Komunikaty PR

Rekordowy sezon świątecznych zakupów - wydaliśmy krocie

2022-01-18  |  11:58
Biuro prasowe

Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował raport pt. „2021 Holiday Shopping Report”, w którym przeanalizowano dane dotyczące zakupów obejmujące ponad miliard kupujących na platformie Salesforce Customer 360 oraz dane dotyczące aktywności w obszarze handlu, marketingu i usług (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych).

Choć podczas cybertygodnia w roku 2021 odnotowano niewielki wzrost sprzedaży cyfrowej, to na początku listopada i pod koniec grudnia sprzedawcy detaliczni pobili nowe rekordy sprzedaży. Konsumenci wydali w sieci 1,14 biliona dolarów na całym świecie i 257 miliardów dolarów w USA, w porównaniu do 1,1 biliona dolarów i 236 miliardów dolarów w 2020 roku.

Najważniejsze wnioski Salesforce dotyczące zakupów świątecznych w 2021 roku

Dane Salesforce podkreślają trendy, które kształtowały sezon świąteczny.

  • W minionym sezonie świątecznym klienci robili zakupy wcześnie i późno. Chętnie kupowano prezenty przed gorączką zakupów, aby uniknąć problemów z opóźnieniami w wysyłce i brakiem produktów w magazynie — 30% świątecznej sprzedaży zostało zakończone do 22 listopada. W ciągu cybertygodnia zrealizowano 23% sprzedaży (spadek z 24% w roku 2020). Ponieważ część konsumentów przegapiła ostateczne terminy wysyłki produktów zakupionych online, a jednocześnie wzrosły obawy związane z nowymi wariantami COVID-19, 23% sprzedaży cyfrowej przypadło na okres między 18 i 31 grudnia, a sklepy, które oferowały możliwość zakupu online i odbioru poza swoją siedzibą lub na miejscu, przejęły 62% tej sprzedaży.

 

  • Konsumenci preferujący kanały cyfrowe korzystali z elastycznych metod płatności. Ze względu na wysokie ceny w okresie świątecznym i niższe rabaty w Stanach Zjednoczonych (spadek o 10%) ogólne wykorzystanie usług typu „kup teraz, zapłać później” (BNPL) w tym kraju w okresie świątecznym wzrosło o 40% w porównaniu z rokiem 2020. Konsumenci korzystali z tych ofert przez cały sezon świąteczny, aby zrównoważyć wyższe ceny. Alternatywne formy płatności, w tym Apple Pay, PayPal i Google Pay, również wzrosły o 15% rok do roku w USA.

 

  • Luksusowe torebki i meble domowe były najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych online. W minionym sezonie świątecznym konsumenci chętniej wydawali pieniądze na zachcianki niż na potrzeby — najpopularniejszą kategorią świąteczną były luksusowe torebki, których sprzedaż online wzrosła o 45%. Meble domowe i obuwie uplasowały się tuż za nimi, osiągając odpowiednio +34% i +32% wzrostu.

 

  • Sprzedaż z wykorzystaniem mediów społecznościowych coraz większa. Z badania przeprowadzonego wśród 1600 globalnych kupujących w ramach czwartej edycji raportu Salesforce Connected Shoppers Report wynika, że do 2023 roku 25% zakupów będzie dokonywanych poza stroną internetową, aplikacją lub fizycznym sklepem. W okresie świątecznym w 2021 roku, 4% globalnej sprzedaży cyfrowej na urządzeniach mobilnych zostało dokonanych za pośrednictwem aplikacji społecznościowych, a 10% ruchu mobilnego pochodziło od konsumentów przeglądających sieci społecznościowe. W miarę jak detaliści zaczynają budować metaverse, staje się jasne, że kupujący są gotowi do dokonywania zakupów za pośrednictwem nowych kanałów.

 

„Pomimo utrzymującej się pandemii i niezliczonych przeszkód, takich jak logistyka łańcucha dostaw, niskie stany magazynowe i mniej rabatów, konsumenci tłumnie ruszyli do sklepów internetowych, aby hucznie zakończyć sezon świątecznych zakupów” — powiedział Rob Garf, wiceprezes i dyrektor generalny ds. sprzedaży detalicznej w Salesforce. „Wchodząc w nowy rok, detaliści muszą przenieść swoje marki na platformy społecznościowe i gamingowe, do komunikatorów oraz do metawersum, aby angażować kupujących tam, gdzie odkrywają i nabywają produkty. Muszą również zintensyfikować wysiłki w celu zmiany wizerunku sklepów stacjonarnych oraz poprawy obsługi w ciągle zmieniających się kanałach cyfrowych”.

Salesforce napędzał sezon świąteczny w 2021 roku

W minionym roku sprzedawcy detaliczni zintensyfikowali działania w zakresie technologii cyfrowych, jednocześnie zachęcając kupujących do powrotu do sklepów. Salesforce pomagał sprzedawcom na całym świecie w obsłudze klientów bez względu na to, gdzie robili zakupy.

  • Commerce Cloud: w okresie od 1 listopada do 31 grudnia 2021 r. klienci Salesforce zrealizowali ponad 283 miliony zamówień online na platformie Commerce Cloud, która zapewnia kupującym szybką, skuteczną i spersonalizowaną obsługę cyfrową. Sprzedaż cyfrowa realizowana za pośrednictwem platformy Commerce Cloud wzrosła w minionym sezonie świątecznym o 21% w stosunku do poprzedniego roku.

 

  • Marketing Cloud: globalna komunikacja marketingowa prowadzona za pośrednictwem platformy Marketing Cloud gwałtownie wzrosła w minionym sezonie świątecznym do poziomu 39 mld powiadomień push (+440% rok do roku), 6,5 mld wiadomości SMS (+76% rok do roku) i 223 mld wysłanych wiadomości e-mail (+73% rok do roku), ponieważ specjaliści ds. marketingu wykazywali zaangażowanie przez cały sezon.

 

  • Einstein: sztuczna inteligencja w dalszym ciągu odgrywała swoją rolę w sposobie dokonywania zakupów przez konsumentów w minionym sezonie świątecznym. Aż 19% zamówień zawierało produkt, który pochodził z podpowiedzi i rekomendacji SI.

 

  • Service Cloud: w minionym sezonie świątecznym za pośrednictwem platformy Service Cloud agenci przeglądali zgłoszenia lub pracowali nad nimi ponad 26 mld razy (wzrost o 79% rok do roku) i odbyli przeszło 1,19 mld rozmów dotyczących obsługi klienta (wzrost o 26% rok do roku). 
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie Biuro prasowe
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka
Handel Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych
2024-07-03 | 09:13

Wolimy małe sklepy, ale pieniądze wydajemy w dużych

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej Europy[1].
Handel Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku
2024-07-02 | 18:00

Stabilna sprzedaż Grupy Wittchen na wymagającym rynku

Według wstępnych szacunków, w drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 112,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 1,5% w porównaniu z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.