Komunikaty PR

Sieć Agata wdraża w pełni zautomatyzowane rozwiązanie przeciwkradzieżowe

2022-03-15  |  11:20
Biuro prasowe

Posiadając 32 wielkopowierzchniowe sklepy na terenie całego kraju, sieć Agata S.A. jest jednym z największych polskich dystrybutorów mebli, oferującym także szeroką ofertę artykułów do dekoracji wnętrz. Chcąc ograniczyć powstawanie strat związanych z kradzieżami oraz zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe, firma zdecydowała się zaufać Checkpoint Systems i zainstalować system antykradzieżowy oparty na działaniu anten EAS Checkpoint. Nowoczesny system, dzięki możliwości wykorzystania zaawansowanego oprogramowania, dostarcza dodatkowych wartości, generując wiele użytecznych danych, a tym samym przenosząc rozwiązanie EAS na wyższy poziom.

Statystki są nieubłagane i pokazują, że w 2021 r. polska policja stwierdziła ponad 24% więcej kradzieży w sklepach niż rok wcześniej i aż o 44% więcej względem roku 2019[1].

- Wybierając rozwiązanie, które miało ograniczyć straty związane z kradzieżą, szukaliśmy w pełni zautomatyzowanego systemu, oferującego znacznie więcej funkcjonalności niż klasyczny „alarm na bramce”. Zależało nam na zautomatyzowanej, zdalnej obsłudze, braku konieczności angażowania pracowników, pełnej i prostej możliwości konfiguracji czy choćby automatycznym raportowaniu. Bardzo istotna była dla nas także możliwość łatwego i prostego zabezpieczenia możliwie największej liczby produktów. Po przeanalizowaniu ofert wielu dostawców zdecydowaliśmy się na rozwiązania Checkpoint Systems, której w naszej ocenie mają najlepszy stosunek ceny do oferowanych możliwości – komentuje Łukasz Grzesik, Zastępca Dyrektora Technicznego ds. Bezpieczeństwa w Agata S.A.

Wybrane przez sieć Agata S.A. rozwiązanie ma wiele unikatowych na rynku i przydatnych funkcjonalności, które idealnie wpisują się w potrzeby sklepów o tak szerokim i licznym asortymencie produktów. Podstawą jest zestaw anten EAS zainstalowanych w strefie kasowej, ale sercem rozwiązania jest innowacyjna platforma Checkpoint Store Operations. Oprogramowanie to pozwala w pełni zdalnie kontrolować pracę każdej z anten antykradzieżowych. Dodatkowo automatyczna diagnostyka pozwala wykryć potencjalne anomalie, które mogą wpłynąć na prawidłowe działanie całego systemu, a zdalny serwis Checkpoint może je usunąć niemal w czasie rzeczywistym. System jest również w stanie wykryć urządzenia zakłócające częstotliwości radiowe, zapobiegając w ten sposób kradzieży przez bardziej wyrafinowanych złodziei próbujących zagłuszyć sygnały wzbudzające alarm.

Ogromną zaletą systemu firmy Checkpoint Systems jest generowanie tak zwanej „mapy zdarzeń”. Pokazuje ona wszystkie pożądane, jak i niepożądane alarmy czy ingerencje w pracę systemu. Dzięki temu osoby zarządzające systemem wiedzą, jak często włączają się alarmy, w jakie dni tygodnia, o jakich porach. Pozwala to na precyzyjnie reagowanie na zaistniałe zdarzenia.

- Wiemy, że dla bardzo wielu sprzedawców detalicznych, obok samej skuteczności rozwiązań antykradzieżowych, równie ważna jest możliwość zabezpieczenia jak najszerzej gamy oferowanych produktów. Checkpoint Systems oferuje pełną gamę rozwiązań, które można w pełni dostosować do ochrony każdego towaru – bez względu na jego kształt, kolor czy fakturę. Niektóre z naszych rozwiązań Alpha High-Theft, przeznaczone dla najbardziej wartościowych produktów, mogą również uruchamiać alarm w przypadku próby manipulacji przy nich lub ich usunięcia. To, w połączeniu z naszymi zaawansowanymi antenami EAS i zaawansowaną platformą Store Operations, daje sprzedawcom detalicznym potężne narzędzie do walki z nieuczciwymi kupującymi i pozwala im znacznie ograniczyć straty wynikające z tego procederu – dodaje Ewa Pytkowska, Business Unit Director z Checkpoint Systems Polska.


[1] https://handelextra.pl/artykuly/257016,sklepy-coraz-czesciej-okradane-dwucyfrowy-wzrost

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN Biuro prasowe
2024-07-04 | 16:07

Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN

Trzy nowoczesne parki handlowe - Pasaż Kępiński, Pasaż Grodziski oraz Pasaż Golubsko-Dobrzyński (obecnie pod nazwą OTO Park Golub-Dobrzyń) już w pełni w rękach nowego właściciela.
Handel Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych
2024-07-04 | 12:15

Nowe narzędzie dla produkcji i sprzedaży dóbr konsumpcyjnych

Salesforce wprowadził nowe, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Consumer Goods Cloud. Sprawia one, że każdy krok procesu wprowadzania produktów na rynek - od planowania, aż do
Handel Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie
2024-07-03 | 14:20

Najświeższy koncept salonu KODANO Optyk w warszawskiej Promenadzie

Warszawska Promenada, znana z dbałości o atrakcyjny tenant mix, nieustająco wzmacnia swoją ofertę w segmencie zdrowia i urody. Niedawno do grona najemców centrum dołączyła marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.