Komunikaty PR

"Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem" - kampania edukacyjna Intermarché

2020-12-21  |  11:00
Biuro prasowe

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to jeden z lepszych momentów w roku, by zachęcić do rozsądnego gospodarowania żywnością oraz jej właściwego przechowywania zarówno w domach, jak i w sklepach. Właśnie dlatego na przełomie października i listopada Muszkieterowie przygotowali kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”. Akcja skierowana była szeroko – do klientów, właścicieli i pracowników sklepów Intermarché, a także centrali Grupy. Muszkieterowie deklarują, że tego typu działania będą prowadzone cyklicznie.

Z danych Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że każdego roku w Polsce wyrzucanych jest 9 ton żywności, czyli 247 kg na jedną osobę. Oznacza to, że akcje edukacyjne w zakresie niemarnowania produktów spożywczych są niezmiennie potrzebne. W ramach kampanii „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” Grupa Muszkieterów przeprowadziła szereg wielokanałowych działań. Sieć Intermarché przygotowała zakładkę na swojej stronie internetowej zatytułowaną „Szanuj żywność”. Można na niej znaleźć wiele praktycznych porad dotyczących np. planowania zakupów, wykorzystywania jedzenia czy prawidłowego przechowywania w lodówce. Sieć zachęca do wprowadzania dobrych zwyczajów także swoich obserwatorów w mediach społecznościowych. Co więcej, Grupa Muszkieterów przygotowała dokument zatytułowany „Dobre praktyki ograniczające straty żywności w sklepach" skierowany do właścicieli obiektów Intermarché. Muszkieterowie zadbali również o edukację swoich pracowników – artykuł o zasadach zdrowego żywienia został opublikowany w intranecie oraz wewnętrznym czasopiśmie skierowanym do osób zatrudnionych w Intermarché.

Zależało nam, aby kampania edukacyjna „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” trafiła do możliwie najszerszego grona odbiorców. Chcieliśmy dotrzeć nie tylko do klientów sklepów Intermarché, ale również do pracownikówmówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodajeOpublikowaliśmy komunikaty w firmowym intranecie, w centrali Grupy Muszkieterów zawiesiliśmy plakaty, a w aneksach kuchennych rozłożyliśmy broszury informacyjne. Cieszymy się, że przygotowane materiały przykuwały uwagę pracowników, a co więcej były okazją do dyskusji na temat niemarnowania żywności i zasad jej prawidłowego przechowywania.

Wśród zrealizowanych działań jest także nawiązanie współpracy z organizacjami pozarządowymi, którym nieodpłatnie została przekazana żywność. W sklepach Intermarché zawisły plakaty z hasłem kampanii oraz polem na wpisanie nazwy organizacji, z jaką współpracowała konkretna placówka handlowa. Właściciele poszczególnych supermarketów prowadzili swoje działania we współpracy m.in. z Bankami Żywności, Caritasem, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, Markotem, Monarem, Polskim Czerwonym Krzyżem oraz z lokalnymi organizacjami znajdującymi się w miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Intermarché.

Kolejną aktywnością Intermarché w zakresie wsparcia potrzebujących jest regularne włączanie się w zbiórki żywności. Podczas ostatniej z nich,  Świątecznej Zbiórki prowadzonej od 23 do 28 listopada przez Banki Żywności, zebrano około 100 ton produktów spożywczych. Do akcji włączyło się 17 sklepów Intermarché, które łącznie zebrały 540 kg żywności.

Więcej informacji o kampanii Intermarché na: https://intermarche.pl/szanujzywnosc/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.