Komunikaty PR

Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż np. Niemcy

2022-12-06  |  11:12
Biuro prasowe

Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych wyniosła ona 68 miliardów dolarów, gdzie urosła o 9% w porównaniu z rokiem 2021.

 

Salesforce, globalny lider w dziedzinie CRM, udostępnił dane dotyczące wyników Cyber Week w 2022 roku. Wyniki obejmują dane dotyczące e-zakupów zebrane od ponad 1,5 miliarda konsumentów, a także aktywność w obszarze handlu, marketingu i usług.

 

Sprzedaż online i ruch na platformach e-handlu pobiły rekordy w dobie czasu gospodarczej niepewności. Pomimo tego, że wielu sprzedawców zanotowało mniejszy ruch na swoich serwisach, sprzedaż online podczas całego Cyber Week osiągnęła 281 miliardów dolarów na świecie (wzrost o 2% rok do roku) i 68 miliardów dolarów w Stanach Zjednoczonych (wzrost o 9% rok do roku). W Black Friday wartość transakcji globalnej sprzedaży w platformach online osiągnęła 65,3 mld dolarów, zaś w Cyber Monday - 46,2 mld dolarów.

 

Podczas gdy wyniki Europy i Wielkiej Brytanii wskazywały na utrzymujące się niekorzystne tendencje gospodarcze, sprzedaż w Stanach Zjednoczonych znacząco przyczyniła się do wzrostu globalnej sprzedaży online podczas Cyber Week.

 

Rejon Europy Środkowej odnotował zwiększenie ruchu w handlu elektronicznym o 8%, z czego wyraźnie większe wzrosty miały urządzenia mobilne, osiągając w Black Friday wzrost o 16%. Nasz region zanotował jednak spadek wartości przypadający na jedno zamówienie, które wyniosło średnio 49 USD (-3,7% rok do roku). Dla porównania, globalna średnia wartość zamówienia była ponad dwukrotnie wyższa i wyniosła 104 USD, w Niemczech wyniosła 105 USD, w Wielkiej Brytanii 78 USD, a w USA aż 118 USD. Spadek w Europie Środkowej dotknął także liczby kupowanych produktów. Średnio na jedno zamówienie przypadło 3,3 produktu co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnia wartość udzielonego rabatu wyniosła 34% w Black Friday i aż 38% w Cyber Monday. To odpowiednio wzrosty o 35% i 30% w porównaniu z poprzednim rokiem.

 

Social media + duże rabaty = rekordy

 

Media społecznościowe odegrały niezwykle ważną rolę w osiągnieciu tegorocznego rekordu. Większość (76%) ruchu w handlu elektronicznym w Cyber Week pochodziła z urządzeń mobilnych, a zakupy inicjowane poprzez media społecznościowe odpowiadały za 10% ogółu sprzedaży w okresie Cyber Week - to wzrost o 22% rok do roku i najwyższy odsetek ich udziału w transakcjach internetowych jaki kiedykolwiek zaobserwowano w sezonie świątecznym w oparciu o dane Salesforce.

 

Po mało atrakcyjnych promocjach notowanych na początku sezonu świątecznego, średnie rabaty gwałtownie wzrosły podczas Cyber Week, osiągając poziom sprzed pandemii - 27% na świecie i 30% w USA.

Po stałym wzroście w ciągu ostatnich siedmiu kwartałów, globalna średnia cena sprzedaży (ASP) w końcu ustabilizowała się podczas Cyber Week, wzrastając o 3% w porównaniu z rokiem 2021. Wskaźnik porzucania koszyków także spadł o 5% w skali globalnej podczas Cyber Week w porównaniu do poprzednich trzech tygodni, ponieważ konsumenci chętnie korzystali z dużych rabatów.

 

Kategorie produktów, w przypadku których zaobserwowano największe zniżki, w skali globalnej, to:

 

  • Odzież (34%)
  • Makijaż i pielęgnacja skóry (32%)
  • Luksusowe ubrania oraz torebki (26%)

 

BOPIS królem zamówień

 

Ze względu na to, że wygoda jest głównym priorytetem dla konsumentów, kupowanie online i odbieranie w sklepie (BOPIS) pomogły kupującym uniknąć długich kolejek. Wykorzystanie BOPIS w Cyber Week wzrosło o 9% w skali globalnej od czwartku do niedzieli w porównaniu do pierwszych trzech tygodni listopada. Detaliści w USA, którzy korzystali z BOPIS, zwiększyli przychody online o 38% w porównaniu z tymi, którzy nie korzystali z tej zyskującej na uznaniu opcji realizacji zamówień podczas Cyber Week.

 

Kup Teraz, Zapłać Później metodą na inflację

 

W obliczu presji inflacyjnej i kurczących się budżetów, klienci korzystali z alternatywnych opcji płatności, takich jak Kup Teraz, Zapłać Później (BNPL), aby sfinansować zakupy - liczba zamówień wzrosła o 5% rok do roku. Jednak średnia wartość zamówienia w ramach transakcji BNPL w USA podczas Cyber Week spadła o 5% - co wskazuje na to, że w tym roku kupujący finansowali tańsze towary w porównaniu z rokiem 2021.

 

Automatyzacja na straży czasu i nerwów

 

Detaliści skłonili się ku automatyzacji podczas najgorętszych dni zakupowych, oszczędzając w ten sposób czas agentów na najbardziej złożone kwestie związane z obsługą zamówień i dbając tym samym o coraz trudniejszą w utrzymaniu lojalność klientów. Ilość zgłoszeń obsługiwanych przez chatboty wzrosła globalnie o 57% w Black Friday i 53% w Cyber Monday w porównaniu do tych samych dni w 2021 roku.

 

"Po niezbyt imponujących zniżkach na początku sezonu, sprzedawcy znacznie podkręcili rabaty w trakcie Cyber Week, a kupujący nie pozostawili takiego stanu rzeczy bez odpowiedzi. Nasze dane pokazują niesamowicie silną korelację między stopami rabatów a sprzedażą cyfrową, ponieważ konsumenci tłumnie korzystali z największych i najlepszych ofert" - przekonuje Rob Garf, Salesforce VP i GM, Retail. "W miarę wchodzenia w okres świąteczny, sprzedawcy muszą zachować marże kładąc nacisk na automatyzację, aby zrównoważyć wydajność operacyjną i lojalność klientów. Przewidujemy, że detaliści, którzy postawią na realizację zamówień w sklepach, personalizację obsługi i usprawnienie zwrotów, wyjdą zwycięsko z okresu zakupowej gorączki, odnosząc większy sukces niż pozostali" - dodaje Garf.

 

Metodologia:

 

Aby pomóc sprzedawcom i markom w benchmarku handlowej wydajności okresu świątecznego, Salesforce analizuje zagregowane dane, aby dotrzeć do spostrzeżeń z aktywności ponad 1,5 miliarda globalnych kupujących w ponad 64 krajach.  Zestaw danych świątecznych Salesforce obejmuje 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych z listy Digital Commerce 360 z 2021 roku i wykorzystuje publicznie dostępne źródła danych stron trzecich.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Prawo

Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.

Konsument

Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.