Komunikaty PR

Rekordowy sezon świątecznych zakupów - wydaliśmy krocie

2022-01-18  |  11:58
Biuro prasowe

Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, opublikował raport pt. „2021 Holiday Shopping Report”, w którym przeanalizowano dane dotyczące zakupów obejmujące ponad miliard kupujących na platformie Salesforce Customer 360 oraz dane dotyczące aktywności w obszarze handlu, marketingu i usług (w tym 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych).

Choć podczas cybertygodnia w roku 2021 odnotowano niewielki wzrost sprzedaży cyfrowej, to na początku listopada i pod koniec grudnia sprzedawcy detaliczni pobili nowe rekordy sprzedaży. Konsumenci wydali w sieci 1,14 biliona dolarów na całym świecie i 257 miliardów dolarów w USA, w porównaniu do 1,1 biliona dolarów i 236 miliardów dolarów w 2020 roku.

Najważniejsze wnioski Salesforce dotyczące zakupów świątecznych w 2021 roku

Dane Salesforce podkreślają trendy, które kształtowały sezon świąteczny.

  • W minionym sezonie świątecznym klienci robili zakupy wcześnie i późno. Chętnie kupowano prezenty przed gorączką zakupów, aby uniknąć problemów z opóźnieniami w wysyłce i brakiem produktów w magazynie — 30% świątecznej sprzedaży zostało zakończone do 22 listopada. W ciągu cybertygodnia zrealizowano 23% sprzedaży (spadek z 24% w roku 2020). Ponieważ część konsumentów przegapiła ostateczne terminy wysyłki produktów zakupionych online, a jednocześnie wzrosły obawy związane z nowymi wariantami COVID-19, 23% sprzedaży cyfrowej przypadło na okres między 18 i 31 grudnia, a sklepy, które oferowały możliwość zakupu online i odbioru poza swoją siedzibą lub na miejscu, przejęły 62% tej sprzedaży.

 

  • Konsumenci preferujący kanały cyfrowe korzystali z elastycznych metod płatności. Ze względu na wysokie ceny w okresie świątecznym i niższe rabaty w Stanach Zjednoczonych (spadek o 10%) ogólne wykorzystanie usług typu „kup teraz, zapłać później” (BNPL) w tym kraju w okresie świątecznym wzrosło o 40% w porównaniu z rokiem 2020. Konsumenci korzystali z tych ofert przez cały sezon świąteczny, aby zrównoważyć wyższe ceny. Alternatywne formy płatności, w tym Apple Pay, PayPal i Google Pay, również wzrosły o 15% rok do roku w USA.

 

  • Luksusowe torebki i meble domowe były najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych online. W minionym sezonie świątecznym konsumenci chętniej wydawali pieniądze na zachcianki niż na potrzeby — najpopularniejszą kategorią świąteczną były luksusowe torebki, których sprzedaż online wzrosła o 45%. Meble domowe i obuwie uplasowały się tuż za nimi, osiągając odpowiednio +34% i +32% wzrostu.

 

  • Sprzedaż z wykorzystaniem mediów społecznościowych coraz większa. Z badania przeprowadzonego wśród 1600 globalnych kupujących w ramach czwartej edycji raportu Salesforce Connected Shoppers Report wynika, że do 2023 roku 25% zakupów będzie dokonywanych poza stroną internetową, aplikacją lub fizycznym sklepem. W okresie świątecznym w 2021 roku, 4% globalnej sprzedaży cyfrowej na urządzeniach mobilnych zostało dokonanych za pośrednictwem aplikacji społecznościowych, a 10% ruchu mobilnego pochodziło od konsumentów przeglądających sieci społecznościowe. W miarę jak detaliści zaczynają budować metaverse, staje się jasne, że kupujący są gotowi do dokonywania zakupów za pośrednictwem nowych kanałów.

 

„Pomimo utrzymującej się pandemii i niezliczonych przeszkód, takich jak logistyka łańcucha dostaw, niskie stany magazynowe i mniej rabatów, konsumenci tłumnie ruszyli do sklepów internetowych, aby hucznie zakończyć sezon świątecznych zakupów” — powiedział Rob Garf, wiceprezes i dyrektor generalny ds. sprzedaży detalicznej w Salesforce. „Wchodząc w nowy rok, detaliści muszą przenieść swoje marki na platformy społecznościowe i gamingowe, do komunikatorów oraz do metawersum, aby angażować kupujących tam, gdzie odkrywają i nabywają produkty. Muszą również zintensyfikować wysiłki w celu zmiany wizerunku sklepów stacjonarnych oraz poprawy obsługi w ciągle zmieniających się kanałach cyfrowych”.

Salesforce napędzał sezon świąteczny w 2021 roku

W minionym roku sprzedawcy detaliczni zintensyfikowali działania w zakresie technologii cyfrowych, jednocześnie zachęcając kupujących do powrotu do sklepów. Salesforce pomagał sprzedawcom na całym świecie w obsłudze klientów bez względu na to, gdzie robili zakupy.

  • Commerce Cloud: w okresie od 1 listopada do 31 grudnia 2021 r. klienci Salesforce zrealizowali ponad 283 miliony zamówień online na platformie Commerce Cloud, która zapewnia kupującym szybką, skuteczną i spersonalizowaną obsługę cyfrową. Sprzedaż cyfrowa realizowana za pośrednictwem platformy Commerce Cloud wzrosła w minionym sezonie świątecznym o 21% w stosunku do poprzedniego roku.

 

  • Marketing Cloud: globalna komunikacja marketingowa prowadzona za pośrednictwem platformy Marketing Cloud gwałtownie wzrosła w minionym sezonie świątecznym do poziomu 39 mld powiadomień push (+440% rok do roku), 6,5 mld wiadomości SMS (+76% rok do roku) i 223 mld wysłanych wiadomości e-mail (+73% rok do roku), ponieważ specjaliści ds. marketingu wykazywali zaangażowanie przez cały sezon.

 

  • Einstein: sztuczna inteligencja w dalszym ciągu odgrywała swoją rolę w sposobie dokonywania zakupów przez konsumentów w minionym sezonie świątecznym. Aż 19% zamówień zawierało produkt, który pochodził z podpowiedzi i rekomendacji SI.

 

  • Service Cloud: w minionym sezonie świątecznym za pośrednictwem platformy Service Cloud agenci przeglądali zgłoszenia lub pracowali nad nimi ponad 26 mld razy (wzrost o 79% rok do roku) i odbyli przeszło 1,19 mld rozmów dotyczących obsługi klienta (wzrost o 26% rok do roku). 
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.