SHEIN otworzy duże centrum dystrybucyjne pod Wrocławiem
GLP, wiodąca międzynarodowa firma specjalizująca się w inwestycjach w nieruchomości logistyczne, cyfrową infrastrukturę i energię odnawialną, wynajęła 40 tys. mkw. powierzchni w GLP Wrocław V Logistics Centre. Najemcą jest SHEIN, globalna firma e-commerce, która do końca roku planuje otwarcie centrum dystrybucji na Europę Środkowo-Wschodnią.
SHEIN to założona w 2012 roku międzynarodowa firma e-commerce, sprzedającą produkty modowe i lifestylowe. Obecnie SHEIN zatrudnia blisko 10 tys. pracowników w ponad 150 krajach. Firma korzysta z rozwiązań technologicznych, które ułatwiają komunikację z dostawcami, usprawniając łańcuch dostaw i zmniejszając zużycie surowców w procesach produkcyjnych.
"Jesteśmy w pełni zaangażowani w budowę nowego centrum dystrybucyjnego, w którym do połowy 2023 roku chcemy zatrudnić ponad tysiąc osób. Zgodnie z misją SHEIN – uczynić piękno mody dostępnym dla wszystkich – zamierzamy poszerzać naszą obecność na różnych rynkach na świecie, aby zapewnić jeszcze lepsze usługi konsumentom i przyczyniać się do rozwoju lokalnych gospodarek” – deklarują przedstawiciele SHEIN.
Centrum dystrybucyjne SHEIN w GLP Wrocław V Logistics Centre znajduje się na skrzyżowaniu tras ułatwiających dostarczanie produktów do klientów w Polsce, Niemczech i Czechach. Pobliski węzeł drogi S8 zapewnia łatwy dojazd do autostrad A4 i A8, a także do dróg ekspresowych S3 i S5. Pracownicy skorzystają z dogodnych połączeń autobusowych i kolejowych z centrum Wrocławia oraz okolicznych miejscowości.
Michał Szczepaniak, Business Development Manager GLP odpowiedzialny za projekt mówi: „Z radością witamy SHEIN we Wrocławiu. Nasz budynek będzie wspierał działalność firmy oraz jej rozwój i sieć dystrybucji w regionie. To ważna transakcja dla rynku e-commerce w Polsce, a zarazem kolejny etap udanej, długofalowej współpracy GLP z SHEIN – firmą, która korzysta już z naszej przestrzeni logistycznej m.in. w Stanach Zjednoczonych i Chinach.”
GLP Wrocław V Logistics Centre będzie wyposażone w rozwiązania sprzyjające oszczędzaniu energii. Oświetleniem wewnątrz 12-metrowych budynków będzie można sterować za pomocą systemu DALI, a zapotrzebowanie na światło sztuczne będzie mniejsze dzięki dodatkowym świetlikom dachowym. Drogi dojazdowe i parkingi na terenie inwestycji zostaną doświetlone lampami LED. Przewidziano też możliwość montażu paneli fotowoltaicznych, odpowiednio przygotowując dachy budynków.
Wszyscy najemcy będą mogli na bieżąco kontrolować zużycie prądu, a także gazu i wody dzięki tzw. smart meteringowi. Dane otrzymane za pośrednictwem tego systemu umożliwią wprowadzanie indywidualnych rozwiązań pozwalających zmniejszać wydatki na media.
Ważną cechą wrocławskiego projektu GLP jest różnorodne biologicznie, zielone otoczenie. Obok budynków pojawią się wiaty dla rowerów, a na parkingach ładowarki elektrycznych samochodów i e-rowerów.
GLP Wrocław V Logistics Centre to największy projekt magazynowy realizowany obecnie w aglomeracji wrocławskiej. Docelową powstaną tu budynki o łącznej powierzchni około 240 tys. mkw., certyfikowane w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.