Raport PMR: Produkty używane popularne w segmencie sprzętu sportowego i odzieży


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Cieszące się dużą popularnością w Polsce internetowe platformy aukcyjne, sprzyjają zakupom także produktów używanych. Zakup używanej odzieży sportowej, obuwia sportowego, akcesoriów lub sprzętu sportowego deklaruje co piąty badany przez PMR w październiku 2020 r.
Płeć badanych nie była tu czynnikiem różnicującym. Podobną ilość wskazań deklarowali mieszkańcy wsi i miast. Natomiast daje się zauważyć, ze respondenci, którzy deklarują większą częstotliwość zakupów produktów sportowych, częściej też sięgają po artykuły używane. W grupie badanych kupujących produkty sportowe minimum raz w miesiącu, produkty używane zdarza się kupować co trzeciej osobie.
Spośród osób deklarujących takie zakupy, 65% kupiło używany sprzęt sportowy. Odzież sportowa miała niemal dwa razy mniej wskazań a akcesoria sportowe – trzy razy mniej.
Olx głównym miejscem zakupu produktów używanych
Najczęstszym miejscem omawianych zakupów okazały się platformy handlowe: Olx (62%) i Allegro (53%). Następnie respondenci wskazywali zakupy bezpośrednio od znajomych, second-handy odzieżowe, fora internetowe, komisy, tablice ogłoszeniowe. Pojedyncze wskazania wymieniły także aplikację Vinted oraz lokalny serwis rowerowy.
Więcej informacji w raporcie PMR: Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2020 ► https://bit.ly/pmr-art-sport-2020
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.