Sescom z blisko 92-proc. wzrostem liczby instalacji kas SCO w 2021.
Sescom, spółka technologiczna, skoncentrowana na technicznym Facility Management, w 2021 r. zainstalowała w 421 lokalizacjach w Polsce 1723 kasy samoobsługowe (SCO), co oznacza wzrost rok do roku o 91,7 proc.
W 2020 roku Sescom zainstalował i skonfigurował 899 kas samoobsługowych – tylko u jednego z klientów spółka zamontowała urządzenia w jego wszystkich 120 sklepach. Porównując, w 2020 r. największe sieci handlowe w kraju, zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, uruchomiły ok. 8.500 kas samoobsługowych, co oznacza, że za instalację i konfigurację blisko 11 proc. z nich odpowiadał Sescom.
Kompleksowa usługa Sescom na terenie całej Polski
W procesie instalacji urządzeń samoobsługowych Sescom jest odpowiedzialny za demontaż istniejących komponentów tradycyjnego zestawu kasowego, przygotowanie okablowania strukturalnego dla nowych urządzeń, wykonanie instalacji elektrycznej oraz montaż komponentów urządzenia samoobsługowego. Usługa kończy się weryfikacją działania urządzenia przed otwarciem każdej placówki, w której dokonano instalacji kas samoobsługowych.
– Ostatni rok to niewątpliwie dalsze wzmacnianie się trendu automatyzacji, a co za tym idzie duże zainteresowanie i popyt na wdrożenia kas SCO. Instalujemy kasy samoobsługowe nie tylko w aglomeracjach, ale też w mniejszych miastach na terenie kraju. Dzięki naszemu know-how oraz doświadczonemu zespołowi jesteśmy w stanie dokonać wdrożenia szybko i sprawnie tak, aby sklep zaczął od razu odczuwać korzyści płynące z tego rozwiązania – mówi Sławomir Halbryt, prezes Sescom SA.
Konsumenci doceniają kasy samoobsługowe
Firma Toshiba, globalny lider na rynku cyfrowych urządzeń, przeprowadziła wśród 2665 Amerykanów badania dotyczące tematu kas samoobsługowych. 80 proc. ankietowanym bardzo podoba się pomysł tego rodzaju udogodnień. 66 proc. wyraża chęć skorzystania z kas SCO. Wyniki tego badania nie dziwią – brak czekania w kolejce było najczęściej wymieniane jako powód wyboru kasy samoobsługowej. Z kolei badanie Global Market Insights pokazuje, że do 2027 r. wartość światowego rynku kas samoobsługowych wyniesie ponad 6,5 miliarda dolarów.
– Choć pandemia przyzwyczaiła Polaków do robienia zakupów online, to jednak nadal doceniają oni zakupy stacjonarne zarówno w sklepach spożywczych, jak i w innych branżach, np. sieciach sklepów sportowych. Właściciele tego typu obiektów dbają o komfort i zadowolenie klienta, dążąc jednocześnie do skrócenia czasu obsługi i zmniejszenia zaangażowania personelu w proces sprzedaży. Coraz częściej więc inwestują w kasy samoobsługowe. To rozwiązanie, które w znacznym stopniu usprawnia ten proces i redukuje koszty zatrudnienia – wyjaśnia Tomasz Wojtkowicz, Dyrektor IT Infrastructure w Sescom.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.