Second handy przenoszą się do e-commerce
Według danych GUS w całej Polsce tzw. lumpeksów działa blisko 30 tys, a ponad 10 mln dorosłych Polaków, ubiera się w second handach. Średnio na tego typu zakupy wydajemy 80 zł miesięcznie. Podczas pandemii wysokość kwoty, jaką możemy przeznaczyć na odzież i obuwie w wielu gospodarstwach domowych uległa jednak zmianie. Jednocześnie sporo second handów, podobnie jak inne firmy, które chcą sprostać oczekiwaniom rynku - przeniosło swój biznes do świata online.
Branży e-commerce wirus nie straszny
W początkowym okresie pandemii wiele sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych w obawie przed szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa. Zupełnie inna rzeczywistość spotkała jednak sklepy internetowe, które rozwinęły się na niespotykaną wcześniej skalę. Z danych platformy Shoper wynika, że zainteresowanie otwarciem sklepu internetowego, w marcu 2020 wzrosło o połowę w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 roku[1]. Z kolei analiza banku Santander pokazuje, że udział e-commerce w polskim handlu detalicznym wzrósł z 5,5% na koniec 2019 r. do niemal 12% w szczytowym momencie pandemii[2] - Polacy chętniej korzystają z e-sklepów, ponieważ zakupy online obecnie postrzegane są jako bezpieczniejsze.
Second handy też muszą się dostosować
W odpowiedzi na sytuację spowodowaną pandemią, wiele biznesów musiało przeorganizować swoją pracę i przenieść się do sieci. Również second handy, działające do tej pory całkowicie stacjonarnie, dopasowały się do nowych realiów.
Otworzyliśmy sklep internetowy zaraz na początku pandemii, kiedy zamknęliśmy punkty stacjonarne - mówi Monika Lipnicka z sieci Tekstylowo.pl. Od początku mieliśmy sporo zamówień, a ich liczba rośnie z dnia na dzień. Naszymi klientami są zarówno osoby indywidualne, jak i przedsiębiorcy prowadzący firmy i zaopatrujący swoje sklepy stacjonarne - dodaje Monika Lipnicka.
Ekonomiczny sposób na dobry wygląd
Podczas pandemii wielu z nas musiało nieco zacisnąć pasa i zacząć myśleć o wydatkach bardziej ekonomicznie. Jednocześnie w kwestiach wyglądu niewiele się zmieniło - nadal chcemy wyglądać modnie. Jak więc przedstawiają się ceny w lumpeksie online?
- 5-kilogramowa paczka z bluzkami i sukienkami to wydatek od 50 - 80 zł, odzież dziecięca kosztuje ok. 40 zł za taką samą wagę, a tekstylia domowe np. pościel ok. 30 zł - tłumaczy Monika Lipnicka. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się ubrania damskie, dziecięce oraz odzież w rozmiarze XXL - wszystko jest segregowane rozmiarami. Co ważne, sprzedawana odzież jest sezonowa, nie ma więc obawy, że latem trafią nam się rzeczy zimowe.
Zakupy online są więc doskonałą alternatywą dla osób chcących zaoszczędzić, a jednocześnie dla tych, którzy nie chcą chodzić do galerii.
[1] Shoper.pl
[2] PAP

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.