Komunikaty PR

Sieć Agata wdraża w pełni zautomatyzowane rozwiązanie przeciwkradzieżowe

2022-03-15  |  11:20
Biuro prasowe

Posiadając 32 wielkopowierzchniowe sklepy na terenie całego kraju, sieć Agata S.A. jest jednym z największych polskich dystrybutorów mebli, oferującym także szeroką ofertę artykułów do dekoracji wnętrz. Chcąc ograniczyć powstawanie strat związanych z kradzieżami oraz zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe, firma zdecydowała się zaufać Checkpoint Systems i zainstalować system antykradzieżowy oparty na działaniu anten EAS Checkpoint. Nowoczesny system, dzięki możliwości wykorzystania zaawansowanego oprogramowania, dostarcza dodatkowych wartości, generując wiele użytecznych danych, a tym samym przenosząc rozwiązanie EAS na wyższy poziom.

Statystki są nieubłagane i pokazują, że w 2021 r. polska policja stwierdziła ponad 24% więcej kradzieży w sklepach niż rok wcześniej i aż o 44% więcej względem roku 2019[1].

- Wybierając rozwiązanie, które miało ograniczyć straty związane z kradzieżą, szukaliśmy w pełni zautomatyzowanego systemu, oferującego znacznie więcej funkcjonalności niż klasyczny „alarm na bramce”. Zależało nam na zautomatyzowanej, zdalnej obsłudze, braku konieczności angażowania pracowników, pełnej i prostej możliwości konfiguracji czy choćby automatycznym raportowaniu. Bardzo istotna była dla nas także możliwość łatwego i prostego zabezpieczenia możliwie największej liczby produktów. Po przeanalizowaniu ofert wielu dostawców zdecydowaliśmy się na rozwiązania Checkpoint Systems, której w naszej ocenie mają najlepszy stosunek ceny do oferowanych możliwości – komentuje Łukasz Grzesik, Zastępca Dyrektora Technicznego ds. Bezpieczeństwa w Agata S.A.

Wybrane przez sieć Agata S.A. rozwiązanie ma wiele unikatowych na rynku i przydatnych funkcjonalności, które idealnie wpisują się w potrzeby sklepów o tak szerokim i licznym asortymencie produktów. Podstawą jest zestaw anten EAS zainstalowanych w strefie kasowej, ale sercem rozwiązania jest innowacyjna platforma Checkpoint Store Operations. Oprogramowanie to pozwala w pełni zdalnie kontrolować pracę każdej z anten antykradzieżowych. Dodatkowo automatyczna diagnostyka pozwala wykryć potencjalne anomalie, które mogą wpłynąć na prawidłowe działanie całego systemu, a zdalny serwis Checkpoint może je usunąć niemal w czasie rzeczywistym. System jest również w stanie wykryć urządzenia zakłócające częstotliwości radiowe, zapobiegając w ten sposób kradzieży przez bardziej wyrafinowanych złodziei próbujących zagłuszyć sygnały wzbudzające alarm.

Ogromną zaletą systemu firmy Checkpoint Systems jest generowanie tak zwanej „mapy zdarzeń”. Pokazuje ona wszystkie pożądane, jak i niepożądane alarmy czy ingerencje w pracę systemu. Dzięki temu osoby zarządzające systemem wiedzą, jak często włączają się alarmy, w jakie dni tygodnia, o jakich porach. Pozwala to na precyzyjnie reagowanie na zaistniałe zdarzenia.

- Wiemy, że dla bardzo wielu sprzedawców detalicznych, obok samej skuteczności rozwiązań antykradzieżowych, równie ważna jest możliwość zabezpieczenia jak najszerzej gamy oferowanych produktów. Checkpoint Systems oferuje pełną gamę rozwiązań, które można w pełni dostosować do ochrony każdego towaru – bez względu na jego kształt, kolor czy fakturę. Niektóre z naszych rozwiązań Alpha High-Theft, przeznaczone dla najbardziej wartościowych produktów, mogą również uruchamiać alarm w przypadku próby manipulacji przy nich lub ich usunięcia. To, w połączeniu z naszymi zaawansowanymi antenami EAS i zaawansowaną platformą Store Operations, daje sprzedawcom detalicznym potężne narzędzie do walki z nieuczciwymi kupującymi i pozwala im znacznie ograniczyć straty wynikające z tego procederu – dodaje Ewa Pytkowska, Business Unit Director z Checkpoint Systems Polska.


[1] https://handelextra.pl/artykuly/257016,sklepy-coraz-czesciej-okradane-dwucyfrowy-wzrost

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Multirabaty dostępne na stronie amica.pl Biuro prasowe
2024-05-10 | 12:00

Multirabaty dostępne na stronie amica.pl

Promocji jest wiele, ale wśród nich bywają i takie z których nie sposób nie skorzystać. Jedną z nich jest ta, którą teraz jest dostępna w sklepie Amica na stronie
Handel Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki
2024-05-09 | 10:06

Salesforce Shopping Index Q1 2024 - konsumenci oszczędzają i odkładają wydatki

W pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja jest bardziej
Handel Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI
2024-05-08 | 11:00

Jeszcze szybsze i wygodniejsze zwroty teraz na ERLI

Konsumenci w Polsce wybierając formę dostawy zakupów online najczęściej decydują się na automaty paczkowe, z czego aż 93% korzysta z urządzeń Paczkomat® InPost. Co więcej - ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.