Rogal wielkopolski – duma regionu do kupienia w Żabce
Wielkopolska to region dla Żabki szczególny – firma wywodzi się bowiem z Poznania i jest jednym z największych w województwie pracodawców. Bliskie są więc Żabce lokalne zwyczaje i tradycje, dlatego – z okazji zbliżającego się 11 listopada, czyli święta ku czci św. Marcina – do wszystkich sklepów z województwa oraz wybranych sklepów sieci zlokalizowanych na terenie całej Polski trafi najsłodszy symbol Poznania, czyli certyfikowany rogal wielkopolski. Przysmak wykonany jest z ciasta półfrancuskiego, ma nadzienie z białego maku, jest polany lukrem i posypany kruszonymi orzechami. Tradycyjny smak wypieku docenili w ubiegłym roku klienci Żabki, którzy tylko 11 listopada kupili ponad 14 tys. rogali.
Rogale wielkopolskie będą dostępne w sprzedaży do 11 listopada br.
Dane sprzedażowe Żabki potwierdzają, że rogale z białym makiem, lukrem i kruszonymi orzechami najchętniej kupują mieszkańcy Poznania, ale także chętnie sięgają po nie także mieszkańcy innych miast – np. Warszawy czy Krakowa. W sumie 11 listopada ub.r. Żabka sprzedała w całej Polsce ponad 14 000 sztuk rogali, z czego aż 47 proc. na terenie samej Wielkopolski.
- Rogale z białym makiem, kiedyś przysmak regionalny, dziś mają swoich amatorów na terenie całego kraju. Ich popularność rośnie, między innymi za sprawą Żabki, która z dumą oferuje swoim klientom lokalne, wielkopolskie wypieki, sygnowane certyfikatem Dziedzictwo Kulturalne Wielkopolski. Mamy nadzieję, że i tym razem nie zawiedziemy podniebień naszych klientów. Żabka jest gwarantem jakości! Nasze rogale są bowiem wytwarzane według tradycyjnych receptur przez lokalną piekarnię. Te najsłodsze symbole Poznania można już kupić we wszystkich sklepach Żabka – mówi Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy w firmie Żabka Polska.
Dostępny w sklepach sieci Żabka rogal wielkopolski wykonany jest z ciasta półfrancuskiego, nadziewany białym makiem wymieszanym z rodzynkami, orzechami i kandyzowaną skórką pomarańczową. Całość polana jest lukrem i posypana kruszonymi orzechami. Rogale są wykonane według tradycyjnej receptury przez lokalnego producenta – Piekarnię Natura. Mają certyfikat Dziedzictwo Kulturalne Wielkopolski.
Rogale wielkopolskie są dostępne w asortymencie Żabka Café. Można je kupić w sklepach sieci w cenie 7,99 zł/ szt. Rogale są pakowane pojedynczo w hermetyczne opakowania.
Oferta przekąsek w Żabka Café jest nieustannie rozwijana przez Żabkę. Oprócz kultowych już hot dogów w różnych wariantach, dostępne są też cieszące się coraz większą popularnością cheeseburgery, a także panini czy tosty. W jej asortymencie znajdują się także świeżo mielone na miejscu kawy z brazylijskich ziaren 100% arabica, m.in. czarna, biała, espresso, cappuccino czy latte podawane w ekologicznych kubkach. Poza stałym, nieustannie rozwijanym asortymentem, klienci znajdą tu także produkty okolicznościowe, np. halloweenowe donuty czy pączki na tłusty czwartek.
![Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_628807981,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Otwarcie nowego sklepu Lidl Polska w Opolu
Kradzieże. Nowy sposób na nieuczciwych klientów
![Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_341760499,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.