Rynek detaliczny odzieży i obuwia w Europie Środkowej wzrósł o 10% w 2019 r.
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Rynek handlu detalicznego odzieżą i obuwiem w pięciu krajach Europy Środkowej (tj. w Bułgarii, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii i na Słowacji) wzrósł o 9,5% w 2019 r., osiągając wartość 10,8 mld euro. W 2020 r. spodziewany jest jednak spadek rynku o około 10%. Takie są kluczowe wnioski z nowego raportu firmy PMR "Clothing and footwear retail market in Central Europe 2020. Market analysis and development forecasts for 2020-2025".
We wszystkich krajach objętych analizą wartość rynkowa wzrosła w 2019 r. w walutach lokalnych, ale w bieżącym roku nastąpi spadek w całym regionie. Najwyższy wzrost (20% w ujęciu realnym) odnotowano w Rumunii, natomiast najniższy w Bułgarii, gdzie rynek wzrósł tylko o około 3%.
Przewiduje się, że tendencja wzrostowa powróci w regionie, w 2021 r., a kraje o najniższych dochodach rozporządzalnych per capita (Rumunia, Bułgaria) będą te o najwyższych wydatkach (Czechy, Słowacja).
<wykres 1>
W przeliczeniu na jednego mieszkańca, czescy konsumenci wydali 260 euro na odzież i obuwie w 2019 r., najwięcej w krajach Europy Środkowej. Z drugiej strony, przeciętny bułgarski konsument wydał 122 euro, najmniej w regionie.
<wykres 2>
Krajem o najwyższym udziale segmentu odzieżowego w całości rynku C&F są Czechy, a o najniższym Rumunia. We wszystkich analizowanych krajach udział segmentu odzieżowego ma się nieznacznie zmienić do 2025 roku.
<wykres 3>
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Vitalie Iambla
Senior Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.