Komunikaty PR

Sieciowe sklepy z bielizną tylko w dużych miastach

2021-05-19  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W Polsce obecnie znajduje się prawie 800 sklepów specjalistycznych z bielizną. Większość z nich to sklepy czterech największych detalistów na polskim rynku (Ferax, Calz Polska, Triumph International, Esotiq & Henderson). Sklepy te znajdują się w większych miastach. Co ciekawe, aż 207 z nich zlokalizowanych jest w 10 największych miastach w Polsce.

 

Dziewięciu największych graczy specjalistycznych posiadało na koniec roku 2020 prawie 800 sklepów w Polsce. Z czego większość to sklepy czterech największych detalistów na rynku Ferax (operator sieci Gatta), Calz Polska (Calzedonia, Intimissimi i Tezenis), Triumph International (Triumph, Sloggi) oraz Esotiq & Henderson.

Na koniec roku 2020 pięć największych sieci sklepów z bielizną w Polsce posiadały łącznie 765 sklepów, wynika z obliczeń PMR. Dla porównania tylko sam lider na rynku odzieżowym, LPP, operator sieci Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House posiadał ich 852. Z kolei lider rynku obuwniczego, CCC – 477.

Sieciowe sklepy z bielizną zlokalizowane są w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to powiaty przy dużych miastach w Polsce. Sklepy te znajdują się przede wszystkim w większych miastach. Co  ciekawe, w 10 największych miastach Polski (pod względem populacji) znajduje się 256 sklepów, czyli 33% spośród wszystkich sklepów czterech największych graczy. W Warszawie takich sklepów jest najwięcej – 74. Kolejne miasta pod względem ilości sklepów z bielizną to Kraków – 31 oraz Wrocław (30) i Poznań z 29 sklepami (biorąc pod uwagę 10 największych sieci).

Z kolei w 20 największych miastach znajduje się  292 spośród 765 sklepów pięciu największych sieci znajduje się w 20 największych (pod względem ludności) miastach w Polsce – 38%. Sklepy sieciowe są obecne w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to miasta na prawach powiatu oraz powiaty przy dużych miastach w Polsce.

Najwięcej sklepów w swoim portfolio posiada sieć Esotiq –  259 lokalizacji, z czego 49 sklepów znajduje się w 20 największych miastach Polski. Jest to marka najmocniej obecna w mniejszych miastach, zaledwie 19% sklepów znajduje się w 20 największych miastach w Polsce. Na drugim biegunie znajduje się marka Calzedonia, której 66% sklepów znajduje się w największych miastach – 48 spośród 73 sklepów w Polsce.

 

 

Duża konkurencja wśród sklepów niespecjalistycznych

Polski rynek bielizny cechuje się dużą konkurencją. Oprócz sklepów specjalizujących się w sprzedaży bielizny, w segmencie tym działają również sieci odzieżowe, które w swoim asortymencie mają bieliznę. Według danych PMR, wśród 10 największych graczy pod względem przychodów, trzy sieci nie specjalizują się w sprzedaży bielizny. Ich udział wśród największych graczy oscyluje na poziomie 1/3.

Co wynika również z gorszej dostępności do tych sklepów w mniejszych miastach, a niechęci kupowania bielizny online. Mimo, że wszyscy najwięksi gracze posiadają sklepy internetowe, kanał ten nie jest popularny wśród konsumentów w przypadku zakupów bieliźnianych. W związku z charakterystyką takich produktów, odsetek osób kupujących online jest niższy niż w przypadku odzieży i obuwia. Jak wynika z badania  PMR, aż trzy czwarte respondentów większość lub prawie wszystkich  zakupów bieliźniarskich dokonuje w sklepach stacjonarnych.

Według danych Esotiq & Henderson w 3 kwartale 2020 r. 14% przychodów detalisty to przychody ze sklepu internetowego, dla porównania LPP w tym samym okresie czasu wygenerowało przychody z kanału internetowego na poziomie 18%, z kolei w VRG te udziały wyniosły 17-42% (zależnie od marki).

 

Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.