Sieciowe sklepy z bielizną tylko w dużych miastach
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W Polsce obecnie znajduje się prawie 800 sklepów specjalistycznych z bielizną. Większość z nich to sklepy czterech największych detalistów na polskim rynku (Ferax, Calz Polska, Triumph International, Esotiq & Henderson). Sklepy te znajdują się w większych miastach. Co ciekawe, aż 207 z nich zlokalizowanych jest w 10 największych miastach w Polsce.
Dziewięciu największych graczy specjalistycznych posiadało na koniec roku 2020 prawie 800 sklepów w Polsce. Z czego większość to sklepy czterech największych detalistów na rynku Ferax (operator sieci Gatta), Calz Polska (Calzedonia, Intimissimi i Tezenis), Triumph International (Triumph, Sloggi) oraz Esotiq & Henderson.
Na koniec roku 2020 pięć największych sieci sklepów z bielizną w Polsce posiadały łącznie 765 sklepów, wynika z obliczeń PMR. Dla porównania tylko sam lider na rynku odzieżowym, LPP, operator sieci Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House posiadał ich 852. Z kolei lider rynku obuwniczego, CCC – 477.
Sieciowe sklepy z bielizną zlokalizowane są w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to powiaty przy dużych miastach w Polsce. Sklepy te znajdują się przede wszystkim w większych miastach. Co ciekawe, w 10 największych miastach Polski (pod względem populacji) znajduje się 256 sklepów, czyli 33% spośród wszystkich sklepów czterech największych graczy. W Warszawie takich sklepów jest najwięcej – 74. Kolejne miasta pod względem ilości sklepów z bielizną to Kraków – 31 oraz Wrocław (30) i Poznań z 29 sklepami (biorąc pod uwagę 10 największych sieci).
Z kolei w 20 największych miastach znajduje się 292 spośród 765 sklepów pięciu największych sieci znajduje się w 20 największych (pod względem ludności) miastach w Polsce – 38%. Sklepy sieciowe są obecne w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to miasta na prawach powiatu oraz powiaty przy dużych miastach w Polsce.
Najwięcej sklepów w swoim portfolio posiada sieć Esotiq – 259 lokalizacji, z czego 49 sklepów znajduje się w 20 największych miastach Polski. Jest to marka najmocniej obecna w mniejszych miastach, zaledwie 19% sklepów znajduje się w 20 największych miastach w Polsce. Na drugim biegunie znajduje się marka Calzedonia, której 66% sklepów znajduje się w największych miastach – 48 spośród 73 sklepów w Polsce.
Duża konkurencja wśród sklepów niespecjalistycznych
Polski rynek bielizny cechuje się dużą konkurencją. Oprócz sklepów specjalizujących się w sprzedaży bielizny, w segmencie tym działają również sieci odzieżowe, które w swoim asortymencie mają bieliznę. Według danych PMR, wśród 10 największych graczy pod względem przychodów, trzy sieci nie specjalizują się w sprzedaży bielizny. Ich udział wśród największych graczy oscyluje na poziomie 1/3.
Co wynika również z gorszej dostępności do tych sklepów w mniejszych miastach, a niechęci kupowania bielizny online. Mimo, że wszyscy najwięksi gracze posiadają sklepy internetowe, kanał ten nie jest popularny wśród konsumentów w przypadku zakupów bieliźnianych. W związku z charakterystyką takich produktów, odsetek osób kupujących online jest niższy niż w przypadku odzieży i obuwia. Jak wynika z badania PMR, aż trzy czwarte respondentów większość lub prawie wszystkich zakupów bieliźniarskich dokonuje w sklepach stacjonarnych.
Według danych Esotiq & Henderson w 3 kwartale 2020 r. 14% przychodów detalisty to przychody ze sklepu internetowego, dla porównania LPP w tym samym okresie czasu wygenerowało przychody z kanału internetowego na poziomie 18%, z kolei w VRG te udziały wyniosły 17-42% (zależnie od marki).
Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.