"Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem" - kampania edukacyjna Intermarché
Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to jeden z lepszych momentów w roku, by zachęcić do rozsądnego gospodarowania żywnością oraz jej właściwego przechowywania zarówno w domach, jak i w sklepach. Właśnie dlatego na przełomie października i listopada Muszkieterowie przygotowali kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”. Akcja skierowana była szeroko – do klientów, właścicieli i pracowników sklepów Intermarché, a także centrali Grupy. Muszkieterowie deklarują, że tego typu działania będą prowadzone cyklicznie.
Z danych Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że każdego roku w Polsce wyrzucanych jest 9 ton żywności, czyli 247 kg na jedną osobę. Oznacza to, że akcje edukacyjne w zakresie niemarnowania produktów spożywczych są niezmiennie potrzebne. W ramach kampanii „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” Grupa Muszkieterów przeprowadziła szereg wielokanałowych działań. Sieć Intermarché przygotowała zakładkę na swojej stronie internetowej zatytułowaną „Szanuj żywność”. Można na niej znaleźć wiele praktycznych porad dotyczących np. planowania zakupów, wykorzystywania jedzenia czy prawidłowego przechowywania w lodówce. Sieć zachęca do wprowadzania dobrych zwyczajów także swoich obserwatorów w mediach społecznościowych. Co więcej, Grupa Muszkieterów przygotowała dokument zatytułowany „Dobre praktyki ograniczające straty żywności w sklepach" skierowany do właścicieli obiektów Intermarché. Muszkieterowie zadbali również o edukację swoich pracowników – artykuł o zasadach zdrowego żywienia został opublikowany w intranecie oraz wewnętrznym czasopiśmie skierowanym do osób zatrudnionych w Intermarché.
– Zależało nam, aby kampania edukacyjna „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” trafiła do możliwie najszerszego grona odbiorców. Chcieliśmy dotrzeć nie tylko do klientów sklepów Intermarché, ale również do pracowników – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Opublikowaliśmy komunikaty w firmowym intranecie, w centrali Grupy Muszkieterów zawiesiliśmy plakaty, a w aneksach kuchennych rozłożyliśmy broszury informacyjne. Cieszymy się, że przygotowane materiały przykuwały uwagę pracowników, a co więcej były okazją do dyskusji na temat niemarnowania żywności i zasad jej prawidłowego przechowywania.
Wśród zrealizowanych działań jest także nawiązanie współpracy z organizacjami pozarządowymi, którym nieodpłatnie została przekazana żywność. W sklepach Intermarché zawisły plakaty z hasłem kampanii oraz polem na wpisanie nazwy organizacji, z jaką współpracowała konkretna placówka handlowa. Właściciele poszczególnych supermarketów prowadzili swoje działania we współpracy m.in. z Bankami Żywności, Caritasem, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, Markotem, Monarem, Polskim Czerwonym Krzyżem oraz z lokalnymi organizacjami znajdującymi się w miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Intermarché.
Kolejną aktywnością Intermarché w zakresie wsparcia potrzebujących jest regularne włączanie się w zbiórki żywności. Podczas ostatniej z nich, Świątecznej Zbiórki prowadzonej od 23 do 28 listopada przez Banki Żywności, zebrano około 100 ton produktów spożywczych. Do akcji włączyło się 17 sklepów Intermarché, które łącznie zebrały 540 kg żywności.
Więcej informacji o kampanii Intermarché na: https://intermarche.pl/szanujzywnosc/
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.