Santander Consumer Bank sfinansuje zakupy online z fintechem Comfino
- Santander Consumer Bank nawiązał współpracę ze spółką Comperia.pl S.A. W rezultacie oferowany przez bank kredyt celowy trafił do oferty podległego jej fintechu Comfino, dostarczającego różnorodne rozwiązania płatnicze dla sklepów internetowych z różnych branż. Dzięki tej współpracy Santander Consumer Bank rozpoczął finansowanie ubezpieczeń i usług medycznych.
- Według wewnętrznych danych banku kredyt celowy to bardzo popularny produkt, a jego miesięczna sprzedaż wynosi 27 proc. ogólnej sprzedaży internetowej Santander Consumer Banku w obszarze HP.
Wrocław, 12 lipca 2022 r. Fintech Comfino, stworzony przez spółkę Comperia.pl S.A., dostarcza różne metody finansowania zakupów w sieci. Korzystające z jego usług sklepy internetowe mogą oferować swoim klientom możliwość zapłaty za pomocą płatności odroczonych i popularnych rat. Dzięki współpracy Comperia.pl S.A. z Santander Consumer Bankiem, konsumenci zyskali również dostęp do zakupów za pomocą kredytu celowego.
Kredyt celowy Santander Consumer Banku umożliwia klientom danego e-sklepu w prosty i wygodny sposób sfinansowanie dowolnego zamówienia na kwotę od 100 zł do 50 tys. zł. Produkt jest dobrym wyborem szczególnie dla wielbicieli tzw. marketplace’ów, które pozwalają połączyć zamówienia od wielu sprzedawców w jeden koszyk zakupowy i wykonać jedną transakcję. Poza fintechem Comfino, rozwiązanie Santander Consumer Banku jest już dostępne we współpracy z integratorem płatności PayU w ramach usługi PayU Raty.
Nowe obszary finansowania
Dzięki partnerstwu banku ze spółką Comperia.pl S.A., klienci sklepów współpracujących z Comfino otrzymają jeszcze atrakcyjniejszą propozycję finansowania. Zadbają o to specjalnie opracowane przez fintech modele uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, które dopasują najlepszą opcję zapłaty w e-commerce do potrzeb zakupowych użytkownika, wybierając spośród płatności odroczonych, rat i kredytu celowego.
- Cieszymy się, że nasze rozwiązanie może wzbogacić ofertę Comfino, a co za tym idzie dotrzeć do kolejnych grup klientów zainteresowanych nowymi metodami płatności w internecie – mówi Mateusz Stach, Dyrektor Ds. Sprzedaży I Relacji Z Klientami Kluczowymi z Santander Consumer Banku. – Jest to nasz drugi partner w sprzedaży kredytu celowego po integratorze płatności PayU. Ciągle jednak prowadzimy rozmowy w sprawie kolejnych rozszerzeń. Jako numer jeden w obszarze finansowania zakupów w Polsce staramy się, aby nasze produkty były dostępne dla jak najszerszego grona klientów, a wspieranie polskiego e-commerce’u jest dla nas priorytetem.
– Rozpoczęcie współpracy z liderem rynku, który tak jak my koncentruje się na e-commerce, pozwala nam poszerzyć ofertę Comfino. Więcej dostępnych opcji finansowania zakupów to w konsekwencji jeszcze lepiej dobrane do klientów produkty, a więc i większa sprzedaż w sklepach internetowych – mówi Szymon Fiecek, prezes Comperia.pl SA.
Dzięki wdrożeniu bank rozpoczął finansowanie zakupów w dwóch nowych obszarach – ubezpieczeniach i usługach medycznych. Grupa Comperia prowadzi serwis ubezpieczeniowy Compero.pl oraz spółkę Comperia Ubezpieczenia pracujące z wieloma agentami ubezpieczeniowymi. Partnerstwo z bankiem umożliwia, więc ratalną spłatę np. polisy OC. Z kolei finansowanie przez Santander Consumer Bank usług medycznych odbywa się poprzez partnera Comperia.pl S.A., czyli platformę Kliniki.pl łączącą pacjentów z gabinetami lekarskimi, stomatologicznymi czy ośrodkami rehabilitacji.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.