Komunikaty PR

Sescom z blisko 92-proc. wzrostem liczby instalacji kas SCO w 2021.

2022-03-10  |  09:00
Biuro prasowe

Sescom, spółka technologiczna, skoncentrowana na technicznym Facility Management, w 2021 r. zainstalowała w 421 lokalizacjach w Polsce 1723 kasy samoobsługowe (SCO), co oznacza wzrost rok do roku o 91,7 proc.

W 2020 roku Sescom zainstalował i skonfigurował 899 kas samoobsługowych – tylko u jednego z klientów spółka zamontowała urządzenia w jego wszystkich 120 sklepach. Porównując, w 2020 r. największe sieci handlowe w kraju, zrzeszone w Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, uruchomiły ok. 8.500 kas samoobsługowych, co oznacza, że za instalację i konfigurację blisko 11 proc. z nich odpowiadał Sescom.  

 

Kompleksowa usługa Sescom na terenie całej Polski

W procesie instalacji urządzeń samoobsługowych Sescom jest odpowiedzialny za demontaż istniejących komponentów tradycyjnego zestawu kasowego, przygotowanie okablowania strukturalnego dla nowych urządzeń, wykonanie instalacji elektrycznej oraz montaż komponentów urządzenia samoobsługowego. Usługa kończy się weryfikacją działania urządzenia przed otwarciem każdej placówki, w której dokonano instalacji kas samoobsługowych.

Ostatni rok to niewątpliwie dalsze wzmacnianie się trendu automatyzacji, a co za tym idzie duże zainteresowanie i popyt na wdrożenia kas SCO. Instalujemy kasy samoobsługowe nie tylko w aglomeracjach, ale też w mniejszych miastach na terenie kraju. Dzięki naszemu know-how oraz doświadczonemu zespołowi jesteśmy w stanie dokonać wdrożenia szybko i sprawnie tak, aby sklep zaczął od razu odczuwać korzyści płynące z tego rozwiązaniamówi Sławomir Halbryt, prezes Sescom SA.

 

Konsumenci doceniają kasy samoobsługowe

Firma Toshiba, globalny lider na rynku cyfrowych urządzeń, przeprowadziła wśród 2665 Amerykanów badania dotyczące tematu kas samoobsługowych. 80 proc. ankietowanym bardzo podoba się pomysł tego rodzaju udogodnień. 66 proc. wyraża chęć skorzystania z kas SCO. Wyniki tego badania nie dziwią – brak czekania w kolejce było najczęściej wymieniane jako powód wyboru kasy samoobsługowej. Z kolei badanie Global Market Insights pokazuje, że do 2027 r. wartość światowego rynku kas samoobsługowych wyniesie ponad 6,5 miliarda dolarów.

– Choć pandemia przyzwyczaiła Polaków do robienia zakupów online, to jednak nadal doceniają oni zakupy stacjonarne zarówno w sklepach spożywczych, jak i w innych branżach, np. sieciach sklepów sportowych. Właściciele tego typu obiektów dbają o komfort i zadowolenie klienta, dążąc jednocześnie do skrócenia czasu obsługi i zmniejszenia zaangażowania personelu w proces sprzedaży.  Coraz częściej więc inwestują w kasy samoobsługowe. To rozwiązanie, które w znacznym stopniu usprawnia ten proces i redukuje koszty zatrudnienia – wyjaśnia Tomasz Wojtkowicz, Dyrektor IT Infrastructure w Sescom.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.