Rynek produktów RTV, AGD i sprzętu elektronicznego w dobie COVID-19

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Czynnikiem, który najmocniej wpływał w ostatnich dwóch latach (2020-2021) na rynek produktów RTV, AGD i elektroniki użytkowej jest pandemia COVID-19. Jak wynika z najnowszego raportu PMR pt. Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2022. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2022-2027, który w 2020 r. wzrósł o ponad 15% w porównaniu do roku wcześniejszego.
Pandemia koronawirusa, w porównaniu do innych rynków handlu detalicznego, pozytywnie wpłynęła na rynek RTV, AGD i elektroniki użytkowej. Częstsze przebywanie w domu, nauka oraz praca zdalna wiązały się z wymianą lub doposażeniem mieszkania w sprzęt elektroniczny. Według danych PMR, rynek ten osiągnął w 2020 r. wartość 36,1 mld zł, wzrastając o ponad 15% r/r.
Z drugiej strony, problemy z dostawami części do produktów elektronicznych, znacząco wpływały na dostępność elektroniki w sklepach w 2021 roku. Problemy podażowe skutkowały tym, że wzrost dynamiki sprzedaży był niższy, porównując wzrost między 2019, a 2020 rokiem. Choć pod względem popytu konsumentów, rok 2021 okazał się lepszym w porównaniu do poprzedniego.
Od 2021 r. sprzedaż internetowa największym kanałem rynku
Biorąc pod uwagę sprzedaż produktów nie w wersji elektronicznej, artykuły RTV, AGD i sprzęt elektroniczny należą do najchętniej kupowanych przez internet, co ma odzwierciedlenie w bardzo wysokim i wciąż rosnącym udziale kanału internetowego w tym segmencie. Według danych PMR, udział sprzedaży internetowej w segmencie w 2021 r. osiągnął 45%, stając się jednocześnie największym kanałem na rynku produktów RTV, AGD i elektroniki użytkowej, wyprzedzając sieci specjalistyczne. Co więcej, do 2027 r. udział ten będzie nadal wzrastał, osiągając ponad połowę sprzedaży w rynku.
Więcej informacji można znaleźć w raporcie PMR: „Handel detaliczny artykułami RTV, AGD i sprzętem elektronicznym w Polsce 2022”
PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.
Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.