Komunikaty PR

Sieciowe sklepy z bielizną tylko w dużych miastach

2021-05-19  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W Polsce obecnie znajduje się prawie 800 sklepów specjalistycznych z bielizną. Większość z nich to sklepy czterech największych detalistów na polskim rynku (Ferax, Calz Polska, Triumph International, Esotiq & Henderson). Sklepy te znajdują się w większych miastach. Co ciekawe, aż 207 z nich zlokalizowanych jest w 10 największych miastach w Polsce.

 

Dziewięciu największych graczy specjalistycznych posiadało na koniec roku 2020 prawie 800 sklepów w Polsce. Z czego większość to sklepy czterech największych detalistów na rynku Ferax (operator sieci Gatta), Calz Polska (Calzedonia, Intimissimi i Tezenis), Triumph International (Triumph, Sloggi) oraz Esotiq & Henderson.

Na koniec roku 2020 pięć największych sieci sklepów z bielizną w Polsce posiadały łącznie 765 sklepów, wynika z obliczeń PMR. Dla porównania tylko sam lider na rynku odzieżowym, LPP, operator sieci Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House posiadał ich 852. Z kolei lider rynku obuwniczego, CCC – 477.

Sieciowe sklepy z bielizną zlokalizowane są w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to powiaty przy dużych miastach w Polsce. Sklepy te znajdują się przede wszystkim w większych miastach. Co  ciekawe, w 10 największych miastach Polski (pod względem populacji) znajduje się 256 sklepów, czyli 33% spośród wszystkich sklepów czterech największych graczy. W Warszawie takich sklepów jest najwięcej – 74. Kolejne miasta pod względem ilości sklepów z bielizną to Kraków – 31 oraz Wrocław (30) i Poznań z 29 sklepami (biorąc pod uwagę 10 największych sieci).

Z kolei w 20 największych miastach znajduje się  292 spośród 765 sklepów pięciu największych sieci znajduje się w 20 największych (pod względem ludności) miastach w Polsce – 38%. Sklepy sieciowe są obecne w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to miasta na prawach powiatu oraz powiaty przy dużych miastach w Polsce.

Najwięcej sklepów w swoim portfolio posiada sieć Esotiq –  259 lokalizacji, z czego 49 sklepów znajduje się w 20 największych miastach Polski. Jest to marka najmocniej obecna w mniejszych miastach, zaledwie 19% sklepów znajduje się w 20 największych miastach w Polsce. Na drugim biegunie znajduje się marka Calzedonia, której 66% sklepów znajduje się w największych miastach – 48 spośród 73 sklepów w Polsce.

 

 

Duża konkurencja wśród sklepów niespecjalistycznych

Polski rynek bielizny cechuje się dużą konkurencją. Oprócz sklepów specjalizujących się w sprzedaży bielizny, w segmencie tym działają również sieci odzieżowe, które w swoim asortymencie mają bieliznę. Według danych PMR, wśród 10 największych graczy pod względem przychodów, trzy sieci nie specjalizują się w sprzedaży bielizny. Ich udział wśród największych graczy oscyluje na poziomie 1/3.

Co wynika również z gorszej dostępności do tych sklepów w mniejszych miastach, a niechęci kupowania bielizny online. Mimo, że wszyscy najwięksi gracze posiadają sklepy internetowe, kanał ten nie jest popularny wśród konsumentów w przypadku zakupów bieliźnianych. W związku z charakterystyką takich produktów, odsetek osób kupujących online jest niższy niż w przypadku odzieży i obuwia. Jak wynika z badania  PMR, aż trzy czwarte respondentów większość lub prawie wszystkich  zakupów bieliźniarskich dokonuje w sklepach stacjonarnych.

Według danych Esotiq & Henderson w 3 kwartale 2020 r. 14% przychodów detalisty to przychody ze sklepu internetowego, dla porównania LPP w tym samym okresie czasu wygenerowało przychody z kanału internetowego na poziomie 18%, z kolei w VRG te udziały wyniosły 17-42% (zależnie od marki).

 

Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.