokalnych klientów
Nowo otwarte sklepy zostały przystosowane do standardów sieci Lewiatan. W zależności od lokalizacji, najnowsze placówki handlowe Lewiatana funkcjonują w różnych formatach. Powierzchnia sali sprzedaży supermarketu w Poroninie wynosi 840m2, a zatrudnienie znalazło w nim 35 osób. W pobliżu supermarketu zlokalizowany został parking dla klientów mieszczący 50 aut. Mieszkańcy Poronina zyskali dostęp do bogatej oferty 15 000 najczęściej poszukiwanych artykułów.
– Cieszę się, że możemy rozwijać nasz rodzinny biznes, a dzięki współpracy z Lewiatanem z sukcesem uruchomiliśmy 13 sklep pod tym szyldem. Nasze doświadczenia pokazują, że supermarkety nie muszą być lokalizowane w ścisłym centrum miasta. Atrakcyjna oferta asortymentowa i dobra jakość produktów to argumenty, które przemawiają za robieniem zakupów w danym sklepie. Wybierając lokalizację sklepu nawiązujemy bezpośrednią współpracę z lokalnymi dostawcami. Dzięki temu nasi klienci mają łatwy dostęp do asortymentu, który dobrze znają i doceniają, a regionalni producenci zyskują nowy kanał dystrybucji dla wytwarzanych przez siebie produktów – mówi Adam Rajski, założyciel sieci supermarketów Rajski należących do sieci Lewiatan.
W asortymencie sklepów klienci znajdą znane i zaufane produkty pochodzące od lokalnych i regionalnych dostawców, jak świeże owoce i warzywa, pieczywo, mięso, wędliny, nabiał, a także wyroby garmażeryjne, jak również szeroką ofertę produktów marki własnej Lewiatan.
– Duże i dobrze zorganizowane sieci franczyzowe takie, jak Lewiatan zapewniają realne wsparcie dla zrzeszonych przedsiębiorców, gwarantują stabilność dostaw towarów, bezpieczeństwo bieżącego funkcjonowania, a także umożliwiają wymianę doświadczeń. Sądzę, że doświadczenia związane z pandemią oraz aktualna sytuacja gospodarcza, sprawią, że skłonność przedsiębiorców, właścicieli sklepów detalicznych do przystępowania do sieci franczyzowych będzie rosnąć – dodaje Rękas.
W pierwszych dniach kwietnia br. Polska Sieć Handlowa Lewiatan, jako pierwsza sieć franczyzowa w Polsce ustanowiła program pomocowy dla swoich franczyzobiorców. „Fundusz Pomocy Lewiatańczykom” w wysokości 10 mln złotych gwarantuje wsparcie przedsiębiorcom zrzeszonym przez sieć, których biznes ucierpiał wskutek konieczności czasowego zamknięcia sklepu z powodu pandemii.

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.