Sieć Agata wdraża w pełni zautomatyzowane rozwiązanie przeciwkradzieżowe
Posiadając 32 wielkopowierzchniowe sklepy na terenie całego kraju, sieć Agata S.A. jest jednym z największych polskich dystrybutorów mebli, oferującym także szeroką ofertę artykułów do dekoracji wnętrz. Chcąc ograniczyć powstawanie strat związanych z kradzieżami oraz zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe, firma zdecydowała się zaufać Checkpoint Systems i zainstalować system antykradzieżowy oparty na działaniu anten EAS Checkpoint. Nowoczesny system, dzięki możliwości wykorzystania zaawansowanego oprogramowania, dostarcza dodatkowych wartości, generując wiele użytecznych danych, a tym samym przenosząc rozwiązanie EAS na wyższy poziom.
Statystki są nieubłagane i pokazują, że w 2021 r. polska policja stwierdziła ponad 24% więcej kradzieży w sklepach niż rok wcześniej i aż o 44% więcej względem roku 2019[1].
- Wybierając rozwiązanie, które miało ograniczyć straty związane z kradzieżą, szukaliśmy w pełni zautomatyzowanego systemu, oferującego znacznie więcej funkcjonalności niż klasyczny „alarm na bramce”. Zależało nam na zautomatyzowanej, zdalnej obsłudze, braku konieczności angażowania pracowników, pełnej i prostej możliwości konfiguracji czy choćby automatycznym raportowaniu. Bardzo istotna była dla nas także możliwość łatwego i prostego zabezpieczenia możliwie największej liczby produktów. Po przeanalizowaniu ofert wielu dostawców zdecydowaliśmy się na rozwiązania Checkpoint Systems, której w naszej ocenie mają najlepszy stosunek ceny do oferowanych możliwości – komentuje Łukasz Grzesik, Zastępca Dyrektora Technicznego ds. Bezpieczeństwa w Agata S.A.
Wybrane przez sieć Agata S.A. rozwiązanie ma wiele unikatowych na rynku i przydatnych funkcjonalności, które idealnie wpisują się w potrzeby sklepów o tak szerokim i licznym asortymencie produktów. Podstawą jest zestaw anten EAS zainstalowanych w strefie kasowej, ale sercem rozwiązania jest innowacyjna platforma Checkpoint Store Operations. Oprogramowanie to pozwala w pełni zdalnie kontrolować pracę każdej z anten antykradzieżowych. Dodatkowo automatyczna diagnostyka pozwala wykryć potencjalne anomalie, które mogą wpłynąć na prawidłowe działanie całego systemu, a zdalny serwis Checkpoint może je usunąć niemal w czasie rzeczywistym. System jest również w stanie wykryć urządzenia zakłócające częstotliwości radiowe, zapobiegając w ten sposób kradzieży przez bardziej wyrafinowanych złodziei próbujących zagłuszyć sygnały wzbudzające alarm.
Ogromną zaletą systemu firmy Checkpoint Systems jest generowanie tak zwanej „mapy zdarzeń”. Pokazuje ona wszystkie pożądane, jak i niepożądane alarmy czy ingerencje w pracę systemu. Dzięki temu osoby zarządzające systemem wiedzą, jak często włączają się alarmy, w jakie dni tygodnia, o jakich porach. Pozwala to na precyzyjnie reagowanie na zaistniałe zdarzenia.
- Wiemy, że dla bardzo wielu sprzedawców detalicznych, obok samej skuteczności rozwiązań antykradzieżowych, równie ważna jest możliwość zabezpieczenia jak najszerzej gamy oferowanych produktów. Checkpoint Systems oferuje pełną gamę rozwiązań, które można w pełni dostosować do ochrony każdego towaru – bez względu na jego kształt, kolor czy fakturę. Niektóre z naszych rozwiązań Alpha High-Theft, przeznaczone dla najbardziej wartościowych produktów, mogą również uruchamiać alarm w przypadku próby manipulacji przy nich lub ich usunięcia. To, w połączeniu z naszymi zaawansowanymi antenami EAS i zaawansowaną platformą Store Operations, daje sprzedawcom detalicznym potężne narzędzie do walki z nieuczciwymi kupującymi i pozwala im znacznie ograniczyć straty wynikające z tego procederu – dodaje Ewa Pytkowska, Business Unit Director z Checkpoint Systems Polska.
[1] https://handelextra.pl/artykuly/257016,sklepy-coraz-czesciej-okradane-dwucyfrowy-wzrost

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.